Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vervangende koppeling 88 pk

vragen over de T4
Plaats reactie
meggie-bekkers
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55

vervangende koppeling 88 pk

Bericht door meggie-bekkers »

Goeiendag allemaal,

Ik ben op zoek naar partnrs van LUK of SACHS om een complete koppelingsset van een 102 pk in een 88 pk te zetten.
Mijn koppeling ligt er met 100dkm nu uit, en ik heb 'm enkele weken geleden laten chippen van 88 naar 115 pk.
Gelijk hierna kon ie in z'n 3 -4 en 5 door de koppeling trekken.
Ik ben bang als ik een originele of imitatie voor 88pk blok erin zet dat ie geen lang leven heeft.

Wie weet een passend altenatief. Want origineel is 220 mm met 28 tanden.

Als er een passend type van een 102 pk versie is die zo kan worden gemonteerd ? (alleen kopp.plaat , drukgroep en hydraulisch druklager) dan hoor ik graag wel merk en type past. (graag bestelnrs of onderdeelnrs)

Wie heeft hier ervaring mee?

Verder heb ik op de site van een van deze weetjewellers iets gevonden over een Valeo set, dat deze ook goed zijn.

Ik hoor het graag.

Groeten G Bekkers (polar blue T4)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vervangende koppeling 88 pk

Bericht door Multivan Generation »

hallo,
je kunt een koppelingsplaat en drukgroep van een 102 pk plaatsen, dat past.
Wel moet je dan het vaste druklager van de 88 pk gebruiken (ook vervangen).

Zie ook hier:
http://www.eldiape.com/tuningmo2/tuningmo2.htm op 3/4 van de pagina :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vervangende koppeling 88 pk

Bericht door Roger B. (11)61 »

welkom, stel je even voor in het voorsteltopic, dat vinden de meesten wel zo prettig :knipoog

volgens mij past een drukgreop/koppelingsplaat voor de 102 pk zondermeer in je 88pk, het druklager is een ander verhaal, dat moet je gewoon voor je 88pk nemen (volgens mij heeft de 88pk het hydraulische deel apart van het druklager, bij de 102 PK is dat (in elk geval bij de AFK bak) gecombineerd tot één onderdeel en zit het in het koppelingshuis ingebouwd (bak moet er af om koppelingscilinder te vervangen))

Ik heb een nieuwe 2-massa-vliegwiel met koppeling en drukgroep EN een druklager (gecombineerd met kopp.cilinder) via Ebay besteld voor 612 euro. Als je op ebay.de zoekt naar " kupplung ACV" denk ik dat je meerdere aanbiedingen van meerdere aanbieders vindt.

[edit] peter bevestigd zojuist mijn aannames mbt de 88pk koppelingscilinder /druklager en het passen van 102pk delen[/edit]
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: vervangende koppeling 88 pk

Bericht door Pim 328 »

Je kunt ook een 4 delige set kopen van valeo.
Dit is vliegwiel, koppeling, drukgroep en druklager.

Deze heb ik al meerdere malen gemonteerd en iedereen is er tevreden mee.
Dan heb je ook geen 2 massa vliegwiel meer maar een vast vliegwiel, deze gaat dus niet meer stuk.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vervangende koppeling 88 pk

Bericht door Roger B. (11)61 »

2MV zal toch niet alleen omdat het zo duur is en kapot kan in het ontwerp van de TDI gekozen zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: vervangende koppeling 88 pk

Bericht door frank884 »

meggie beckers en Roger

deze mischien

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT" onclick="window.open(this.href);return false;
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vervangende koppeling 88 pk

Bericht door Roger B. (11)61 »

yep, daar heb ik hem besteld zit er inmiddels 40.000 op en voldoet nog prima hoor :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
meggie-bekkers
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55

Re: vervangende koppeling 88 pk

Bericht door meggie-bekkers »

Ik heb jullie informatie meegenomen, en ga met deze info op zoek naar de juiste koppelingsplaat en drukgroep.
Als ik alle info bekijk die ik vind over dit onderwerp, komt er uiteindelijk de conclusie uit dat de drukgroep het zwakste punt is van de 88 pk bussen.
Misschien dat er nog iemand weet waar de valeo 4P kits te koop zijn? Of zijn deze gewoon bij de groothandel te koop / bestellen?

In ieder geval vast bedankt voor de reacties.

G Bekkers
Plaats reactie