Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen met de 180pk ???

vragen over de T5
Damy

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door Damy »

Als je een zuinige bus wilt moet je geen T5 nemen althans de 5-pitters...zuinig is anders...
Dus wat je moet bijleggen (verschil) voor een DSG optie kan je veel diesel van tanken en "automaten" zijn ineens in aan het worden...maar ik hou liever van het handwerk... :ie
Laatst gewijzigd door Damy op 30 dec 2009, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door Donald4Motion »

nee ik gaf aan dat een DSG zuiniger is ongeacht of je een V12tdi hebt of een 4cilindertje
En de DSG kan toch echt niet vergeleken worden met 'een' automaat

zelfs Porsche verkoopt extreem weinig handbakken omdat de zogenaamde DSG(pkd dacht ik) van hun echt beter z'n werk doet
Damy

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door Damy »

Het is PDK....Porsche Doppelkupplung....
Een uitvinding die Porsche trouwens bijna 30 jaar geleden al in de kast had liggen en ik meen....al eens was toegepast in de racerij destijds....Dus in die trant was Volkswagen niet de eerste...
maar dat Derek Bell in 1986 al met een 962 C met PDK wereld kampioen werd.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door theo »

Damy schreef:Als je een zuinige bus wilt moet je geen T5 nemen althans de 5-pitters...zuinig is anders...
Dus wat je moet bijleggen (verschil) voor een DSG optie kan je veel diesel van tanken en "automaten" zijn ineens in aan het worden...maar ik hou liever van het handwerk... :ie
noem mij een merk bus, anders dan vw wat zuiniger is (ik ben ze nog niet tegen gekomen)
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door Harry4motion »

Gaat ineens wel een beetje off topic, maar wat geeft het?
Die PDK van porsche is echt geweldig, ik heb er nog geen ervaring mee, maar ze vonden de DSG van VW nog niet goed genoeg bij porsche, en de DSG is al super. een 911 turbo met PDK gaat in 3,09 sec naar de honderd :yes :yes
Dan moet je zelfs op je motor nog heel goed bij de les blijven, anders zie je alleen nog maar achterlichtjes.
Ik heb een keer een 911 carrera 4s geleend van iemand model 996, en inderdaad even een stoplicht sprintje gedaan met een CBR 1000.
Vond het niet eens tegenvallen maar de motor was beduidend sneller. Als je dit nu doet met de 911 met PDK wordt dit echt een ander verhaal.
En zuinig vind ik mijn bus wel hoor, natuurlijk is het geen lupo 3 l gelukkig niet, als je de achterdeuren van je bus open zet kan je die lupo erin zetten. maar 8,9 liter op de 100 km over een afstand van 630 km snelweg met een gemiddelde snelhied van 100 km/uur vind ik gewoon netjes. Het schijnt dat die Hyundai bussen onwijs zuipen, maar die hebben tegenwoordig ook wel rond de 170 pk.
Maar goed hier is al een ander topic voor.
Damy

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door Damy »

Ik vind persoonlijk de 5-pitters niet zo zuinig als de dealer destijds het deed voordoen...ik haal 1 op 7 a 8 en dan houdt het echt wel op (174pk handbak)
Ik had laatst een leenbus vd garage 105pk TDI die was lekker zuinig het viel gewoon op haha.
Voorlopig blijf ik er lekker mee sturen hij nog net geen jaar oud.... :nuts
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door evertvink »

Dan rij jij waarschijnlijk niet zo zuinig.
Ik heb een 130 pk en rijd best door af en toe met een aanhanger en haal gemiddeld 1:11
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door CASINI »

Mijn T5 waar ik nu nog in rij reed 1 op 10 ergens met stevig rijden.
En volgens de verkoper word de 180pk zuiniger ik ben benieuwd :jumpklap
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door harry t5 191 »

Dit is allemaal wel heel erg off topic hè? :bifun

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Damy

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door Damy »

maar wel gezellig toch....... :nuts
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Problemen met de 180pk ???

Bericht door bartt4 »

crafter van me werk ook 1 op 6 1 op 7 spirnter van colegas 1 op 9 a 1 op 10 zelfde grote en interrieur.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie