Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aanschaf 2.4d 1992
aanschaf 2.4d 1992
hallo,ik ga waarschijnlijk naar een 2.4d kijken uit 1992 met 220 000 op de teller.
2.5tdi zit er niet in kwa budget en de 1.9td zit ik ook weer op een andere prijsklasse.
waar moet ik specifiek op letten bij dit model.
rij gemiddeld 10 000km per jaar en 80% is de bus onbeladen,heb een rustige rijstijl.
hoor van velen dat de 2.4 bulletproof is mits je ze goed behandeld.
of moet ik de 2.4d laten staan?
gr.
2.5tdi zit er niet in kwa budget en de 1.9td zit ik ook weer op een andere prijsklasse.
waar moet ik specifiek op letten bij dit model.
rij gemiddeld 10 000km per jaar en 80% is de bus onbeladen,heb een rustige rijstijl.
hoor van velen dat de 2.4 bulletproof is mits je ze goed behandeld.
of moet ik de 2.4d laten staan?
gr.
Re: aanschaf 2.4d 1992
Ik zou me meer zorgen maken over roest dan over de motor.
Raamframes, dorpels, regenwaterbak onder de voorruit, wielkasten.
Check ff of er geen druk op het koelwater komt en of hij niet te hard blaast langs de olievulstop. Verder moet hij natuurlijk wel lekvrij zijn.
Je gaat het je niet beklagen.
Raamframes, dorpels, regenwaterbak onder de voorruit, wielkasten.
Check ff of er geen druk op het koelwater komt en of hij niet te hard blaast langs de olievulstop. Verder moet hij natuurlijk wel lekvrij zijn.
Je gaat het je niet beklagen.
Re: aanschaf 2.4d 1992
Wat koekie zegt, kijk vooral naar het koelsysteem, een kapotte kunststof flens van een paar euro voor op het blok heeft mij ooit een gescheurde cilinderkop opgeleverd.koekie520 schreef: Check ff of er geen druk op het koelwater komt en of hij niet te hard blaast langs de olievulstop. Verder moet hij natuurlijk wel lekvrij zijn.
Je gaat het je niet beklagen.
Verder niet kapot te krijgen (buiten slijtage), voor mij is en blijft 't de oerT4 :love
Groeten Marcel
VW T4 111KW
Landcruiser BJ42
BMW X6M
Landcruiser BJ42
BMW X6M
Re: aanschaf 2.4d 1992
Hallo,
Ik ben er nog steeds blij mee Marcel.
Aan de rechterachterzijde van het blok zit nog een kunststof flens. Houd ook die goed in de gaten. Kan bros worden en scheuren. Ook de O-ring hierin gaat ooit lekken. Paar euro maar voor vervanging.
Groeten,
Herman744
Ik ben er nog steeds blij mee Marcel.
Aan de rechterachterzijde van het blok zit nog een kunststof flens. Houd ook die goed in de gaten. Kan bros worden en scheuren. Ook de O-ring hierin gaat ooit lekken. Paar euro maar voor vervanging.
Groeten,
Herman744
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: aanschaf 2.4d 1992
en daarom stapte je over naar TDI?dijk schreef: voor mij is en blijft 't de oerT4 :love
Groeten Marcel
maar de 2,4 is inderdaad bijna niet stuk te krijgen, al vind ik dat met de TDI ook wel meevallen. ook levensduur is voor een TDI niet verkeerd, de mijne had bij de riembreuk 370.000 gelopen en over de hele hoogte en omtrek zijn de hoonkrassen in de cilinderwand nog zichtbaar..... weinig aan de cilinderwand gesleten dus....
ik heb heel bewust een TDI gekocht omdat ik de 2,4 geheid veel te traag zou vinden....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: aanschaf 2.4d 1992
oke,
fijn om te weten,ik geef niks om snelheid,ding moet starten en lopen en weinig problemen geven.in de toekomst komt er dan misschien wel een tdi.
ik ga morgen waarschijnlijk kijken,mits mijn oude auto verkocht wordt,komt vandaag iemand voor kijken die heel geinteresseerd was.
heb je toevallig ook een foto van waar die flens zit zodat ik hier direct naar kan kijken mocht ik de bus aanschaffen?
gr.
fijn om te weten,ik geef niks om snelheid,ding moet starten en lopen en weinig problemen geven.in de toekomst komt er dan misschien wel een tdi.
ik ga morgen waarschijnlijk kijken,mits mijn oude auto verkocht wordt,komt vandaag iemand voor kijken die heel geinteresseerd was.
heb je toevallig ook een foto van waar die flens zit zodat ik hier direct naar kan kijken mocht ik de bus aanschaffen?
gr.
Re: aanschaf 2.4d 1992
Als je in deze prijsklasse gaat winkelen zou ik ook niet voor die oude 2.4D gaan maar
zou ik de 1.9TD kiezen.
qua vermogen scheelt het niet veel, de 1.9TD is ook een heel goede motor
en die is tot 2003 nog geproduceerd voor in de T4 en de 2.4D is echt een oudje
(tot 1996 dacht ik in de T4 verkocht) dit ook mbt als je later wat wil repareren.
en de cylinderkoppen van de 2.4D daar zijn ook problemen mee geweest.
van de 1.9TD hoor ik niks negatiefs, goedkoop in onderhoud, lekker simpel,
buiten dat die natuurlijk in vergelijking met een 2.5 TDI weinig vermogen heeft,
maar dat is logisch 140nm tegen 250 nm koppel.
zou ik de 1.9TD kiezen.
qua vermogen scheelt het niet veel, de 1.9TD is ook een heel goede motor
en die is tot 2003 nog geproduceerd voor in de T4 en de 2.4D is echt een oudje
(tot 1996 dacht ik in de T4 verkocht) dit ook mbt als je later wat wil repareren.
en de cylinderkoppen van de 2.4D daar zijn ook problemen mee geweest.
van de 1.9TD hoor ik niks negatiefs, goedkoop in onderhoud, lekker simpel,
buiten dat die natuurlijk in vergelijking met een 2.5 TDI weinig vermogen heeft,
maar dat is logisch 140nm tegen 250 nm koppel.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: aanschaf 2.4d 1992
Ik heb geen ervaring met een 2.4D, maar wel met een 1.9TD uit '99.
Dit is een uiterst betrouwbare bus, en rijdt prima (zonder belading)
Ik denk dat hij qua verbruik veel gunstiger uitpakt dan een 2.4D.
En persoonlijk denk ik dat je beter een bus van '96 of jonger kan nemen.
Zeker qua rijcomfort, maar ook qua carrosserie (roest ed)
succes ermee.
Dit is een uiterst betrouwbare bus, en rijdt prima (zonder belading)
Ik denk dat hij qua verbruik veel gunstiger uitpakt dan een 2.4D.
En persoonlijk denk ik dat je beter een bus van '96 of jonger kan nemen.
Zeker qua rijcomfort, maar ook qua carrosserie (roest ed)
succes ermee.
Re: aanschaf 2.4d 1992
Het roest probleem hebben ze na 1996 en 1998 veel beter onder controle gekegen.
jongere bouwjaren zijn wel duurder in aanschaf, maar de factor onderhoud kan een bus van 1992
vrij snel toch duurder maken dan eentje van 1997/98
het is ook maar net tegen welk exemplaar dat je aanloopt, het is allemaal in ieder geval 10 jaar plus.....
en in die 10 jaar kan er veel mee gedaan zijn ook negatief gezien.
ik zou ook goed op het gewicht letten,als je hem particulier rijdt, want de wegenbelasting
zal zws met de 1.9TD ook 1 klasse lager uitvallen.
jongere bouwjaren zijn wel duurder in aanschaf, maar de factor onderhoud kan een bus van 1992
vrij snel toch duurder maken dan eentje van 1997/98
het is ook maar net tegen welk exemplaar dat je aanloopt, het is allemaal in ieder geval 10 jaar plus.....
en in die 10 jaar kan er veel mee gedaan zijn ook negatief gezien.
ik zou ook goed op het gewicht letten,als je hem particulier rijdt, want de wegenbelasting
zal zws met de 1.9TD ook 1 klasse lager uitvallen.
Laatst gewijzigd door frank884 op 28 apr 2010, 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: aanschaf 2.4d 1992
ik zou goed kijken naar roest rond de ramen en bij de verticale naden en ook bij die wielkasten.
Bij die bouwjaren veel voorkomend en duur om het netjes te (laten) repareren.
Bij die bouwjaren veel voorkomend en duur om het netjes te (laten) repareren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: aanschaf 2.4d 1992
ik hoor het al wel,ik laat de 2.4d voor wat het is en wacht wel totdat ik een jongere 1.9td of waarschijnlijk een 2.5tdi kan betalen. goedkoop is waarschijnlijk duurkoop.
als ik ergens een hekel aan heb is het een bus vol met roest,en vw heeft daar nog al eens last van bij de oudere modellen wat iki zo zie.
bedankt voor de reacties.
als ik ergens een hekel aan heb is het een bus vol met roest,en vw heeft daar nog al eens last van bij de oudere modellen wat iki zo zie.
bedankt voor de reacties.