Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

vragen over de T4
Plaats reactie
propje
Berichten: 296
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

Bericht door propje »

heb ik weer
je brengt de kinderen naar school ze gooien de schuifdeur dicht
En ik hoor iets kraken.
Het volgende doet zich voor de gordelgesp zit tussen de dubbele cabine en het hardboard van de schuifdeur, met een mooie afdruk in het hardboard.
Dat is nog het minste.
Maar na deze controle zie ik rond de greep aan de binnenkant dat het hardboard ongeveer de dikte en sponsigheid heeft gekregen van zachtboard.
Dus er komt water in de schuifdeur of kan het alleen door vocht komen??
Ik heb dit paneel er nog nooit afgehaald en bij mijn weten is de schuifdeur ook niet geïsoleerd.
Hoe krijg ik dit paneel eraf?? er zitten niet van die plastic inbus boutjes in zoals bij de achterdeurtjes.
En wie weet de prijs van een nieuw paneel of zal ik er zelf beter 1 maken van 3mm berkentriplex???
Ik heb dit euvel nog niet eerder op het forum gelezen.
O ja T4 is van 2003 nog erg jong om al te gaan rotten op m,n brandstof klep na dan.
Groet Marco
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

Bericht door Multivan Generation »

Marco,
kijk hier maar eens:
http://www.eldiape.com/isoleren/isoleren.htm#4
Je kunt het paneel er alleen afhalen.

Check even of de gaatjes aan de onderzijde van de schuifdeur, vrij zijn.
En dit ook even checken daar waar de onderste geleider voor de schuifdeur naar binnen komt.
Dat wil ook wel eens verstoppen door vuil etc.

Groetjes en succes.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

Bericht door wiel t5 »

Ik zou hem gewoon weer van hardboard maken,waarom van triplex?
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

Bericht door PJJ-65535 »

Hoi ,

Bij de ombouw naar camper heb ik alle hardboard platen er uit gehaald (waren beschadigd) en vervangen door "triplex" Gewoon overtrekken, decoupeerzagen, schuurpapiertje er langs en een rolletje white-wash + vernis er over.
Koste voor alle panelen (zij 3x, schuif en achter) een dag incl demontage montage en pakweg 20 euro voor de plaat (4 bij 8 voet)

Houd rekening met het volgende:

- 5,6 mm is te dik om goed te kunnen verwerken, 3,4 o.i.d is beter. Met name in de achterklep is dit ff lastig.

- Gebruik bij voorkeur geen meranti of malau of ander hardhout, dit splintert iets meer. berken en polulieren is prima, wel lastiger te verkrijgen en ook duurder.

- let goed op de "tekening"van het hout voor een fraai effect, en let op dat je van een plaat voor alle panelen dezelfde "zicht" zijde houdt.

Dussss... ja ik heb de 5,x plaat en merantie, maar ik raad het niet iedereen aan. (is meer werk, je hebt speciale decoupeerzaagjes nodig, en hebt mogelijk splinters in je handen).
Conclusie "If it does'nt fit, use a bigger hammer"

succes,

Pieter.
Life's no monkey business.........
propje
Berichten: 296
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

Bericht door propje »

als ik ze moet vervangen zal het wel berkentriplex worden hardboard staat niet in de stelling bij de baas.
Maar ik heb er geen plastic inbusschroefjes in zitten het lijkt wel of de plaat is gekit of met klikkers.
Ben vrijdag vrij kan er dan aan beginnen het is niks zo in het donker.
Zal laten horen hoe het is vergaan.
ik wil het triplex wel weer beplakken met hetzelfde doek als wat er standaard opzit.
iemand een tip waar dit doek te koop is gewoon skai lijkt me te dik.
groet Marco
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

Bericht door Multivan Generation »

origineel is het gewoon geverfd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: binnenplaat schuifdeur verrot wat nu??

Bericht door Roger B. (11)61 »

als hij er doek op heeft heeft ie een IETS luxere versie wellicht? en dan zitten er dus waarschijnlijk klikkers in de plaat achter het doek en die zitten dan in de deur geklikt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie