Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie verversen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olie verversen

Bericht door Roger B. (11)61 »

laatste keer dat ik olie kocht heb ik kroon 10w40 gekocht, 5liter en 1liter kostte bij de brezan toch snel tegen de 80 euro.....

Uiteraard is bulk goedkoper maar daarom vergeleek ik ook dezelfde verpakkingshoeveelheid longlife en gewoon (zelfde merk ook en zelfde aanbieder, eerlijker kun je verschillende oliën niet vergelijken)

wat ik bedoelde te zeggen is dat die 14 liter die je over hebt bij aankoop van zo'n 20liter can, eigenlijk niet erg zijn aangezien je er niet meer voor betaald dan voor een 6 liter hoeveelheid van een "merk" bij de automaterialenzaak....

je moet alleen die can ergens neer zetten tot de volgende beurt en de volgende...... Wel genoeg op voorraad om het peil op max te houden :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie verversen

Bericht door frank884 »

op e bay staat ook merk olie van Aral
http://cgi.ebay.de/Aral-High-Tronic-5W4 ... 414847b6dc" onclick="window.open(this.href);return false;
voor 4.30 euro per liter
specificatie´s zijn gelijk
ook 5 w 40 api enz alles gelijk als de kendall die ik vorig jaar via de baas met korting voor rond de 6 euro-liter heb gekocht
in een bus van 18.9 liter (5 gallon)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Olie verversen

Bericht door repelsteeltje »

Roger B. (11)61 schreef:111 euro voor 20 liter
minimaal 12 euro toeslag voor verzendkosten (ze geven alleen oostenrijk aan(12 euro) binnen duitsland is het gratis)
10W40 ook in 20 liter verpakking (eerlijker vergelijken)

74 euro voor 20 liter
in deze advertentie geeft ie wel aan wat verzending naar NL kost: 16,00 euro
dus eerlijk vergelijk:

90 euro voor 20 liter (ook hier moet je dus wel voor 3,5 á 4 keer verversen kopen)

127 euro voor Longlife tov 90 euro voor gewone olie dan is longlife toch eventjes 1,4 keer zo duur......
ga je kijken zonder verzendkosten (111 longlife tov 74 gewoon) kom je nog ongunstiger uit: 1,5 keer zo duur

Dus... JA Longlife olie is (nog steeds) duur(der dan gewone olie), en ik blijf voorkeur hebben de olie gewoon wat vaker te verversen.


Overigens zijn zijn olieprijzen wel akelig voordelig (oké je moet er 20 liter ineens voor afnemen, maar voor de prijs waar je elders 6 liter voor koopt is dat geen straf lijkt me)

Iets verderop in de advertentie staat keurig de volgende regel: Versand nach Österreich, Belgien und in die Niederlande für 16,- € (12,- € für jeden weiteren 20-L Kanister)


Idd is de longlife volsyntheet 2x zo duur als de 10w40; en iets duurder dan de synthethische 5w40.


Prijs is akelig goedkoop; zeker voor wat hij bied. Hier in het landje van de belastingregeltjes verkopen ze een niets zeggend merk longlife III 5w30 met een lading korting die ik krijg bij een automateriaalzaak toch niet voor minder dan € 10,50 ex de btw in 5 liter kannen..... Schatting is dat ik zo'n 4 jaar doe met het vaatje. Hebben we het nog niet over de prijs bij meneer vw :bonk


Op mijn werk koop ik vaker grotere hoeveelheden olie in bij een der grote leveranciers, ook die kan met een 20 liter vatje vloeibaar goud niet onder de literprijs van 10 euro komen......(alles ex transport en ex btw) Pas als je 200 :groteogen liter afneemt is er te praten.......
Kortom, ik kom nergens onder de prijs van 10 euro ex btw.


Maar goed, ik zal mijn ervaring met deze olieboer delen; alstie betrouwbaar leverancier blijkt meld ik het. Kunnen meer hun voordeel mee doen of een vaatje kopen samen met iemand in de buurt of zo.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Olie verversen

Bericht door rick_k »

Wat je ook kan doen mocht het filter echt vast zitten... Een stuk ijzer erdoorheen rammen en dan draaien. Doen we met de vrachtautos ook wel.

Ikzelf gooi in mijn TDI van 1996 10W40 volsyntheet van MPM. Speciaal voor zwaar belaste dieselmotoren. Deze olie ben ik wel tevreden over hoewel het niet echt goedkoop is.

Maar goed, ik heb het tot nu toe in al mijn autos gebruikt.

mvg Rick
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie verversen

Bericht door frank884 »

rick_k schreef:Wat je ook kan doen mocht het filter echt vast zitten... Een stuk ijzer erdoorheen rammen en dan draaien. Doen we met de vrachtautos ook wel.

Ikzelf gooi in mijn TDI van 1996 10W40 volsyntheet van MPM. Speciaal voor zwaar belaste dieselmotoren. Deze olie ben ik wel tevreden over hoewel het niet echt goedkoop is.

Maar goed, ik heb het tot nu toe in al mijn autos gebruikt.

mvg Rick
bij de vrachtwagen kun je er veel beter bij tenminste bij Volvo maar ik denk bij alle
als de kabine omhoog is kun je overal perfect bij, heel anders dan bij auto.s en bussie's en zodoende ook met ander gereedschap eraan klemketting enz
maar bij de TDI motoren zit die niet zo dat je daar makkelijk een schroevendraaier doorheen kunt slaan
en waarom allemaal die toestanden wat is gemakkelijker dan direct een filter kopen met achterop een 6 kant waar je een dop op kunt zetten. met verlengstuk
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Olie verversen

Bericht door vw_s »

Ben vandaag bij de dealer een nieuwe filter, een nieuwe pakking voor tussen de kat en de voorpijp en een pakkingring voor de carterplug gaan halen.
Voor de filter kreeg ik een inleg element... Kan dat kloppen?
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Olie verversen

Bericht door Multivan Generation »

dat kan kloppen ja..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: Olie verversen

Bericht door Duveltje-77 »

zit er goud in die olie van julie
ik betaal voor castrol edge 5w 40 voor 5 liter 51 euro en 1 liter 14 euro inclusief
dan nog een filter van 11 euro
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Olie verversen

Bericht door rick_k »

frank884 schreef:
rick_k schreef:Wat je ook kan doen mocht het filter echt vast zitten... Een stuk ijzer erdoorheen rammen en dan draaien. Doen we met de vrachtautos ook wel.

Ikzelf gooi in mijn TDI van 1996 10W40 volsyntheet van MPM. Speciaal voor zwaar belaste dieselmotoren. Deze olie ben ik wel tevreden over hoewel het niet echt goedkoop is.

Maar goed, ik heb het tot nu toe in al mijn autos gebruikt.

mvg Rick
bij de vrachtwagen kun je er veel beter bij tenminste bij Volvo maar ik denk bij alle
als de kabine omhoog is kun je overal perfect bij, heel anders dan bij auto.s en bussie's en zodoende ook met ander gereedschap eraan klemketting enz
maar bij de TDI motoren zit die niet zo dat je daar makkelijk een schroevendraaier doorheen kunt slaan
en waarom allemaal die toestanden wat is gemakkelijker dan direct een filter kopen met achterop een 6 kant waar je een dop op kunt zetten. met verlengstuk
Tjah, bij een oude Renault zaten ze precies boven de stuurstang naast het chassis... Daar ken je dus niet bij.

Ik moet mij TDI zijn olie maar eens verversen want dat zit er nu bijna 20.000 in...

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olie verversen

Bericht door Roger B. (11)61 »

vw_s schreef:Ben vandaag bij de dealer een nieuwe filter, een nieuwe pakking voor tussen de kat en de voorpijp en een pakkingring voor de carterplug gaan halen.
Voor de filter kreeg ik een inleg element... Kan dat kloppen?
ligt er aan wat voor filter je bedoelt..oliefilter? geen inleg element maar metalen cilinder die je ergens tegenaan schroeft
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
propje
Berichten: 296
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Olie verversen

Bericht door propje »

Duveltje-77 schreef:zit er goud in die olie van julie
ik betaal voor castrol edge 5w 40 voor 5 liter 51 euro en 1 liter 14 euro inclusief
dan nog een filter van 11 euro
mvg ronald
Dan vindt ik 0W30 voor 15 euro de liter nog niet eens zo heel gek.
Hier in Amersfoort
Aju propje
propje
Berichten: 296
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Olie verversen

Bericht door propje »

Trouwens kunnen we niet een keer groot inkopen voor een mooie WeetJeWel prijs.
Zeg maar een drum van 200 ltr of meer met wat losse jerrycans erbij.
6ltr voor een beurt 2 ltr voor reserve blijf je toch onder de 10KG zijn de verzendkosten maar 6,75 E.
aju Propje
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie verversen

Bericht door frank884 »

propje schreef:Trouwens kunnen we niet een keer groot inkopen voor een mooie WeetJeWel prijs.
Zeg maar een drum van 200 ltr of meer met wat losse jerrycans erbij.
6ltr voor een beurt 2 ltr voor reserve blijf je toch onder de 10KG zijn de verzendkosten maar 6,75 E.
aju Propje

met DHL ipv TPG 4.95 euro :yes
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie verversen

Bericht door frank884 »

Duveltje-77 schreef:zit er goud in die olie van julie
ik betaal voor castrol edge 5w 40 voor 5 liter 51 euro en 1 liter 14 euro inclusief
dan nog een filter van 11 euro
mvg ronald
specificatie's zijn gelijk maar de prijs een stuk lager merk is onbekend...
geschikt voor pompverstuivermotoren zelfs die hebben we niet eens
als je 5 w 40 voor niet pompverstuivers zou nemen ( maar dat doe ik niet)
code VW 500.00 ipv 500.01 zit je nog een stuk lager in de prijs.

deze zijn ook geschikt voor PDI (pompverstuivers) dus kwalitatief hoogwaardigere olie
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT" onclick="window.open(this.href);return false;
en de prijzen zijn heel netjes!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Olie verversen

Bericht door vw_s »

ligt er aan wat voor filter je bedoelt..oliefilter? geen inleg element maar metalen cilinder die je ergens tegenaan schroeft
Ik had een oliefilter aangegeven bij de dealer. Ik meende ook dat het een metalen cilinder moest zijn, maar ik kreeg toch een filter als zeg maar een luchtfilter mee.
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Plaats reactie