Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

quercusgarden schreef:Zou zelf ook ook voor de meeste zekerheid kiezen en naar JD gaan.
Gezien alle positieve reclame die het bedrijf krijgt op dit forum zou ik hem de achterkant van je bus laten zien waar je Weetjewel sticker zit te pronken en gelijk een leuke (collectieve) korting bedingen :jump


ja jd zit ook zeker in me gedachten, en wat je zegt leuke korting voor :wjw jes is nooit weg natuurlijk!! :yes :ikrij
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Donald4Motion schreef:
quickierik schreef:
Donald4Motion schreef:zelfde idee viewtopic.php?f=2&t=22532&p=132068&hilit=tunex#p131514" onclick="window.open(this.href);return false;
zo daar schrik ik wel ff van zeg!! jeetje dat gun je niemnd een kapote turbo!!!

daarom zit ik ook zo erg te twijfelen wat en waar ik t zou doen. de T5 wil ik gewoon goed hebben t liefs t vermoegen/ prestaties van de 174 pk. haha of meer,maar dat zou wel niet. dus wil kortom goed vermogen,kopel en zuingheid :toppie en voor de master t zelfde. weten jullei misschien waar je heel goed trecht kunt met deze 2 ik zat ook aan jos te denken van EXPERIENCE NEDERLAND of ziptuning lijkt me ook wel wat

mvg rik
Van http://www.jdengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; hoor je baar weinig slechte dingen. check bv het tdi forum eens of dergelijke.
Hij kost je niets meer dan bv tunex of degelijke software verkopers. maar bij hun heb je ook alleen maar software garantie, motorgarantie kost je gewoon meer en dan zit je gewoon op de zelfde prijs met heel veel kleine lettertjes.
Valt het je ook op dat er bij zaken zoals tunex altijd alleen maar positieve reactie's staan?!
Ik ken echt geen mensen of reactie's van forums waar JD verkeerd uit de 'bus' komt, ja dat hij wat meer kost ja, maar wat is je bus je waard dan?
nouja, je kan er uren over lullen :knipoog
en ik?!, nee ik heb geen tuning erop omdat ik me bus in de verkoop heb. Maar anders zou ik 100% langs JD gaan. :toppie
ja daar hb je ook wel gelijk in zit ook echt te twijfelen jd zat zeker in me gedachten dus maar eens kijken bij hem. maar jos zit ook zeker in t lijstje. ook wel ben daar wel eens geweest toen die nog bij chipmeister zat! en was wel te spreken hoe hij met klanten omgaat. en hij doet ook ander merken misschien een leuke korting maken met 2 autos
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Jeroen T5 204 schreef:Ik ga hem in het nieuwe jaar waarschijnlijk hier op de bank zetten; http://www.jsautosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ja das wel een idee,om hem een keer op de bank te zetten.en voor dat geld wat ze ervoor vragen is t wel te doen!

ik zag dat jij een kn flilter heb. is dat wat merk je er wat van?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Jeroen T5 204 »

quickierik schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Ik ga hem in het nieuwe jaar waarschijnlijk hier op de bank zetten; http://www.jsautosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ja das wel een idee,om hem een keer op de bank te zetten.en voor dat geld wat ze ervoor vragen is t wel te doen!

ik zag dat jij een kn flilter heb. is dat wat merk je er wat van?
Reageert iets beter op het gas, helemaal in combinatie met mijn nieuwe uitlaat systeem. Wat ik ook nog ga vervangen zijn de turbo slangen die er standaard opzitten.
Die zetten te veel uit. Er komen siliconen slangen op.

JS Autosport krijgt de beschikking over een nieuwe bank in het nieuwe jaar zoals op de site staat te lezen. Hij programeert ook zelf..... chip op maat dus!! Mijn maat doet er veel zaken mee.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door edjeraketje »

Jeroen T5 204 schreef:
quickierik schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Ik ga hem in het nieuwe jaar waarschijnlijk hier op de bank zetten; http://www.jsautosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ja das wel een idee,om hem een keer op de bank te zetten.en voor dat geld wat ze ervoor vragen is t wel te doen!

ik zag dat jij een kn flilter heb. is dat wat merk je er wat van?
Reageert iets beter op het gas, helemaal in combinatie met mijn nieuwe uitlaat systeem. Wat ik ook nog ga vervangen zijn de turbo slangen die er standaard opzitten.
Die zetten te veel uit. Er komen siliconen slangen op.

JS Autosport krijgt de beschikking over een nieuwe bank in het nieuwe jaar zoals op de site staat te lezen. Hij programeert ook zelf..... chip op maat dus!! Mijn maat doet er veel zaken mee.
Hallo Jeroen kun je dan even aangeven wat je precies aan slangen koopt, dan kan ik ze ook met de tijd vervangen alvast bedankt.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Jeroen T5 204 schreef:
quickierik schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Ik ga hem in het nieuwe jaar waarschijnlijk hier op de bank zetten; http://www.jsautosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ja das wel een idee,om hem een keer op de bank te zetten.en voor dat geld wat ze ervoor vragen is t wel te doen!

ik zag dat jij een kn flilter heb. is dat wat merk je er wat van?
Reageert iets beter op het gas, helemaal in combinatie met mijn nieuwe uitlaat systeem. Wat ik ook nog ga vervangen zijn de turbo slangen die er standaard opzitten.
Die zetten te veel uit. Er komen siliconen slangen op.

JS Autosport krijgt de beschikking over een nieuwe bank in het nieuwe jaar zoals op de site staat te lezen. Hij programeert ook zelf..... chip op maat dus!! Mijn maat doet er veel zaken mee.

haha ik hoor t al,je gaat er een snelle :driveT5 van maken en alle kleine dingen helpen
oke dat klinkt goed chip op maat,ik zeg groepskorting haha :yes en heeft die maat van je goede ervaringen mee? nou die kn filter lijkt me ook wel wat ja. en valt met de prijs ook welmee geloof ik. maar geen gezeik met de auto en luchtmassameter?? heb wel eens gehoord dat,die er heel slecht tegen kunnen!

mvg rik
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Jeroen T5 204 »

@edje, dit worden dan denk ik slangen van QSP of Samco. We moeten nog gaan uitzoeken welke slangen ik nodig heb.

@quickierik, K&N inlegfilter valt best mee kwa prijs. Reken op een 70 euro,- Deze komt dan in de originele filterbak te liggen.
Problemen met de luchtmassameter kan je krijgen na het reinigen van het filter. Als je hem te nat maakt met de speciale olie die daar voor te koop is!!
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

K&N filters heb ik niets mee. We hebben inmiddels zelfs rollenbanktests gedaan waarbij aangetoond is dat er geen pk te halen valt. We hebben toen verschillende filters getest, op dezelfde dag, met dezelfde auto die ook nog getuned was. Met betrekking tot het K&N inlegfiler is he makkelijk te verklaren. Wanneer je een goed papieren filter uit zou trekken heb je een heel groot oppervlak wat goed lucht doorlaat, een K&N filter heeft een veel opener structuur maar een veel kleiner oppervlak wanneer je deze
uit zou strekken. Komt ook de olie bij die echt funest is voor je LMM, daarom raad ik die dingen af.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Damy

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Damy »

jos_br schreef:K&N filters heb ik niets mee. We hebben inmiddels zelfs rollenbanktests gedaan waarbij aangetoond is dat er geen pk te halen valt. We hebben toen verschillende filters getest, op dezelfde dag, met dezelfde auto die ook nog getuned was. Met betrekking tot het K&N inlegfiler is he makkelijk te verklaren. Wanneer je een goed papieren filter uit zou trekken heb je een heel groot oppervlak wat goed lucht doorlaat, een K&N filter heeft een veel opener structuur maar een veel kleiner oppervlak wanneer je deze
uit zou strekken. Komt ook de olie bij die echt funest is voor je LMM, daarom raad ik die dingen af.

Jos.

Leg mij dan eens uit waarom in elke tak van Autosport deze filters WEL gebruikt worden en diverse "sportieve" merken deze filters er wel Af-fabriek op hebben?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Donald4Motion »

Welk sportief merk levert zijn diesel dan af met K&N filter?
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

Damy schreef:
jos_br schreef:K&N filters heb ik niets mee. We hebben inmiddels zelfs rollenbanktests gedaan waarbij aangetoond is dat er geen pk te halen valt. We hebben toen verschillende filters getest, op dezelfde dag, met dezelfde auto die ook nog getuned was. Met betrekking tot het K&N inlegfiler is he makkelijk te verklaren. Wanneer je een goed papieren filter uit zou trekken heb je een heel groot oppervlak wat goed lucht doorlaat, een K&N filter heeft een veel opener structuur maar een veel kleiner oppervlak wanneer je deze
uit zou strekken. Komt ook de olie bij die echt funest is voor je LMM, daarom raad ik die dingen af.

Jos.

Leg mij dan eens uit waarom in elke tak van Autosport deze filters WEL gebruikt worden en diverse "sportieve" merken deze filters er wel Af-fabriek op hebben?

Dat zijn alleen de echte extreme auto's uit de autosport en die komen niet met een of ander K&N inlegfiltertje aanzetten. Ik heb op de TT nu met 285pk/500nm (op de bank zelfs 303pk/560nm)nog het originele filter zitten. Let wel, we hebben ook de duurdere BMC airbox e.d. getest en deze leveren echt gèèn verbetering op. Ook worden de inlegfilters vaak niet eens op tijd schoon gemaakt, dit levert nog meer een averechtse werking op.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Vermogen krijg je er ook niet mee, de motor ademt alleen beter
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Damy

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Damy »

Ik had het ook niet over Diesels maar in het algemeen....Het nut is al bewezen dmv gemeten waarde's, het tegendeel (wat hier wordt beweerd) heb ik nog nooit gezien.
PK's kan je over twisten, de motor ademt gewoon beter...en dat er bij extreme auto's alleen gebruik wordt gemaakt van K&N Filters betwist ik ook, ik heb jaren in de rallysport gezeten hier is K&N en de tegenhanger Pipercross al jaren een begrip allang voordat het "op de straat" kwam.... :driveT5
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

Meten is weten. Waarom zou je een filter dat goed voor 300pk is vervangen door iets wat alleen meer lawaai maakt en slecht is voor de luchtmassameter? Wanneer ik deze filters hier tegenkom zijn ze vaak niet op tijd schoongemaakt, dus zet ik er maar weer een normaal filter in.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door edjeraketje »

Laat je die van mij komende week wel zitten. Heb hem net verschoond en een week laten drogen voordat ie er weer inging. Probleem wat je beschreef van de olie op de lmm heb ik al een keer gehad. Sindsdien laat ik het filter na het olieen wat langer drogen. En rij ik eerst even met een orgineel filter.
Het schoonmaken van de door K&N gestelde periode hanteer ik niet ik doe het elke 20000 km. Kan ook niet ontkennen of bevestigen dat het beter of slechter rijd, weet alleen 1 ding zeker....... op tijd vervangen of verschonen!!!
Groeten Edwin
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie