hallo ik heb een verlengde t4 van 2003 5cil. 151pk. Zodra mijn tank nog voor 1/4 vol zit start hij super slecht, je moet echt vlink door starten, in de brandstofleiding van pomp naar inspuiters zie je dat er luchtbellen door gaan. als ik er 10 liter diesel bij in gooi start hij direct weer goed. de garage begrijpt hier niets van. auto is ook al bij theo musch (t4 specialist)geweest hij heeft er 2 terugslag klepjes tussen geplaatst en de brandstofpomp op tijd gezet. dit alles heeft tot nu toe niet geholpen.
Helllppp. Wie kan mij helpen
Heb ooit eens een Mondeo gereden (iedereen kan fouten maken 8-) ).
Deze had ook problemen met lucht in de leidingen, hier waren het de koppelingen die lekten, plastic.
Na alles vervangen te hebben was het over.
Weet niet of je er iets mee kunt, je zou in ieder geval alles na kunnen lopen.
Ik heb een lange T4 102pk en kan de tank helemaal leeg rijden.
Kun je dat ook? Zit eraan te denken dat er in de tank iets niet goed zit, b.v de aanzuiging zit te hoog.
Weet niet hoe dit precies zit en ook niet erg logisch. Probeer ook maar zo even hardop mee te denken.
Is je tank wel voor een kwart vol? In het echt of op de meter, misschien is de meter niet goed.
jouw probleem komt veel vaker voor bij de T4, ligt aan het tankelelment, daar is een scheurtje ontstaan in de aanzuigbuis waardoor ie lucht meetrekt als het dieselniveau onder het scheurtje komt.
nieuw tankelement plaatsen en weg probleem....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
nee nog niet opgelost, als ik mijn tank maar meer dan 1/4 vol houd is het geen probleem, ga eerst nog ff naar het camperweekend en ga daarna sleutelen. bedankt voor de tip
Egbert&Manon schreef:Nog nieuws bij Rene en Ingrid?
Kun je al iets uitsluiten, of is het al opgelost?
hee
bedankt voor je tip ga na het camperweekend mee bezig
gr rene
T4®on schreef:Hallo Ingrid & Rene,
Heb ooit eens een Mondeo gereden (iedereen kan fouten maken 8-) ).
Deze had ook problemen met lucht in de leidingen, hier waren het de koppelingen die lekten, plastic.
Na alles vervangen te hebben was het over.
Weet niet of je er iets mee kunt, je zou in ieder geval alles na kunnen lopen.
Ik heb een lange T4 102pk en kan de tank helemaal leeg rijden.
Kun je dat ook? Zit eraan te denken dat er in de tank iets niet goed zit, b.v de aanzuiging zit te hoog.
Weet niet hoe dit precies zit en ook niet erg logisch. Probeer ook maar zo even hardop mee te denken.
Is je tank wel voor een kwart vol? In het echt of op de meter, misschien is de meter niet goed.
brandstofleiding tussen tank en motor heeft niet echt te maken met de vulling van de tank, dan zou ie het probleem altijd hebben, ik ga voor de gescheurde aanzuigbuis die al vaker naar voren gekomen is op het forum --> nieuw tankelement plaatsen (niet echt goedkoop denk ik)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Multivan Generation schreef:Ja ik denk ook een gescheurde aanzuigbuis in de tank.
Als je hem tijdens de meeting meeneemt,
dan kan die er meteen in gezet worden..
Ik denk ook dat het probleem een kapotte aanzuigbuis is.
Moest er interesse zijn , ik heb nog een complete vlotter liggen . Demonteren/monteren is niet zo lang werk .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper