ik heb sinds februari een TDI ACV 250.000 (daarvoor een AAB). Als ik mijn rem een paar keer flink indruk dan blijft het tikken, dus vacuümpomp waarschijnlijk uitgesloten. Bij VW-T4 monteur geweest en laten luisteren (ook via de olievuldop), deze kwam ook tot de conclusie dat het een klepstoter zou kunnen zijn. Zijn advies was: Olie verversen met kwaliteitolie en een klepreiniger toevoegen. Nu is mijn olie een paar honderd KM geleden vervangen, dus ik overweeg om alleen iets van die reiniger toe te voegen, maar ik heb wel een paar vragen:
1- Wat adviseren jullie voor wat betreft de 'klepstoterreiniger' weten jullie een exact merk of iets dergelijks (wings, forte wordt hier voor genoemd) hoe heet het precies?
2- Mijn EGR klep is nog niet gesloten (nog geen tijd gehad), dus er komt veel van de bekende zwarte drap via de inlaat binnen, hoewel de inlaat niet in verbinding staat met het oliecircuit, zou dit een oorzaak kunnen zijn voor vervuiling, met als gevolg tikkende klepstoters?
3- OP het forum wordt gesproken over het toevoegen van een liter ATF, wat is ATF? Waar kun je dat kopen?
Nou weer een hele bubs vragen van een amateur, ik ben benieuwd, alvast bedankt