Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wiellager

vragen over de T4
Plaats reactie
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Wiellager

Bericht door koekie520 »

Ik maak me wat zorgen om m'n achterste wiellagers. M'n CC is van 94 en ik begin regelmatig wat gekraak te horen van m'n achterwielen, vooral als ik zachtjes rem. Zowel vooruit als achteruit.
Op m'n werk bij de grote werkpaardjes is het meestal het lager dat zo'n gekraak produceert.
Bij het verwisselen van m'n winter/zomerbanden kijk ik altijd hoever m'n remschoenen en -blokken versleten zijn en daar denk ik niet dat het probleem zit. Die remschoenen heb ik nog nooit moeten vervangen trouwens, die dingen willen maar niet slijten. Ik heb onlangs eibach veren onder m'n bus gestoken zonder de remdrukbegrenzer bij te regelen en ik kan me wel voorstellen dat ze nu iets sneller gaan slijten.
Ik heb weleens gehoord van mensen die hun T4 maar nipt op de baan hebben kunnen houden omdat er een achterwiel blokkeert, zover wil ik het dus niet laten komen. Zou dit dan het gevolg zijn van een lagerbreuk of een oplopende remschoen?
Ik zal waarschijnlijk pas na het weekend tijd hebben om onder m'n bus te kruipen, kan ik ze beter laten staan?
Heeft er iemand al gelijkaardige ervaringen gehad?
met vriendelijke groeten
Plaats reactie