Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

edjeraketje schreef:Laat je die van mij komende week wel zitten. Heb hem net verschoond..............

Maak ik zelf wel uit....

Jos. :lach
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door edjeraketje »

Ouwe brombeer :zwaai
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Jeroen T5 204 schreef:@edje, dit worden dan denk ik slangen van QSP of Samco. We moeten nog gaan uitzoeken welke slangen ik nodig heb.

@quickierik, K&N inlegfilter valt best mee kwa prijs. Reken op een 70 euro,- Deze komt dan in de originele filterbak te liggen.
Problemen met de luchtmassameter kan je krijgen na het reinigen van het filter. Als je hem te nat maakt met de speciale olie die daar voor te koop is!!
oke, nou ik hou t in me gedachten die k&n filter de prijs valt wel mee. en zou t is vragen als ik hem ga chippen.weet wel dat chipmeister en volgens mij jos ook die,k&n filters verkochten icm chippen.
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Damy schreef:Ik had het ook niet over Diesels maar in het algemeen....Het nut is al bewezen dmv gemeten waarde's, het tegendeel (wat hier wordt beweerd) heb ik nog nooit gezien.
PK's kan je over twisten, de motor ademt gewoon beter...en dat er bij extreme auto's alleen gebruik wordt gemaakt van K&N Filters betwist ik ook, ik heb jaren in de rallysport gezeten hier is K&N en de tegenhanger Pipercross al jaren een begrip allang voordat het "op de straat" kwam.... :driveT5

ja volgens mij is k&n toch niet echt een slechte. en denk als je gewoon goed oplet met vervangen of schoonmaken. moet t wel goed gaan. heb ook een caddy type 2 gehad tdi 90/112 abt tuning en had daar geen andere filter in!! en heb ook een paar luchtmassameters versleten. en volgens mij stond er laast nog een stuk over k&n in een auto en tuningblad. was een vertegenwordiger die zelf met een mazda 6 diesel reed met k&n erin. en wat ik zo snel ff las was als k&n geen filter had voor je auto. dan stonden ze erzelf niet achter. en tja is niet echt een onbekend merk!!
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

Damy schreef:Ik had het ook niet over Diesels maar in het algemeen....Het nut is al bewezen dmv gemeten waarde's, het tegendeel (wat hier wordt beweerd) heb ik nog nooit gezien.

Die "bewezen" waardes zijn notabene door K@N zelf getest.........het tegendeel hebben we zelf gemeten. Het gaat er mij om alleen dingen te verkopen die goed zijn en zin hebben, daarom testen we hier zoveel mogelijk op onze eigen auto's. Dit geld voor alles wat we hier doen, dus ook velgen (gewicht), banden (ook gewicht, handling, ook na een aantal km's), ondertsellen en dus ook de filters. Het zou makkelijker zijn wanneer deze wel effect hadden, kon ik ze met een gerust hart verkopen.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Damy

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Damy »

waarom raadt elke tuner, chipper, rallysport bedrijf dan een K&N filter of Pipercross filter of ander A-merk aan...zoveel marge's zitten er niet op....
Het gaat een lange discussie worden, mijn ervaring is na 16 jaar gebruik op diverse auto's perfect nooit last gehad met lmm of anderzijds en de dealer brengt netjes de papieren filter in credit bij een grote beurt!
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Damy schreef:waarom raadt elke tuner, chipper, rallysport bedrijf dan een K&N filter of Pipercross filter of ander A-merk aan...zoveel marge's zitten er niet op....
Het gaat een lange discussie worden, mijn ervaring is na 16 jaar gebruik op diverse auto's perfect nooit last gehad met lmm of anderzijds en de dealer brengt netjes de papieren filter in credit bij een grote beurt!

tja ik dacht ook wel dat t goed spul is zn k&n. en denk gewoon goed de voorschriften goed navolgt met t gewoon goed gaan denk ik. :toppie heb je hem zelf ook op je T5 ?

mvg rik
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

Verdiep je je dan maar eens in die marge's.........

Nogmaals, iedereen moet het vooral zelf weten wat ie voor filter erin zet, alleen redenen zoals "nooit last gehad" of "Vermogen krijg je er ook niet mee, de motor ademt alleen beter" begrijp ik niet.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Multivan Generation »

ik heb er een K&N filter in, vooral uit kosten oogpunt :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Damy

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Damy »

Het vermogen wat je er papier mee zou winnen is niet direkt merkbaar al denk je 10 pk erbij te hebben....
Dat de motor beter/meer lucht aanzuigt behoeft geen uitleg...je ademt zelf ook beter door een pvc buis 40mm dan door een spanhuls... :muur :muur :ie
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

Multivan Generation schreef:ik heb er een K&N filter in, vooral uit kosten oogpunt :knipoog
Wanneer je hem zelf schoonmaakt bespaar je wel degelijk wat.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

Damy schreef:Het vermogen wat je er papier mee zou winnen is niet direkt merkbaar al denk je 10 pk erbij te hebben....
Dat de motor beter/meer lucht aanzuigt behoeft geen uitleg...je ademt zelf ook beter door een pvc buis 40mm dan door een spanhuls... :muur :muur :ie

Nogmaals, waarom zou je een filter dat goed voor 300pk is vervangen door iets wat alleen meer lawaai maakt en slecht is voor de luchtmassameter? Die "spanhuls" gaat pas op wanneer er origineel niet een goed filter geplaatst zou zijn. Dit hebben we door metingen laten zien dat dit originele filter gewoon goed is.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door harry t5 191 »

Hoezo,een betere ademhaling door een K&N filter?
Bij een diesel met turbo is er ALTIJD een luchtoverschot!
Dat overschot is zelfs zoveel dat dat zelfs afgeregeld wordt.(dus begrenst)
Dus een grotere of opener aanvoer maakt niets uit bij deze motoren.
Dus als je het doet uit kosten besparende overweging,okay.
En als je iets meer aanzuig geluid mooi vindt ,okay.
Maar niet om beter prestaties.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Damy

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Damy »

Nogmaals.....in het algemeen niet specifiek bij Diesels.....
I rest my case
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Harry4motion »

harry t5 191 schreef:Hoezo,een betere ademhaling door een K&N filter?
Bij een diesel met turbo is er ALTIJD een luchtoverschot!
Dat overschot is zelfs zoveel dat dat zelfs afgeregeld wordt.(dus begrenst)
Dus een grotere of opener aanvoer maakt niets uit bij deze motoren.
Dus als je het doet uit kosten besparende overweging,okay.
En als je iets meer aanzuig geluid mooi vindt ,okay.
Maar niet om beter prestaties.

:wjw :T54LIFE :toppie
Waarom is er bij een diesel met turbo altijd een lucht overschot?
En hoe wordt dit afgeregeld?
:driveT5
Plaats reactie