Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.5 tdi in korte neus?
2.5 tdi in korte neus?
Zie hier advertentie daar zit een 2.5 dti 102 pk in http://link.marktplaats.nl/321311692 dan kan toch niet in korte neus
P.s nou zie er meer dus het zal wel
P.s nou zie er meer dus het zal wel
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Re: 2.5 tdi in korte neus?
Alleen de 2.5 tdi 150 pk en de Vr6 passen niet in de korte neus.
Groetjes,
Mevlut
Groetjes,
Mevlut
Re: 2.5 tdi in korte neus?
bedankt, weer wat geleerd
P.s Past dat zo erin of moeten er dingen aangepast worden en de 102 pk tot hoeveel pk is dat op te schroeven
P.s Past dat zo erin of moeten er dingen aangepast worden en de 102 pk tot hoeveel pk is dat op te schroeven
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: 2.5 tdi in korte neus?
De TDI past er zo in, opschroeven kan tot het stuk gaat ( dan ben je te ver gegaan)
In princiepe kun je tot pakweg 130pk gaan als ik de omgevingsgeluiden zo hoor.
René
In princiepe kun je tot pakweg 130pk gaan als ik de omgevingsgeluiden zo hoor.
René
Re: 2.5 tdi in korte neus?
Oh dat is zat, 130 pk dacht ik zo, en die zijn alleen te verkrijgen met computer?
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: 2.5 tdi in korte neus?
Hoe bedoel je dat?
Tdi is er alleen maar met computer. Door middel van de chip die in de computer zit aan te passen kun je meer vermogen uit je motor halen.
René
Tdi is er alleen maar met computer. Door middel van de chip die in de computer zit aan te passen kun je meer vermogen uit je motor halen.
René
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2.5 tdi in korte neus?
De 102PK (ACV) is met een "gewone" chiptuning naar 130PK te brengen , mits enkele aanpassingen zit je zo aan 150PK .
En door de ombouw naar mechanisch geregelde inspuitpomp valt er nog meer vermogen te halen. Dus ja , ook zonder electronische regeling kan een ACV draaiend gemaakt worden , maar dat vergt veel ervaring en vooral weten waar je aan begint.
De 1.9TDI motoren (uit Golfjes enz) worden vaak omgebouwd naar mechanisch geregelde inspuitpomp .
Een kennis van me heeft 132PK (met een ACV) , hij heeft de kop zelf aangepast door een andere (scherpere) nokkenas te monteren , en grotere kleppen te monteren , en een andere turbine in de turbo , en in en uitlaatkanalen gepolijst .
Wanneer hij nu nog nog laat chiptunen en bvb grotere verstuivers monteerd , haalt hij wel de 170PK . (hij doet motorrevisie als zijn job,dus hij weet van aanpakken)
Door extreme tuning haal je ook wel 300PK uit een ACV hoor , zoek maar eens op internet naar "shadowmaker" . De Scandinavische zelfstandige die zijn T4 met ACV motor zodaning getuned heeft dat hij rond de 300PK zit met 1 turbo. En dat is zijn dagelijks voertuig , dus zelfs zo extreem blijken de ACV blokken wel tegen een stevige stoot te kunnen.
En door de ombouw naar mechanisch geregelde inspuitpomp valt er nog meer vermogen te halen. Dus ja , ook zonder electronische regeling kan een ACV draaiend gemaakt worden , maar dat vergt veel ervaring en vooral weten waar je aan begint.
De 1.9TDI motoren (uit Golfjes enz) worden vaak omgebouwd naar mechanisch geregelde inspuitpomp .
Een kennis van me heeft 132PK (met een ACV) , hij heeft de kop zelf aangepast door een andere (scherpere) nokkenas te monteren , en grotere kleppen te monteren , en een andere turbine in de turbo , en in en uitlaatkanalen gepolijst .
Wanneer hij nu nog nog laat chiptunen en bvb grotere verstuivers monteerd , haalt hij wel de 170PK . (hij doet motorrevisie als zijn job,dus hij weet van aanpakken)
Door extreme tuning haal je ook wel 300PK uit een ACV hoor , zoek maar eens op internet naar "shadowmaker" . De Scandinavische zelfstandige die zijn T4 met ACV motor zodaning getuned heeft dat hij rond de 300PK zit met 1 turbo. En dat is zijn dagelijks voertuig , dus zelfs zo extreem blijken de ACV blokken wel tegen een stevige stoot te kunnen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 2.5 tdi in korte neus?
kijk dat is wel vet natuurlijk zoveel pk in een ACV blok
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: 2.5 tdi in korte neus?
Ik woon naast een klein aannemertje die rijd ook met een korte neus met een TDI motor...............!MarcoBT4 schreef:Zie hier advertentie daar zit een 2.5 dti 102 pk in http://link.marktplaats.nl/321311692 dan kan toch niet in korte neus
P.s nou zie er meer dus het zal wel
Gewoon nieuw zo gekocht in 99
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: 2.5 tdi in korte neus?
Toen ik in 1996 een T4 kocht was het ook een bus met korte neus EN 102 pk TDI!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: 2.5 tdi in korte neus?
die langere neus is toch ook alleen maar om een grotere intercooler achter de grill te kunnen plaatsten voor de zwaardere motoren dan de 102 pk
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: 2.5 tdi in korte neus?
yep, de 150pk motor past ook in de korte neus, kan alleen de intercooler niet kwijt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: 2.5 tdi in korte neus?
In- en uitlaatkanalen gepolijst? Ik ben al een tijdje op zoek naar gereedschap waarmee je dat kunt. Niemand in mijn omgeving weet daar het bestaan van namelijk. Ik wil het gebruiken voor de inlaatspruitstukken van een kever/T2, omdat ik denk dat dat bij die motoren veel winst kan opleveren. Is daar gereedschap voor of is het simpelweg handwerk?Een kennis van me heeft 132PK (met een ACV) , hij heeft de kop zelf aangepast door een andere (scherpere) nokkenas te monteren , en grotere kleppen te monteren , en een andere turbine in de turbo , en in en uitlaatkanalen gepolijst .
PS. ff on-topic; ik heb een originele 2.5tdi ACV uit 1998 met korte neus
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Op zoek naar een 2e...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: 2.5 tdi in korte neus?
dremel, flexibel asje en dan een schuurpapier-cilindertje erop en de rest handwerk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon