Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

vragen over de T4
Plaats reactie
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door rs1600 »

Mijn oude veren waren kapot en heb nieuwe uit Duitsland laten overkomen. Zouden 45mm verlaging geven. Na montage stond de bus plots wel erg hoog op zijn achterpoten.
Eigenlijk zoals de bus standaard af fabriek wordt geleverd. Maar dat was niet de bedoeling. Heb nagevraagd en foto's toegezonden naar de lev.
Nu vraagt ie of ik ze goed gemonteerd heb. Onder keurig met een plastic beschermdop op de draagarm geplaatst en bovenin eerst de oude rubberschijf verwijdert en een nieuwe van 9mm gemonteerd en vervolgens de nieuwe veer ertussen geplaatst.
De lev. vraagt of de veren goed IN het chassis zitten! Dat kan volgens mij helemaal niet, omdat op de draagarm geen gat zit (onder) en boven de rubberplaat zit.
Is dit nu een voorbeeld van een kat in de zak kopen?

De wijzigingen zijn exact gelijk aan:http://www.eldiape.com/verlagen/verlagen.htm#3
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door Multivan Generation »

kun je eens een foto plaatsen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door pluuke »

Dat ze er niet goed onder zitten lijkt me inderdaad heel sterk.
Dat kan eigenlijk niet fout.
De vraag van de verkoper is dan ook een standaardvraag.
Blijkbaar kent hij de constructie van een T4 niet, anders wist hij dat ze nergens in vallen.

Het vervelende is natuurlijk dat een verlaging van 4,5 cm relatief is, want het gaat natuurlijk wel om 4,5 verlaagd t.o.v. WAT.
Wat dat betreft is de lengte van de veer dus ook interessant om te weten.
Zo is een Multivan standaard al 1cm verlaagd.
Als ik daar jouw veren onder zet zal ie niet nog eens 4,5 cm zakken, eerder 3,5.

Waar jij nog wat in kan winnen is de dikte van de ringen, deze zijn verkrijgbaar in verschillende diktes.
Bijlagen
veer.png
veer.png (135.55 KiB) 789 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door Multivan Generation »

Hoe hoog zijn je veren in onbelaste toestand?
Dus als je ze er van onder haalt en dan even meten hoeveel cm ze zijn..


Wat voor schijf heb je nu aan de bovenzijde geplaatst?
9 mm bestaat volgens mij niet..

Ook kunnen de gekochte veren stugger zijn als wat je er onder had,
en die veren waren kapot, dus korter :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door Pascal-141 »

rs1600 schreef:Mijn oude veren waren kapot en heb nieuwe uit Duitsland laten overkomen. Zouden 45mm verlaging geven. Na montage stond de bus plots wel erg hoog op zijn achterpoten.
Eigenlijk zoals de bus standaard af fabriek wordt geleverd. Maar dat was niet de bedoeling. Heb nagevraagd en foto's toegezonden naar de lev.
Nu vraagt ie of ik ze goed gemonteerd heb. Onder keurig met een plastic beschermdop op de draagarm geplaatst en bovenin eerst de oude rubberschijf verwijdert en een nieuwe van 9mm gemonteerd en vervolgens de nieuwe veer ertussen geplaatst.
De lev. vraagt of de veren goed IN het chassis zitten! Dat kan volgens mij helemaal niet, omdat op de draagarm geen gat zit (onder) en boven de rubberplaat zit.
Is dit nu een voorbeeld van een kat in de zak kopen?
Dan heeft de verkoper je de verkeerde veren aangesmeerd ...
Wanneer je verlagingsveren koopt , hoort hij ook VERLAAGD te zijn , en niet hoger !
Gewoon de veren terug , en de GOEDE veren eisen , zou ik doen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door rs1600 »

Ik ben nog on speaking terms met hun. Maar heb nog weinig geloof id zaak. Je kunt nl feitelijk niets verkeerd monteren. Ze horen er tussen te zitten.
Eerst kreeg ik het comment dat ze nog 1000km moeten inrijden? Dus maar eerst 1500km gereden voordat ik opnieuw aan de mail hing.
Laat jullie wel weten hoe dit afloopt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door Multivan Generation »

vreemd verhaal.
Vraagje: je oude verlagingsveren, van welk merk waren die?
Niet toevallig MAD?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door rs1600 »

Geen idee, heb deze meteen weggegooid na montage nieuwe.
De lev. houdt er op dat ik ze verkeerd gemonteerd heb! Tja dat is wel een hele kunst om dat voorelkaar te krijgen.
Misschien zakken ze binnen 2 jaar wel verder in dan nu.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door Multivan Generation »

heb je een linkje van de leverancier?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door sgsdebruijn »

veren vallen trouwens wel een beetje in een inkeping, onder waar je met die rubberkap werkt.
Maar om nu te zeggen dat dat 6cm is natuurlijk niet zo.
Lijkt me ook stug (woordgrapje :nuts ) dat veren nog 1000km nodig hebben om in te zakken.
Veren retour zal wel gezeik worden omdat je ze al hebt gebruikt (op advie svan hun).
Ik zou de boel even opkrikken en foto's maken van de montage zodat je aan kan tonen dat het niet goed is.

succes
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door Roger B. (11)61 »

de leverancier moet gewoon zijn verplichtingen nakomen, dat wil zeggen leveren wat je gekocht hebt.

als het een bedrijf is is dat simpelweg europeesch wettelijk verplicht.....

Duitsers dreigen doorgaans snel met hun "anwalt".......return the favour zou ik zeggen.... vraag voor medewerking en een goede oplossing of anders schakel je de advocaat in.........................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door rs1600 »

Adres lev: http://www.stwtuning.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stores.ebay.de/StreetwearTuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb inmiddels mijn klacht bij Ebay neergelegd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door Multivan Generation »

Widerrufsrecht Sie können Ihre Vertragserklärung innerhalb von 14 Tagen ohne Angabe von Gründen in Textform (z. B. Brief, Fax, E-Mail) oder – wenn Ihnen die Sache vor Fristablauf überlassen wird – durch Rücksendung der Sache widerrufen. Die Frist beginnt nach Erhalt dieser Belehrung in Textform, jedoch nicht vor Eingang der Ware beim Empfänger (bei der wiederkehrenden Lieferung gleichartiger Waren nicht vor Eingang der ersten Teillieferung) und auch nicht vor Erfüllung unserer Informationspflichten gemäß Artikel 246 § 2 in Verbindung mit § 1 Abs. 1 und 2 EGBGB sowie unserer Pflichten gemäß § 312e Abs. 1 Satz 1 BGB in Verbindung mit Artikel 246 § 3 EGBGB. Zur Wahrung der Widerrufsfrist genügt die rechtzeitige Absendung des Widerrufs oder der Sache. Der Widerruf ist zu richten an: STW GmbH, Schlitzer Str. 8, D-60386 Frankfurt am Main, Fax: 069-42694571, E-Mail: info@stwtuning.de.

Ik lees dat als gewoon terugsturen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: verlaagde veren gemonteerd, nu 6cm hoger!

Bericht door rs1600 »

ja maar omdat ik eerst de 1500km heb gereden is er reeds meer dan 3 weken vergaan. Bovendien heb ik geen zin in dit geouwehoer voor 50 piek.
wijzelf hebben dagelijks tientallen klanten die bij ons online bestellen, als ik zou handelen als die gasten kun je beter je toko opslot doen.

Maw forumleden zijn gewaarschuwd voor deze slechte leverancier twtuning.de
Verkopen tegen beter wetenin en de klant doet alles fout.
Plaats reactie