Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Van dubbele cabine DC naar enkele cabine
Van dubbele cabine DC naar enkele cabine
Veelal wordt er gezocht naar een achterwand en bank zodat de T4 naar 6 persoonsomgebouwd kan worden. De zogehete dubbele cabine.
Ik heb een T4 met dubbele cabine, maar zou juist een enkele cabine in de toekomst willen. Moet je dit ook om laten keuren? Mij lijkt het van niet, daar er geen personen zitten.
Nu is het ook zo dat ik nooit een enkele cabinewand tegenkom.
Het gaat om een T4 uit 1992, maar een nieuwere wand mag altijd.
Bedankt voor jullie reacties
Ik heb een T4 met dubbele cabine, maar zou juist een enkele cabine in de toekomst willen. Moet je dit ook om laten keuren? Mij lijkt het van niet, daar er geen personen zitten.
Nu is het ook zo dat ik nooit een enkele cabinewand tegenkom.
Het gaat om een T4 uit 1992, maar een nieuwere wand mag altijd.
Bedankt voor jullie reacties
Re: Van dubbele cabine DC naar enkele cabine
ik heb dit ook gedaan en heb em niet laten keuren,kwam bij toeval een stalen tussenwandje tegen,gewoon regelmatig deze site of bijv. marktplaats in de gaten houden en je komt vanzelf wel een wandje tegen. en van enkele cabine ombouwen naar dubbele cabine gebeurt volgens mij vaker dan andersom,en die wandjes die eruit zijn gekomen moeten ergens blijven. ik zou persoonlijk voor een stalen wandje gaan,zeer stevig,mooi bekleden en klaar is kees.Jasper schreef:Veelal wordt er gezocht naar een achterwand en bank zodat de T4 naar 6 persoonsomgebouwd kan worden. De zogehete dubbele cabine.
Ik heb een T4 met dubbele cabine, maar zou juist een enkele cabine in de toekomst willen. Moet je dit ook om laten keuren? Mij lijkt het van niet, daar er geen personen zitten.
Nu is het ook zo dat ik nooit een enkele cabinewand tegenkom.
Het gaat om een T4 uit 1992, maar een nieuwere wand mag altijd.
Bedankt voor jullie reacties
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Je zult niet veel stalen tussenwandjes zien, om de eenvoudige reden, dat ze er meestal erg beschadigd uitkomen.
Te erg om er nog iemand een plezier mee te doen.
Een kunststof wand van een DC zou moeten passen, de radius van het dak en de breedte zouden het zelfde moeten zijn, de hoogte moet je dan iets van afhalen (van de bodem dan he
)
Doe er je voordeel mee
Te erg om er nog iemand een plezier mee te doen.
Een kunststof wand van een DC zou moeten passen, de radius van het dak en de breedte zouden het zelfde moeten zijn, de hoogte moet je dan iets van afhalen (van de bodem dan he

Doe er je voordeel mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
had ik eerst ook ,maar deze bestond uit 2 delen en et onderste deel bestond uit de bank en die moet er juist uit,en aan alleen et bovenste deel heb je naar mijn mening niet veel,en mocht een stalen wand beschadigd zijn dan kun je deze toch zelf wel"mooier"maken,aan bestuurderskand bekleden en aan laadruimtekant tot aan et raampje(die er meestal inzit) betimmeren en misschien ook wel bekleden,zo heb ik et gedaan,ziet er zeer netjes uit voor iemand die et allemaal met zn 2 linker handen gedaan heeft.Multivan Generation schreef:Je zult niet veel stalen tussenwandjes zien, om de eenvoudige reden, dat ze er meestal erg beschadigd uitkomen.
Te erg om er nog iemand een plezier mee te doen.
Een kunststof wand van een DC zou moeten passen, de radius van het dak en de breedte zouden het zelfde moeten zijn, de hoogte moet je dan iets van afhalen (van de bodem dan he)
Doe er je voordeel mee
Ook ik ben van DC naar enkele cabine gegaan , je moet de auto wel degelijk laten keuren.
Op je kenteken staat (voor zien van DC) en na de keuring ( enkele cabine voorzien van vlakke laadvloer)
Houd er ook rekening mee toen ik mijn DC er uit had bij de keuring de bus in eens 60 Kg zwaarder was , dus zo min mogelijk gewicht mee nemen naar de keuring 1/4 tank diesel geen rotzooi in je bus zetten en je res. wiel thuis laten (40Kg) en een tusenwand achter af plaatsen(extra gewicht)
Pon laat de bussen geheel kaal wegen de mijne was met DC 1620 Kg
na de keuring 1680Kg
Dus zonder hemel en deur beplating achter in de laad ruimte
alles er uit halen dus.
suc6.
Op je kenteken staat (voor zien van DC) en na de keuring ( enkele cabine voorzien van vlakke laadvloer)
Houd er ook rekening mee toen ik mijn DC er uit had bij de keuring de bus in eens 60 Kg zwaarder was , dus zo min mogelijk gewicht mee nemen naar de keuring 1/4 tank diesel geen rotzooi in je bus zetten en je res. wiel thuis laten (40Kg) en een tusenwand achter af plaatsen(extra gewicht)
Pon laat de bussen geheel kaal wegen de mijne was met DC 1620 Kg
na de keuring 1680Kg
Dus zonder hemel en deur beplating achter in de laad ruimte
alles er uit halen dus.
suc6.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Heb daar een vraagje over:Houd er ook rekening mee toen ik mijn DC er uit had bij de keuring de bus in eens 60 Kg zwaarder was , dus zo min mogelijk gewicht mee nemen naar de keuring 1/4 tank diesel geen rotzooi in je bus zetten en je res. wiel thuis laten (40Kg) en een tusenwand achter af plaatsen(extra gewicht)
Is de eis dat je een reservewiel mee moet nemen tijdens de weging vervallen?
Of mag je tegenwoordig ook zo'n bandenfix setje met compressortje als vervanging? Dat zou namelijk veel gewicht schelen.
Even los van of het wenselijk is...maar dat is een andere discussie.
Dus de vraag is, mag je tegenwoordig je reservewiel thuislaten als je voor een RDW-keuring een weging moet ondergaan?
ben wel benieuwd, en alvast bedankt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hoi Peter
Je moet in princiepe je res. wiel onder de auto hebben zitten (maar ja deze staat bij de bandenboer om dat ie lek is ) bij mij hebben ze niet onder de bus gekeken of ie er wel onder zat het keuren stelde ook niets voor was er met 10 min. weer weg de keurmeester heeft alleen binnen in de bus gekeken en was toen klaar papier werk gedaan en 3 weken later had ik een ander kent. bewijs thuis.
Je moet in princiepe je res. wiel onder de auto hebben zitten (maar ja deze staat bij de bandenboer om dat ie lek is ) bij mij hebben ze niet onder de bus gekeken of ie er wel onder zat het keuren stelde ook niets voor was er met 10 min. weer weg de keurmeester heeft alleen binnen in de bus gekeken en was toen klaar papier werk gedaan en 3 weken later had ik een ander kent. bewijs thuis.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet