Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rotzooi achter voorste spatborden

vragen over de T4
Plaats reactie
apoti
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2007, 11:47
Locatie: Groningen

rotzooi achter voorste spatborden

Bericht door apoti »

Hallo Weetjewellers

Ik heb nu ook een T4!! Een 2.0 benz/LPG dubble cabine korte uitvoering uit 1992. Het rijdt geweldig! Heb bewust voor een 15 jaar oude auto gekozen omdat dit belastingtechnisch zeer aantrekkelijk is. De kunst was om een fatsoenlijke T4 te vinden van dit bouwjaar. De meeste zijn afgeragde bedrijfsbakken. Maar ook aan die van mij zitten genoeg aandachtspunten. De balk onder de voorbumper heb ik al aangepakt (mijn hemel wat een roest!) maar nu wilde ik de voorste spatborden er wel afhalen n.a.v de tip van Olaf. Maar hoe haal je ze er vanaf? Die van mij zitten vast gepuntlast. Heeft iemand een tip hoe ze er af moeten (en er later ook weer fatsoenlijk op). B.t.w, heb geen lasapparaat.

Groeten uut Grunn
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Ik zit met zelfde probleem en vermoed dat ieder puntlasje uitgeboord moet worden. Ik hoop net als jij dat iemand een betere oplossing heeft.
Groetjes Egbert.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

spatborden

Bericht door j.d.hukema »

gaatjes uitboren met een klein boortje ter grootte van de puntlas en later weer met rvs popnagels vast zetten. wel kit er tussen doen .heb dit zelf wel eens gedaan en werkt goed.

Dick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als je een raggertje maakt, dan kun je het ook vanaf binnen (motorruimte) ontdoen van de bladertroep etc.
Misschien een idee?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Bericht door Herman744 »

Hallo,

Ik heb de troep verwijderd met een lange dunne flexibele rager in combinatie met een dun slangetje gemonteerd op de tuinslang. Je kunt dan vanuit de motorruimte de boel schoonmaken. Ook kun je bij openstaande deur met dat dunnere slangetje net voor het spatbord langs in de vuile ruimte komen en alles lekker schoon spuiten.
Kwam veel blad uit en aarde uit.

Een mogelijkheid dus zonder verwijderen van het spatbord.

Succes,
Herman744
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

Heb bewust voor een 15 jaar oude auto gekozen omdat dit belastingtechnisch zeer aantrekkelijk is.
Vertel hier eens wat meer over........
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

misschien bedoeld hij BPM-afdracht?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

belasting technisch aantrekkelijk???

Bericht door black caravelle »

het enigste wat ik me kan weet ,is dat het schorsen bij 15 jaar en ouder goedkoper is!!!
dacht iets van 22euro per jaar.
groetjes black caravelle 111kW
apoti
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2007, 11:47
Locatie: Groningen

Bericht door apoti »

Hallo, bedankt voor jullie tips. Dat van dat boortje is een hele goeie. Kun je alles ECHT goed schoon maken en goed in de tectyl zetten van binnen.
Ik heb bewust voor een 15 jaar oude auto gekozen omdat ik de bus op de zaak heb staan en hem ook prive gebruik. Je hebt dan geen 22% bijtelling over de nieuwwaarde + BPM + BTW maar 22% over de DAGwaarde en dat maakt VEEL uit. Veel mensen kennen dit regeltje niet. Zelfs mijn accountant moest ik vertellen over deze regel. Als nog meer mensen tips hebben houd ik mij aanbevolen.
Plaats reactie