Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Maximaal trekvermogen t5 lwb

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Maximaal trekvermogen t5 lwb

Bericht door sep »

Wie weet wat je maximaal aan gewicht mag trekken met een t5 lwb 128 kw ? ...Nu zal men denken ,...dat staat toch op je kenteken bewijs.....tja ..bij mij staat er dat ik ongeremd 750 kg mag trekken (logisch ) en geremd ook 750 kg !!!! vreemd

Het ledig gewicht van mijn transporter is 2080 kg ,..maximum massa 2800 kg en het laadvermogen dus 720 kg ...
is er hier sprake van een fout op mijn kenteken bewijs of is het gewoon zo ,.....kan me het niet voorstellen :nuts

mvg Sep
Robin.vd.Have
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2009, 22:22
Locatie: Vlaardingen

Re: Maximaal trekvermogen t5 lwb

Bericht door Robin.vd.Have »

Dit betekend dus dat JIJ met jou bus maximaal 750 kilo mag trekken, gerend of ongeremd.
Hetgeen dat op je kentekenbewijs staat is ten alle tijden bindend.

Normaal is het voor een 2,5TDI volgens mij 2600 kilo geremd.
Het lijkt erop dat de trekhaak die bij jou is gemonteerd niet van de juiste klasse is o.i.d.
Komt de auto bij de dealer vandaan, of is het een 2e hands?
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Maximaal trekvermogen t5 lwb

Bericht door sep »

Heb het net zelf ook nog even opgezocht ,en het trekvermogen is 2500 kg geremd ,wat er op mijn kentekenbewijs staat is dus gewoon onjuist ,zal even contact met het rdw opnemen ,...elke agent met eeen beetje inzicht snapt waarschijnlijk ook wel dat dit niet juist is .
Bus nagelnieuw gekocht bij de dealer inc trekhaak ,dus dat zou totaal geen rol mogen spelen ,waarschijnlijk een foutje op het kenteken bewijs ...

mvg sep
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: Maximaal trekvermogen t5 lwb

Bericht door Jurjen »

Is jouw trekhaak wel voorzien van een haak voor de losbreek-reminrichting? Das een oogje waar de musketon van de remkabel aan kan.

Wellicht zit er een voorziening voor een noodkoppeling op, das zo'n ronde staalkabel voor aanhangers onder de 750 kg die geen eigen reminrichting hebben. Jouw dealer heeft dat geregeld, hij zal ook eventuele fouten moeten herstellen.

succes
Jurjen
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Maximaal trekvermogen t5 lwb

Bericht door sep »

Ook mijn trekhaak voldoet aan alle eisen ,deze is specifiek voor de t5 en gemonteerd bij de koop ,,,,het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze daar een trekhaak voor een fox onder hangen ....dus de haak is wel in de haak ..

maandag effe bellen met rdw .


Mvg Sep
Gebruikersavatar
ELPeter
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 mei 2007, 17:48
Locatie: Heerlen (Limburg)
Contacteer:

Re: Maximaal trekvermogen t5 lwb

Bericht door ELPeter »

Bij een officiele haak zit een typeplaatje op. Hierop staan de gewichten op.

Normaal gesproken in ieder geval.

;) Peter
Ik hield van de T4 en ben weg van de T5!
automaat en niks anders.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Maximaal trekvermogen t5 lwb

Bericht door sep »

Bedankt voor de nodige suggesties omtrend mijn klein probleempje ,heb vanochtend even onder de wagen gelegen en gezien dat er een sticker op zat met een oficieel vw logo en een hoop kleine lettertjes ,kon niet goed lezen wat er allemaal opstond , (waarschijnlijk zijn mijn kijkertjes aan verval onderhevig ) dus morgen maar eens een kennis vragen of die dit voor me kan lezen , :nuts :werkaanT4

Mvg Sep

Op naar de lente,...
Plaats reactie