Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schokbrekers

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Schokbrekers

Bericht door Rotor »

Endebendebus, als je lawaai hebt op klinkerwegen en asfaltwegen, dan zou ik niet weten wat dat met de remmen te maken heeft, nogmaals ten overvloede kijk je banden maar eens na!
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Schokbrekers

Bericht door Endebendebus »

Beste mensen,
Alle schokdempers vervangen door Bilstein B4 (e-bay) en kwa geluid al een wereld van verschil...Hoorde ik voorheen alle asfaltgeluiden, nu een stuk gedempter. De rubbers van de oude schokdempers waren ook een weinig scheef afgesleten. Bus hangt minder in de bocht, en het geheel voelt prettiger en "degelijker" aan, dus missie geslaagd!! :yes
Bedankt voor jullie reacties!!

( :werkaanT4 Ene...toen alle wielen eraf waren heb ik gelijk de remmen nagekeken en schoongemaakt)
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schokbrekers

Bericht door Multivan Generation »

:yes Dank voor je terug koppeling.
Daar wordt het forum zoveel beter van.
En iedereen kan dat waarderen.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Schokbrekers

Bericht door Roger B. (11)61 »

Endebendebus schreef: De rubbers van de oude schokdempers waren ook een weinig scheef afgesleten.
die zijn niet scheef afgesleten maar scheef platgedrukt, komt omdat de schokdemper niet 100% recht in de bevestiging zit.

die rubbers horen niet echt te bewegen, dus valt er niet veel te slijten. is puur dat het rubber platgedrukt is in de jaren gemonteerd zitten.

Mooi dat alles bevalt! :yes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie