Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 voor onderdelen (?)
T4 voor onderdelen (?)
Hey,
Ik heb de mogelijkheid om een t4 over te nemen (voor onderdelen mss?). Het is een 2.4L diesel met dubbele kabine uit 1995 met vermoedelijk 350k op de teller (is ooit teruggedraaid geweest 100k vermoedelijk en staat nu op 250k). Er is het volgende mis met de bus:
Motorisch:
- Motor lekt op verschillende plaatsen olie.
- Motor lekt langzaam koelvloeistof
- Accu stuk (volgens mij niet echt meer)
- Één uitlaatophangpunt is afgebroken (op een niet heel cruciale
plaats, niet bij een demper)
- Voorgloeien werkt waarschijnlijk niet
- Stuurbekrachtiging werkt niet
- Er is waarschijnlijk ergens een kleine electrische verbruiker die langzaam de accu leegtrekt, in een week
- 1 van de 2 ventilatoren op de radiateur is stuk
- hij loopt vermoedelijk op 4 cilinders (loopt altijd even onregelmatig en heeft ongeveer iedere omwenteling een harde tik uit het blok)
Mechanisch:
- handrem werkt niet (kabel zit niet meer vast aan de hendel)
- Zekering nr 7 doorgebrand
- achteruitrijlichten werken niet
Kosmetisch:
- De bekleding van de stoelen is enigzins beschadigd
- Deukje in achterklep
Is dit de moeite waard om proberen te repareren en zo niet; zou het rendabel zijn om hem voor onderdelen te kopen (en de onderdelen te verkopen) en welke prijs is dan redelijk?
Ik heb de mogelijkheid om een t4 over te nemen (voor onderdelen mss?). Het is een 2.4L diesel met dubbele kabine uit 1995 met vermoedelijk 350k op de teller (is ooit teruggedraaid geweest 100k vermoedelijk en staat nu op 250k). Er is het volgende mis met de bus:
Motorisch:
- Motor lekt op verschillende plaatsen olie.
- Motor lekt langzaam koelvloeistof
- Accu stuk (volgens mij niet echt meer)
- Één uitlaatophangpunt is afgebroken (op een niet heel cruciale
plaats, niet bij een demper)
- Voorgloeien werkt waarschijnlijk niet
- Stuurbekrachtiging werkt niet
- Er is waarschijnlijk ergens een kleine electrische verbruiker die langzaam de accu leegtrekt, in een week
- 1 van de 2 ventilatoren op de radiateur is stuk
- hij loopt vermoedelijk op 4 cilinders (loopt altijd even onregelmatig en heeft ongeveer iedere omwenteling een harde tik uit het blok)
Mechanisch:
- handrem werkt niet (kabel zit niet meer vast aan de hendel)
- Zekering nr 7 doorgebrand
- achteruitrijlichten werken niet
Kosmetisch:
- De bekleding van de stoelen is enigzins beschadigd
- Deukje in achterklep
Is dit de moeite waard om proberen te repareren en zo niet; zou het rendabel zijn om hem voor onderdelen te kopen (en de onderdelen te verkopen) en welke prijs is dan redelijk?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 voor onderdelen (?)
onderdeel dat het meest op zou brengen is kapot....de motor....
daarbij is een TDI motor ook meer waard,
repareren kan dure grap worden (wat veroorzaakt die tik en hoe groot is de schade daardoor)
dus eigenlijk doe je het dan voor het plaatwerk en het interieur..... en dat is allemaal oud type dus ook dat zal niet de hoofdprijs opbrengen... persoonlijk zou ik er waarschijnlijk niet meer dan 700 euro voor geven
daarbij is een TDI motor ook meer waard,
repareren kan dure grap worden (wat veroorzaakt die tik en hoe groot is de schade daardoor)
dus eigenlijk doe je het dan voor het plaatwerk en het interieur..... en dat is allemaal oud type dus ook dat zal niet de hoofdprijs opbrengen... persoonlijk zou ik er waarschijnlijk niet meer dan 700 euro voor geven
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: T4 voor onderdelen (?)
Ik heb zelf het vermoeden dat het een tikkende klep is maar wat de oorzaak daarvan is weet ik niet.Roger B. (11)61 schreef:onderdeel dat het meest op zou brengen is kapot....de motor....
daarbij is een TDI motor ook meer waard,
repareren kan dure grap worden (wat veroorzaakt die tik en hoe groot is de schade daardoor)
Ok, thnz voor de vlotte reactie.Roger B. (11)61 schreef: dus eigenlijk doe je het dan voor het plaatwerk en het interieur..... en dat is allemaal oud type dus ook dat zal niet de hoofdprijs opbrengen... persoonlijk zou ik er waarschijnlijk niet meer dan 700 euro voor geven
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 voor onderdelen (?)
tikkende kleppen (teveel speling) maken geen HARDE tikgeluiden en dan doet de cilinder nog wel mee.
Als er iets is waardoor de klep niet sluit of laat sluit dan komt ie tegen de zuiger en dat geeft wel harde tikken
maaar als je kleppen verdenkt (en het dus niet echt hard tikken is... kan het ook nog de vacuumpomp zijn (maar ook dat verklaart niet waarom ie niet op alle cilinders zou lopen.
Als er iets is waardoor de klep niet sluit of laat sluit dan komt ie tegen de zuiger en dat geeft wel harde tikken
maaar als je kleppen verdenkt (en het dus niet echt hard tikken is... kan het ook nog de vacuumpomp zijn (maar ook dat verklaart niet waarom ie niet op alle cilinders zou lopen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: T4 voor onderdelen (?)
Ik heb ook een polo met 1.9sdi die tikt ook wat als ie koud is, dat zijn volgens mij de kleppen want met nieuwe olie tikt ie het een paar weekjes wat minder. De t4 die tikt veel harder,Roger B. (11)61 schreef:tikkende kleppen (teveel speling) maken geen HARDE tikgeluiden en dan doet de cilinder nog wel mee.
Als er iets is waardoor de klep niet sluit of laat sluit dan komt ie tegen de zuiger en dat geeft wel harde tikken
maaar als je kleppen verdenkt (en het dus niet echt hard tikken is... kan het ook nog de vacuumpomp zijn (maar ook dat verklaart niet waarom ie niet op alle cilinders zou lopen.
dit komt uit de bovenkant van het blok. Of het een klep is die niet werkt weet ik dus niet eigenlijk is het een gokje.
Hij rookt helemaal niet, zelfs niet bij onbelast gasgeven bij 'koude' motor (10 C).
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 voor onderdelen (?)
Welke prijs is redelijk ? Aangezien het het oude model is = heel weinig waarde. Er is bijna geen vraag meer naar die "oude" onderdelen .Gerwin B schreef:Hey,
Is dit de moeite waard om proberen te repareren en zo niet; zou het rendabel zijn om hem voor onderdelen te kopen (en de onderdelen te verkopen) en welke prijs is dan redelijk?
Bumpers , spatborden , dashboard, deuren , enz daar blijf je allemaal mee zitten want er is geen vraag naar.
Motor : tja ... het is nutteloos een motor met 350.000km te gaan repareren alleen voor verkoop , want met die kilometerstand is die toch nog amper de prijs van oud metaal waard .
wat blijft er dan nog over ? Versnellingsbak ? met zo'n hoge kilometerstand is die alleen goed om eerst te reviseren
Dus ja , je moet zelf overwegen hoeveel geld je erin wil stoppen , want geld eraan verdienen lijkt me een waterkansje .
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 voor onderdelen (?)
heb me vorige bus 2 jaar terug ook gesloopt en in losse onderdelen verkocht. Heb er toch een leuk centje van overgehouden en zelf ook nog nodige gebruikt voor me huidige busje.
Moet net ff d leifhebbers vinden en ja weet we zijn nu 2 jaar verder dus de markt is anders. Maar als je m kan kopen rond de 700 euro e dan alles los verkopen kan je er een paar cent aan overhoudn.
Maar daar gaat wel ff tijd en werk in zitten
Moet net ff d leifhebbers vinden en ja weet we zijn nu 2 jaar verder dus de markt is anders. Maar als je m kan kopen rond de 700 euro e dan alles los verkopen kan je er een paar cent aan overhoudn.
Maar daar gaat wel ff tijd en werk in zitten
RUBBEREXPRESS
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: T4 voor onderdelen (?)
Hey Bart, moeten er nieuwe batterijen in je toetsenbord, je hebt last van uitval.
Gerard
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
![Afbeelding](http://img34.picoodle.com/img/img34/3/1/6/f_grotefotom_1b99738.jpg)
![Afbeelding](http://img34.picoodle.com/img/img34/3/1/6/f_grotefotom_1b99738.jpg)
Re: T4 voor onderdelen (?)
hij word idd wel beetje slechter ja. moet steeds harder rammen op de toetsen hahahaa. Tja zal in de loop derjaren ook wel bijna pakkie shag tussen leven hahaGerJol 716 schreef:Hey Bart, moeten er nieuwe batterijen in je toetsenbord, je hebt last van uitval.![]()
Gerard
RUBBEREXPRESS