Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppeling AJT naar ACV

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: Koppeling AJT naar ACV

Bericht door Duveltje-77 »

heb een keer gelezen dat deze 405 nm aan kan
en met een andere plaat over de 600 nm
dus lijkt mij wel genoeg alleen ben ik niet zon fan van valeo kwa koppelingen
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
JHD
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2010, 20:16
Locatie: Hoofddorp

Re: Koppeling AJT naar ACV

Bericht door JHD »

Wellicht voor jullie "old news"...maar ik ben een stuk wijzer.

Na een dagje onderzoek en gebeld te hebben met verschillende bronnen .... en veel te hebben gelezen....

-Sachs standaard en Sachs sport koppelingen en druk groepen voor de AJT en ACV zijn uitwisselbaar. Ze hebben dezelfde nummers. Alleen even opletten met het druk lager (hydraulische en mechanische). Ik heb ruim een uur met Sachs Performance en Sachs tech support in Schweinfurt gesproken. Ook is er een sport set special voor de AJT ontwikkeld met een zware druk group en plaat. Deze is wel anders dan de originele voor de ACV en AJT. Sachs levert geen 2mv voor de AJT. Het gerucht gaat dat de AJT set die je nu kan bestellen via VW een sachs plaat heeft die ook in de ACV zit.. :ie
-De luk set met 2mv voor de ACV is met de AJT uitwisselbaar. Hier ook even oppassen welke druk lager nodig is.
-Niet te vergeten de Valeo 4p vast vliegwiel en koppeling conversie kit...deze is nogal controversieel :nuts

Wat ik wel vreemd is...op het UK T4 forum zijn ze ervan overtuigd dan de AJT koppeling sets niet met de ACV uitwisselbaar zijn.

Ik wacht op prijzen van mijn garage voor de verschillende opties. Toch vond ik het redelijk frustrerend om deze info bevestigd te krijgen. Veel bronnen spraken elkaar tegen :bonk

gr,
JHD
T4 2003 KWB/DC 88pk
Plaats reactie