Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelvloeistof lekt weg

vragen over de T5
Plaats reactie
jobov
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 apr 2007, 20:33
Locatie: emmen

koelvloeistof lekt weg

Bericht door jobov »

Hallo beste weetjewellers,
vandaag naar Breda gereden vanuit Emmen. Tussen Hoogeveen en Meppel kreeg ik de melding om te stoppen en een rood temperatuurmetertje in mijn display. Koelvloeistof checken!!!!!!!!!!!!
Veel te laag niveau. Ongeveer 1 liter erbij gedaan. Na ongeveer 35 km. weer dezelfde melding. De temperatuur bleef mooi op 90 graden. Ook geen vieze rommel in het reservior. Motor liep steeds goed. Steeds bijgevuld totdat ik in Breda was.
In Breda heb ik de ANWB laten komen..Die heeft veel gecheckt en de beschermingsplaat onder het motorblok erafgehaald. Daar ontdekte hij een dun slangetje aan de achterkant van het motorblok, waar koelvloeistof uit liep als de moter draaide op een iets verhoogd stationair toerental. Verder niets kunnen doen of repareren. Wie ,o, wie heeft een idee?????????????
Het betreft een T5, 130 pk,bj. 2004, 66000 km.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

waterpomp !!!!!! jaar en kilometers kloppen 2004 60000 km
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Kijk maar even bij de vuldop van je olie daar zie je grijze smurrie, klink iid als een probleem met de waterpomp. De mijne van febr 2005 met 61000 km in febr 2007 dezelfde melding en ook mijn waterpomp moest er toen aan geloven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Dit is zeker de waterpomp die defect is.

Zit tegenwoordig coulance op 48 mnd en max. 150.000 km
Dan krijg je hem voor 100% vergoed
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Bericht door teevijf »

het is toch niet te geloven we vliegen al 40 jaar naar de maan maar een waterpomp......is blijkbaar echt lastig!
Plaats reactie