Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 koppeling slipt....
T4 koppeling slipt....
Nog eens voorstellen,
Wij zijn sinds juni 2009 trotse bezitter van T4 Caravelle, 2.5 TDI, 102Pk gechipt naar 130Pk uit 2001 (ACV motor) Km stand nu 205.000.
Juli '09 zelf omgebouwd naar camper met behulp van Atrion voor het dak. Alles OK gegaan, RDW, Belasting.
Heb net Bearlock laten monteren, remmen laten reviseren en ook de bekende riemen, rollen etc. laten vervangen.
Geweldige auto natuurlijk, maar nu:
Koppelingspedaal kwam af en toe niet helemaal terug, check in september bij garage toonde niets aan. Nu begint koppeling als je gas geeft bij 90km/u in 4e of 5e even te slippen. Ben bang dat er weer hoge kosten aankomen, hoor prijzen van garages rond €1500,00
Forum is niet echt duidelijk hierover, dus met vooraf excuses mocht ik niet juist gezocht/gekeken te hebben, vraag is: Ben geen monteur, dus kan dit zelf niet repareren... In NL kost een koppelingset incl. 2 massavliegwiel(nodig?) en druklager(nodig?) set rond de €1000 incl BTW. Montage +/- €500. Zoekactie op het net geeft bij Ebay b.v. dit: "Luk Kupplung & Schwungrad + Lager VW T4 2,5 TDI ACV" voor €599,00 Heb ik hier iets aan? Wat zijn normale prijzen voor een koppeling-revisie? Weet iemand iets over kosten montage of wie dit voor een redlijke prijs kan doen? Veel dank voor hulp en oplossingen!
Gerard.
Wij zijn sinds juni 2009 trotse bezitter van T4 Caravelle, 2.5 TDI, 102Pk gechipt naar 130Pk uit 2001 (ACV motor) Km stand nu 205.000.
Juli '09 zelf omgebouwd naar camper met behulp van Atrion voor het dak. Alles OK gegaan, RDW, Belasting.
Heb net Bearlock laten monteren, remmen laten reviseren en ook de bekende riemen, rollen etc. laten vervangen.
Geweldige auto natuurlijk, maar nu:
Koppelingspedaal kwam af en toe niet helemaal terug, check in september bij garage toonde niets aan. Nu begint koppeling als je gas geeft bij 90km/u in 4e of 5e even te slippen. Ben bang dat er weer hoge kosten aankomen, hoor prijzen van garages rond €1500,00
Forum is niet echt duidelijk hierover, dus met vooraf excuses mocht ik niet juist gezocht/gekeken te hebben, vraag is: Ben geen monteur, dus kan dit zelf niet repareren... In NL kost een koppelingset incl. 2 massavliegwiel(nodig?) en druklager(nodig?) set rond de €1000 incl BTW. Montage +/- €500. Zoekactie op het net geeft bij Ebay b.v. dit: "Luk Kupplung & Schwungrad + Lager VW T4 2,5 TDI ACV" voor €599,00 Heb ik hier iets aan? Wat zijn normale prijzen voor een koppeling-revisie? Weet iemand iets over kosten montage of wie dit voor een redlijke prijs kan doen? Veel dank voor hulp en oplossingen!
Gerard.
Re: T4 koppeling slipt....
mijn t4 met 123.000km van 2003 slipt nu ook.
Na rondbellen ben ik gezakt van 1650 naar 1100euro
Allin koppeling en 2e massa vliegwiel +loon.
aju propje
Na rondbellen ben ik gezakt van 1650 naar 1100euro
Allin koppeling en 2e massa vliegwiel +loon.
aju propje
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: T4 koppeling slipt....
Je kunt op http://www.mijngarage.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een offerte zonder verplichtingen aanvragen in jouw regio!
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: T4 koppeling slipt....
De opgave die ik krijg hier in de regio is €1142,- dat lijkt me een correcte prijs!
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: T4 koppeling slipt....
met welk merk onderdelen is dat en wat wordt er precies allemaal vervangen.Charles 1065 schreef:De opgave die ik krijg hier in de regio is €1142,- dat lijkt me een correcte prijs!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 koppeling slipt....
Het druklager best altijd mee vervangen bij het vervangen van de koppeling , druklager is de "kleinste" kost van alle te vervangen onderdelen en kost nog geen 10min extra werktijd ,dus dat zal niet de grote meerkost zijn. Maar het niet vervangen van het druklager kan later wel een grote meerkost meebrengen wanneer het heel vervelend begint te ratelen , want dan moet terug de versnellingsbak eraf om dat lagertje te kunnen vervangen , en dan word het wel heel duur .gzol schreef:Nog eens voorstellen,
Wij zijn sinds juni 2009 trotse bezitter van T4 Caravelle, 2.5 TDI, 102Pk gechipt naar 130Pk uit 2001 (ACV motor) Km stand nu 205.000.
Juli '09 zelf omgebouwd naar camper met behulp van Atrion voor het dak. Alles OK gegaan, RDW, Belasting.
Heb net Bearlock laten monteren, remmen laten reviseren en ook de bekende riemen, rollen etc. laten vervangen.
Geweldige auto natuurlijk, maar nu:
Koppelingspedaal kwam af en toe niet helemaal terug, check in september bij garage toonde niets aan. Nu begint koppeling als je gas geeft bij 90km/u in 4e of 5e even te slippen. Ben bang dat er weer hoge kosten aankomen, hoor prijzen van garages rond €1500,00
Forum is niet echt duidelijk hierover, dus met vooraf excuses mocht ik niet juist gezocht/gekeken te hebben, vraag is: Ben geen monteur, dus kan dit zelf niet repareren... In NL kost een koppelingset incl. 2 massavliegwiel(nodig?) en druklager(nodig?) set rond de €1000 incl BTW. Montage +/- €500. Zoekactie op het net geeft bij Ebay b.v. dit: "Luk Kupplung & Schwungrad + Lager VW T4 2,5 TDI ACV" voor €599,00 Heb ik hier iets aan? Wat zijn normale prijzen voor een koppeling-revisie? Weet iemand iets over kosten montage of wie dit voor een redlijke prijs kan doen? Veel dank voor hulp en oplossingen!
Gerard.
Het 2-massa vliegwiel vervangen kun je eigenlijk maar beslissen op het moment dat de versnellingsbak eraf ligt , dan pas kun je de staat van het vliegwiel controleren en beslissen of het nodig is mee te vervangen of niet .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 koppeling slipt....
ik heb die set van Luk 20.000 km geleden gemonteerd en ben er 100% tevreden over. Bij de stealer kost alleen het 2massavliegwiel al bijna even veel als de komplete set van luk op ebay (6112 incl verzendkosten heb ik betaald (woon in dld)
Zoals Pascal al zei, vervang in godsnaam dat druklager mee want dat zit in het koppelingshuis gemonteerd en zoqals gezegd achteraf vervangen kost aan arbeidsloon net zoveel als het vervangen van de koppeling.
Je zei dat je pedaal al eerder niet terug gekomen was, doorgaans is dat een teken van lekkage in de hulpcilinder, en bij de ACV is de hulpcilinder en het druklager één onderdeel, dus je vervangt je hulpkoppelingscilinder met de koppeling het best meteen mee.
1000 euro inclusief materialen voor vervangen van 2mv, koppeling, drukgroep en druklager/hulpcilinder vind ik zeker niet te duur.
Het is nogal een operatie om die bak er (ver genoeg) vanaf te krijgen om het setje te vervangen.
De set van LUK wordt overigens in gemonteerde toestand geleverd (2mv/koppelingsplaat en drukgroep zijn al aan elkaar gemonteerd) je zet het geheel tegen de krukasflesn en draait de bouten vast.... hoeft dus niet meer te centreren en zo, scheelt hoop ellende.
Zoals Pascal al zei, vervang in godsnaam dat druklager mee want dat zit in het koppelingshuis gemonteerd en zoqals gezegd achteraf vervangen kost aan arbeidsloon net zoveel als het vervangen van de koppeling.
Je zei dat je pedaal al eerder niet terug gekomen was, doorgaans is dat een teken van lekkage in de hulpcilinder, en bij de ACV is de hulpcilinder en het druklager één onderdeel, dus je vervangt je hulpkoppelingscilinder met de koppeling het best meteen mee.
1000 euro inclusief materialen voor vervangen van 2mv, koppeling, drukgroep en druklager/hulpcilinder vind ik zeker niet te duur.
Het is nogal een operatie om die bak er (ver genoeg) vanaf te krijgen om het setje te vervangen.
De set van LUK wordt overigens in gemonteerde toestand geleverd (2mv/koppelingsplaat en drukgroep zijn al aan elkaar gemonteerd) je zet het geheel tegen de krukasflesn en draait de bouten vast.... hoeft dus niet meer te centreren en zo, scheelt hoop ellende.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: T4 koppeling slipt....
Ik zou zeggen probeer het op mijn garage .nl dan weet je precis wat bedrijven in JOUW regio vragen en wat ze dan vervangen!sgsdebruijn schreef:met welk merk onderdelen is dat en wat wordt er precies allemaal vervangen.Charles 1065 schreef:De opgave die ik krijg hier in de regio is €1142,- dat lijkt me een correcte prijs!
Re: T4 koppeling slipt....
Dank voor alle antwoorden, ga zeker bij mijngarage.nl prijsopgave vragen.
Inderdaad, na alle opmerkingen, alles vervangen is beste.
Die LUK-set, "Luk Kupplung & Schwungrad + Lager VW T4 2,5 TDI ACV" lijkt overigens een goede optie, €599 compleet incl BTW is een mooie prijs, maar kan ik die straffeloos kopen, past dit zomaar, en is dit even goed als origineel?
Charles, die €1142, is dat origineel en compleet?
Roger, wie heeft het voor jou gemonteerd, compleet voor €1000 ? Ga er graag een paar dagen voor naar Duitsland!
Nogmaals veel dank!
Inderdaad, na alle opmerkingen, alles vervangen is beste.
Die LUK-set, "Luk Kupplung & Schwungrad + Lager VW T4 2,5 TDI ACV" lijkt overigens een goede optie, €599 compleet incl BTW is een mooie prijs, maar kan ik die straffeloos kopen, past dit zomaar, en is dit even goed als origineel?
Charles, die €1142, is dat origineel en compleet?
Roger, wie heeft het voor jou gemonteerd, compleet voor €1000 ? Ga er graag een paar dagen voor naar Duitsland!
Nogmaals veel dank!
Re: T4 koppeling slipt....
Voor 1100 Euro zit ik bij een grarge in Zwartebroek vlakbij Amersfoort.
moet er zelf ook nog naar toe maar m,n koppeling houd het nog steeds alleen pas met een annhanger zand dan begint het wel heel erg te slippen.
moet er zelf ook nog naar toe maar m,n koppeling houd het nog steeds alleen pas met een annhanger zand dan begint het wel heel erg te slippen.
Re: T4 koppeling slipt....
en als je te lang wacht sta je ineens stil zonder dat ie nog vooruit wil
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 koppeling slipt....
LUK is een goed merk, het zou maar zo kunnen dat zij ook de koppelingen en vliegwielen voor VW maken (kan ook zijn dat Sachs dat doet) Of het slechter, net zo goed of misschien zelfs beter is dan originalteile weet ik niet.gzol schreef: Die LUK-set, "Luk Kupplung & Schwungrad + Lager VW T4 2,5 TDI ACV" lijkt overigens een goede optie, €599 compleet incl BTW is een mooie prijs, maar kan ik die straffeloos kopen, past dit zomaar, en is dit even goed als origineel?
Als je een ACV motor hebt en een set voor een ACV motor koopt zou het gewoon moeten passen lijkt me, volgens mij zijn de ACV motoren op dat punt allen identiek
Ik heb laatst mijn motor kapot gedraaid doordat de waterpomp 40.000km na preventief vervangen bij distributieriemwissel het begeven had en daardoor de riem erafgelopen was. Toen ik het blok met versnellignbak naast de auto had heb ik meteen de versnellingsbak vervangen (3e versnelling synchroniseerde niet )en (uiteraard) koppeling en (bij mij totaal aan gort zijnde) 2massavliegwiel vervangen evenals wat pakkingen ,de waterpomp en de ditributieriemen met spanrollen.gzol schreef: Roger, wie heeft het voor jou gemonteerd, compleet voor €1000 ? Ga er graag een paar dagen voor naar Duitsland!
Nogmaals veel dank!
Hele operatie samen heeft me toen een dikke 2500 euro aan materialen gekost (160 euro v-bak (moest koppelingshuis van eigen bak gebruiken omdat bij de nieuwe een scheurtje in het huis zat) 1200 euro motor, 600 euro koppelingsset, olie 100 euro incl filter, pakkingen en diverse kleinmateriaal van bij de dealer 350 euro , ditributieriemen en rollen 230 euro, waterpomp +- 70 euro
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: T4 koppeling slipt....
Mijn onderzoekje, met dank voor alle antwoorden:
Als koppeling versleten, vervang alles, incl. druklager, 2 massa vliegwiel, arbeid is het duurste...
Landelijke keten verkoopt complete repset (artikelnr. 60000200) van LUK voor circa €615,00 Ex BTW. Arbeidsloon circa €60 per uur, schijnt circa 7 uur werk te zijn(?), dus prijs is: incl BTW €500 arbeid, €758 repset, totaal €1258
Alternatief repset via ebay Duitsland + verzendkosten = €620 Arbeidsloon €500, totaal €1120.
Weet nog niet wat ik ga doen, maar koppeling problemen hebben een hoog prijskaartje. Grrrr.
Gerard.
Als koppeling versleten, vervang alles, incl. druklager, 2 massa vliegwiel, arbeid is het duurste...
Landelijke keten verkoopt complete repset (artikelnr. 60000200) van LUK voor circa €615,00 Ex BTW. Arbeidsloon circa €60 per uur, schijnt circa 7 uur werk te zijn(?), dus prijs is: incl BTW €500 arbeid, €758 repset, totaal €1258
Alternatief repset via ebay Duitsland + verzendkosten = €620 Arbeidsloon €500, totaal €1120.
Weet nog niet wat ik ga doen, maar koppeling problemen hebben een hoog prijskaartje. Grrrr.
Gerard.
Re: T4 koppeling slipt....
Ja, het is duur ja. Mijn bus mag ook binnenkort.
Maar eerst moet de distributie, voorruit (met band en antenne) en apk... Dat is ook al duur.
mvg Rick
Maar eerst moet de distributie, voorruit (met band en antenne) en apk... Dat is ook al duur.
mvg Rick
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 koppeling slipt....
Als je niet te ver van Belgie af woont , zou ik toch even overwegen om ook eens in Belgie naar prijzen te informeren . Het is al vaak gebleken dat herstellingskosten (en ook aankoopkosten) daar lager zijn dan in Nederland ...gzol schreef:Mijn onderzoekje, met dank voor alle antwoorden:
Als koppeling versleten, vervang alles, incl. druklager, 2 massa vliegwiel, arbeid is het duurste...
Landelijke keten verkoopt complete repset (artikelnr. 60000200) van LUK voor circa €615,00 Ex BTW. Arbeidsloon circa €60 per uur, schijnt circa 7 uur werk te zijn(?), dus prijs is: incl BTW €500 arbeid, €758 repset, totaal €1258
Alternatief repset via ebay Duitsland + verzendkosten = €620 Arbeidsloon €500, totaal €1120.
Weet nog niet wat ik ga doen, maar koppeling problemen hebben een hoog prijskaartje. Grrrr.
Gerard.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper