Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remleiding ontluchter

vragen over de T4
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Remleiding ontluchter

Bericht door harry t5 191 »

Of gewoon ,slangetje op de nippel,hang die in een potje met remolie en draai het nippeltje een beetje los!
Rempedaal intrappen en langzaam los laten.
Wel zorgen dat het reservoir niet onder het minimum niveau komt!
Niet vergeten nippeltje weer dicht te draaien.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Remleiding ontluchter

Bericht door Ron Mokum 383 »

Olle en Peter bedankt voor alle info, en alle anderen natuurlijk ook.
Maar het gaat mij niet zo om het ontluchten van de remmen maar om het hele systeem incl.koppeling.
Ik had last dat hij af en toe moeilijk in z'n 1 ging, ik had al gelezen op wjw. mogelijk lucht in de leiding v/d koppeling, dus een poging gedaan om de nippel op de versnellingsbak los te halen, maar deze zat zo vast dat ik bang was dat deze zou breken en alsnog de bak er onderuit moest.
We hebben toen het hele systeem doorgespoeld met een professionele ontluchtingsmachine en meteen bak olie vernieuwd en hij schakelt weer goed.
Maar deze machine hebben we niet meer tot onze beschikking zodoende ben ik op zoek naar een alternatief.

Wat een verhaal hé, maar ja anderen steken hier ook wat van op ( niet dan ) :toppie

Gr.Ron. :T44EVER
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
pedroV
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 jul 2009, 17:09

Re: Remleiding ontluchter

Bericht door pedroV »

:politie je moet bij het verversen van je remvloeistof altijd aparatuur gebruiken. want als je dit doet via het pompen van je rempedaal bestaat de kans dat je hoofdremcilinder aan de binnenkant beschadigd en deze zijn duur. :zwaai
propje
Berichten: 296
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Remleiding ontluchter

Bericht door propje »

Voor 50 euri kan je toch bijna niet zelf pielen wat ben je al kwijt aan remvloeistof als je hetzelf wil doen??
ik laat het nu om de 2 /3jaar doen. tturlijk is zelf sleutelen leuk maar dan liever niet met remvloeistof.
aju Propje
Plaats reactie