Peugeot 205 ... => T4 forum ...rick_k schreef:Even over betrouwbaarheid.
Vlak de Peugeot 205 diesel niet uit. Ikzelf ben gek van deze autos, dus geheel objectief is het niet.
Ik heb er tot nog toe 5 gehad. Mijn eerste heb ik gesloopt omdat de D-riem eraf sprong (eigen stomme schuld) met 364.000 km op de teller. De kop was er nog nooit afgeweest, originele verstuivers, liep nog 1:18...
De 2e was een geblazen 1.8 met 78 pk. Deze had ruim 4 ton gelopen, toen ik er een nieuwe koppakking tussen moest zetten vanwege olielekkage naar buiten toe.
Deze autos zijn toch van de jaren 80 danwel begin 90.
De XUD diesels zijn verwegge de beste blokken van de PSA groep.
Naar mijn mening kun je het best een ongeblazen diesel hebben uit de jaren 80, die zijn vaak tamelijk bullet-proof.
mvg Rick
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Betrouwbaarheid VW
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Betrouwbaarheid VW
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33895
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Betrouwbaarheid VW
Okee,
misschien een beetje vloeken....
Die peugeots kunnen me gestolen worden...barrels..
Een oude Benz diesel bijvoorbeeld eind jaren 70. Erg goed...
misschien een beetje vloeken....
Die peugeots kunnen me gestolen worden...barrels..
Een oude Benz diesel bijvoorbeeld eind jaren 70. Erg goed...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Betrouwbaarheid VW
Ja, ik weet het...Pascal-141 schreef:Peugeot 205 ... => T4 forum ...rick_k schreef:Even over betrouwbaarheid.
Vlak de Peugeot 205 diesel niet uit. Ikzelf ben gek van deze autos, dus geheel objectief is het niet.
Ik heb er tot nog toe 5 gehad. Mijn eerste heb ik gesloopt omdat de D-riem eraf sprong (eigen stomme schuld) met 364.000 km op de teller. De kop was er nog nooit afgeweest, originele verstuivers, liep nog 1:18...
De 2e was een geblazen 1.8 met 78 pk. Deze had ruim 4 ton gelopen, toen ik er een nieuwe koppakking tussen moest zetten vanwege olielekkage naar buiten toe.
Deze autos zijn toch van de jaren 80 danwel begin 90.
De XUD diesels zijn verwegge de beste blokken van de PSA groep.
Naar mijn mening kun je het best een ongeblazen diesel hebben uit de jaren 80, die zijn vaak tamelijk bullet-proof.
mvg Rick
Maar ja, het ging op een gegeven moment over betrouwbaarheid.
Daarom heb ik nu ook een T4 als busje, die zijn lekker betrouwbaar. Ik heb als hobbyauto een 205 Multi. Nu met ongeveer 350.000 op de teller.
Naja :P ik vind een hoop autos leuk, ben absoluut niet merk gebonden...
mvg Rick
Re: Betrouwbaarheid VW
die van jou is ook nog maar net ingereden hahahah. de mijne staat op bijna 350 duizend nu. en me vorige 450duizendF. de Boer schreef:Mijn busje van begin 1999 een 102pk heeft me in al die jaren nooit staan gelaten langs de weg.
En het onderhoud doe ik niet volgens het boekje.
Dus het is niet allemaal negatief.
RUBBEREXPRESS
Re: Betrouwbaarheid VW
190 of 200 250 of 300 allemaal kilometer vreters miljoen km was voor vele geen probleem.Multivan Generation schreef:Okee,
misschien een beetje vloeken....
Die peugeots kunnen me gestolen worden...barrels..
Een oude Benz diesel bijvoorbeeld eind jaren 70. Erg goed...
RUBBEREXPRESS
Re: Betrouwbaarheid VW
Helemaal met alle schrijvers eens.
Mij eerste T4-transporter ging 475.000 KM mee, Toen iets luxers gekocht... een T4-caravelle.
Daar staat intussen ook al weer 350.000 km op. Zonder bijzondere problemen. De gewone slijtage heb je altijd, dus bandjes, accuutje, schokbrekers en VEEEEEEEEEEL liters diesel.
Verder een TOP auto. Geen betere denkbaar. Zitten, Rijden, Overzicht en Ruimte.
kort om T4-4ever
wim 494
Mij eerste T4-transporter ging 475.000 KM mee, Toen iets luxers gekocht... een T4-caravelle.
Daar staat intussen ook al weer 350.000 km op. Zonder bijzondere problemen. De gewone slijtage heb je altijd, dus bandjes, accuutje, schokbrekers en VEEEEEEEEEEL liters diesel.
Verder een TOP auto. Geen betere denkbaar. Zitten, Rijden, Overzicht en Ruimte.
kort om T4-4ever
wim 494
Happy T44ever
Re: Betrouwbaarheid VW
De oude Mercedes motoren die waren zeer goedbartt4 schreef:190 of 200 250 of 300 allemaal kilometer vreters miljoen km was voor vele geen probleem.Multivan Generation schreef:Okee,
misschien een beetje vloeken....
Die peugeots kunnen me gestolen worden...barrels..
Een oude Benz diesel bijvoorbeeld eind jaren 70. Erg goed...
een 2.5diesel met niks geen turbo, geen intercooler,een beest van een motor die maar een
relatief klein vermogen levert,koud niet vooruit te branden zijn,.. dat kan niet kapot....
ze zijn er gek op in Polen en verdere landen en lachen zich kapot om die zgm milieu zone's
in Duitsland waardoor ze zulke technisch goede wagens die je nog zelf kunt repareren
daar ze simel zijn, voor relatief weinig geld kunnen scoren,omdat de Duitsers niet meer in hun eigen stad mogen komen met kun eigen wagen.
Maar die nieuwe wagens hebben alweer veel te veel electronische troep erop zitten
en de algemene trend "ook bij VW" is uit een klein motortje veel koppel mergelen
die nieuwe 1.6 TDI levert 250 nm koppel dat is het zelfde wat de acv motor (2.5 TDI met 5 cylinders levert)
nou dat weet ik wel welke motor dat het langste volhoud
dat kan wel even met inhalen geleverd worden maar uren aan een stuk met een zware aanhanger eraan of in de bergen dat lijkt me dat niks
ze hebben die 1.6TDI ook niet voor niets niet in de zware T5 gestopt
die 2700 kg weegt incl laadvermogen + nig 2 ton aan de haak mag....
maar ik de personenwagens alleen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Betrouwbaarheid VW
frank884 schreef:De oude Mercedes motoren die waren zeer goed
een 2.5diesel met niks geen turbo, geen intercooler,een beest van een motor die maar een
relatief klein vermogen levert,koud niet vooruit te branden zijn,.. dat kan niet kapot....
en niet alleen koud niet vooruit te branden, de meeste oudere mercedes diesels zijn geen auto's die makkelijk in het huidige verkeer mee kunnen komen. komt nog eens bij dat Mercedes over het algemeen relatief zware auto's bouwde met vaak (kosten lager dus meer verkocht) lichte diesels (E 200 bijvoorbeeld) die krengen komen ook warm niet van de plek......
of wat dacht je dan van defensie, Mercedes G-serie ambulances met een motor zie die auto als normaal voertuig nog niet van de plek krijgt erin, laat staan wat dat motortje nog kan als die zware ambulance opbouw er op zit...(De G-serie in het leger als ambulance-uitvoering vereist vrachtwagen rijbewijs)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Betrouwbaarheid VW
Ik heb jaren met veel plezier een oude mercedes 207D busje gerenden. Nooit problemen mee gehad ( op 2 diefstallen na. ja waren schijnbaar toch populair ). Hoop dat ik net zoveel plezier met m'n nieuwe VW 2.5 TDi zal hebben.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Re: Betrouwbaarheid VW
Beter dan een Peugeot 205 diesel nemen...
1800 atmosferisch dieseltje met 110 Nm en 60 pk. Auto weegt varierend tussen de 840 en 880 kilo. Dit komt zeker nu nog goed mee met het verkeer.
Mercedessen zijn gewoon hele luie lange slag motoren. Daarom ging het ook niet stuk. Het blok in de Pug is ook lange slag, dus iets trager maar wel duurzamer.
mvg Rick
1800 atmosferisch dieseltje met 110 Nm en 60 pk. Auto weegt varierend tussen de 840 en 880 kilo. Dit komt zeker nu nog goed mee met het verkeer.
Mercedessen zijn gewoon hele luie lange slag motoren. Daarom ging het ook niet stuk. Het blok in de Pug is ook lange slag, dus iets trager maar wel duurzamer.
mvg Rick
Re: Betrouwbaarheid VW
Ja die oudetrage mercedesen 207/208 bussen
en de 2.0 en de 2.5D van de jaren 80 en vooral ook de G mercedes
(een prachtige duurzame oltimer) stond laatst nog begin dec een stuk van in de Autoweek
je moet ze eigenlijk zien als traktoren
traag, maar zeer betrouwbaar en duurzaam
van die duurzaamheid wat ze toen hadden kunnen huidige nieuwere mercedes
eigenaren van tegenwoordig alleen nog maar dromen
maar een fabrikant wil geen wagens meer maken die 30 jaar mee kunnen
technisch is dat best mogelijk,...maar ze willen elke 10 jaar er eentje verkopen
en de 2.0 en de 2.5D van de jaren 80 en vooral ook de G mercedes
(een prachtige duurzame oltimer) stond laatst nog begin dec een stuk van in de Autoweek
je moet ze eigenlijk zien als traktoren
traag, maar zeer betrouwbaar en duurzaam
van die duurzaamheid wat ze toen hadden kunnen huidige nieuwere mercedes
eigenaren van tegenwoordig alleen nog maar dromen
maar een fabrikant wil geen wagens meer maken die 30 jaar mee kunnen
technisch is dat best mogelijk,...maar ze willen elke 10 jaar er eentje verkopen
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Betrouwbaarheid VW
Zo'n gevoel krijg ik ook met die nieuwe blokkie's zoals in de T5,5, erg jammerfrank884 schreef:maar een fabrikant wil geen wagens meer maken die 30 jaar mee kunnen
technisch is dat best mogelijk,...maar ze willen elke 10 jaar er eentje verkopen
- Multivan Generation
- Berichten: 33895
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Betrouwbaarheid VW
Dat gevoel heb ik al gekregen bij de introductie van de T5; motorisch, dashboardkwaliteit etc..Donald4Motion schreef:Zo'n gevoel krijg ik ook met die nieuwe blokkie's zoals in de T5,5, erg jammer
Zeer blij dat ik een T4 rijd..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Betrouwbaarheid VW
Dashboard kwaliteit als in : hard en kras gevoelig? dat komt meer door al die weekmakers die tegenwoordig niet meer in kunststof mogen zitten, daardoor wordt eht stukken duurder om een dashboard te maken dat looks en materiaal-ilusie heeft als de oude dashboards.
Motorisch is de nieuwere 2,5 niet zo ontzettend slecht denk ik, maar ook daar ligt de oorzaak van de gevoeligere techniek niet in de primaire keuze hiervoor door de fabrikant maar meer aan de eissen die aan emissiewaarden gesteld worden.
Zonder al die kunstgrepen (diverse electronische regelingen en gevoelige technieken) is de verbrandingsmotor gewoon niet in staat aaan de huidige emissie eissen te voldoen
Motorisch is de nieuwere 2,5 niet zo ontzettend slecht denk ik, maar ook daar ligt de oorzaak van de gevoeligere techniek niet in de primaire keuze hiervoor door de fabrikant maar meer aan de eissen die aan emissiewaarden gesteld worden.
Zonder al die kunstgrepen (diverse electronische regelingen en gevoelige technieken) is de verbrandingsmotor gewoon niet in staat aaan de huidige emissie eissen te voldoen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Betrouwbaarheid VW
Ik moet toch eerlijk toegeven dat de T5 wel zeer fijn rijd, fijner dan de T4. Qua betrouwbaarheid heeft de T5 wel een paar bijzonderheden/miskleunen. De automaatbak is er een van, de aandrijfas rechts(modificatie...vet erbij??), tandempomp, uitlaatspruitstuk(geen mod. voor........)130pk turbo en natuurlijk de waterpomp. Ik heb nog maar twee keer een kapotte bak hier gehad, en een keer een gescheurde cilinderkop. De T4 heeft ook wel wat zwakke punten; Hoofdlagerschalen die loskomen(einde onderblok), waterpompen die de 100k niet halen met alle gevolgen van dien, vliegwielen en de beruchte fuseekogels niet te vergeten.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM