Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

onderdeelnummer gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
rkneppers
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2009, 13:24

onderdeelnummer gevraagd

Bericht door rkneppers »

Wie kan mij helpen?

Ik heb zelf een 1994 multivan t4 westfalia camper. Vorige week is de radio er uit gestolen maar ook een (pechverlichting) schakelaar naast de radio. Mijn vw dealer kan het onderdeelnr niet traceren. Bij deze email heb ik een foto gevoegd waar het onderdeel op afgebeeld staat.
Wie weet het onderdeelnummer of het onderdeel te koop?

Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Het gaat om het knopje links vd radio met 2 pijltjes er op (naar links en rechts)
Ik hoop dat je me kunt helpen.
Alvast bedankt.
Richard Kneppers
Bijlagen
pechverlichtingindicator.jpg
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door matje86 »

is dit wa?
http://cgi.ebay.de/Warnblinkschalter-VW ... 3a54f69b37" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door Multivan Generation »

Dag Matje,
er staat dit:
Warnblinkschalter VW T4 3BO 953 235 E
Een onderdeelnummer voor een T4 begint veelal met 7D0 xxx xxx ofwel 701 xxx xxx.
Dus dit is geen onderdeel voor een T4 :knipoog

Misschien heeft Harry nog iets liggen? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door matje86 »

ja maar een schakellaar is een schakellaar
tis maar net of ie past
als de dealer het al niet kan vinden zal het wel zo zijn dat er een andere in gezeten heeft
anno 1992?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
rkneppers
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2009, 13:24

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door rkneppers »

helaas heb ik het onderdeel nog niet gevonden. De vw dealer vraagt mij dan ook om het onderdeelnummer vd achterzijde op te schrijven (als ik die kan vinden). Dus wie kan mij helpen aan het juiste onderdeelnr? Wellicht heb je dit zelfde onderdeel in je camper zitten en ben je bereid om ff te kijken. Ik zou er erg meegeholpen zijn.
Groeten,
Richard
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door Roger B. (11)61 »

is het echt een schakelaar ??? de alarmlichtschakelaar zit bij een 94er toch bovenop de stuurkolom??

is het niet een lampje dat gaat branden als je je knipperlicht aan zet met een aangekoppelde aanhanger?

de schakelaars zien namelijk heel anders uit (zie de twee plekken links van de door jou aangeduidde plek)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door J.F.A. »

Volgens mij heeft Rogerb gelijk en is het inderdaad de schakelaar welke gaat knipperen op het moment dat er achter de bus een aanhanger of caravan hangt. dank funktioneerd deze "schakelaar "als waarschuwing dat de knippelichten van hetgeen er achterhangt ook spanning krijgen.
Maar dat moet de vw dealer toch wel weten ?

Fred :driveT4
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door Doka Driekus »

Zo'n lampje had de T3 ook in het dashboard. Dit was ook een controlelampje voor een aanhanger maar dit was alleen in Duitse bussen. Kan het zijn dat het gezochte onderdeel bijvoorbeeld alleen in Duitsland verkrijgbaar was/is?

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door Doka Driekus »

En hier is 'ie op EBAY :yes

EDIT:
Net even nagekeken en vier verschillende onderdelennummers voor dit lampje tegengekomen. De dealer moet dit dus kunnen vinden als jij weet welke je nodig bent:

357 919 235 controlelampje voor tweekrings- en handrem 5-polig

357 919 235 M controlelampje voor tweekrings- en handrem en antiblokkeersysteem -abs- 8-polig

357 919 235 C controlelampje voor trekhaak 2-polig

357 919 235 H controlelampje voor aanhangwagen, antiblokkeersysteem met/zonder veiligheidsgordel 8-polig

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door Multivan Generation »

dat is nog eens service :yes :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door Roger B. (11)61 »

Doka Driekus schreef:En hier is 'ie op EBAY :yes

EDIT:
Net even nagekeken en vier verschillende onderdelennummers voor dit lampje tegengekomen. De dealer moet dit dus kunnen vinden als jij weet welke je nodig bent:

357 919 235 controlelampje voor tweekrings- en handrem 5-polig

357 919 235 M controlelampje voor tweekrings- en handrem en antiblokkeersysteem -abs- 8-polig

357 919 235 C controlelampje voor trekhaak 2-polig

357 919 235 H controlelampje voor aanhangwagen, antiblokkeersysteem met/zonder veiligheidsgordel 8-polig

Groeten,
Erik
die moet je dus hebben lijkt me, die andere zijn allemaal uitvoeringen met meer dan alleen de aanhangercontrole er in..... en op de foto zie ik maar één icoontje op het kapje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rkneppers
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2009, 13:24

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door rkneppers »

ten eerste bedankt voor de positieve en snelle feedback. Ter verduidelijking: het is inderdaad geen schakelaar maar een indicator die aan en uit gaat zodra ik mijn pechverlichtingknop (op de stuurkolom) indruk. Ik vraag me dus af of dit ook te maken heeft met een aanhangwagen. Mijn multivan t4 camper is inderdaad wel geimporteerd uit duitsland en heeft een trekhaak!
Ik ga met jullie informatie in ieder geval naar de dealer en dan ben ik benieuw of het gaat lukken. Nogmaals bedankt voor alle info.
gr
Richard
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: onderdeelnummer gevraagd

Bericht door Roger B. (11)61 »

rkneppers schreef:ten eerste bedankt voor de positieve en snelle feedback. Ter verduidelijking: het is inderdaad geen schakelaar maar een indicator die aan en uit gaat zodra ik mijn pechverlichtingknop (op de stuurkolom) indruk. Ik vraag me dus af of dit ook te maken heeft met een aanhangwagen.
Richard
Ik heb dat zelfde indicatortje (met airbag en abs erbij in, dus drie lampjes in één zo'n blokje) maar dan 90 graden gedraaid in mijn 96-er zitten (ook duitse auto) en die knippert ook met het alarmlicht mee en ook bij knipperlicht gebruik als er een aanhanger aangekoppeld is.
Ik vermoed dat er bij een belasting op het knipperlicht relais van meer dan 2 lampjes door de electronica geregeld wordt dat deze indicator mee knippert
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie