Uurtje
![fun :driveT5](./images/smilies/t5_driving.gif)
Daar aangekomen eerst ff voorgesteld en uitleg gekregen hoe en wat er zou gaan gebeuren.
Nadat Johan alles, op zijn laptop, eerst op foutcodes had gecontroleerd bleek alleen de pomptiming iets te laag te staan maar dat wordt in orde gemaakt als we de distributie snarenbende gaan vervangen volgende week.
Daarna heeft Johan de nieuwe software erin gezet en konden we gaan proefrijden, dat alles binnen de 20 minuten.
WHOUWWWW wat een verschil;
![fun :goodidea](./images/smilies/goodidea.gif)
Het blok [ACV 75KW] lijkt mooier rond te lopen en heeft bergen meer koppel en geeft dat heerlijk soepel af.
Ook het Turbogeluid lijkt te zijn veranderd, langer doorlopend maar iets minder fluitend maar nog steeds heerlijk hoorbaar GRINZZZZ
Invoegen en inhalen is gewoon gaaf geworden en ook de Cruise Control is positief veranderd.
Hiero in het Rotterdamse hebben we nog al wat tunnels leggen en als je dan je CC aan had staan dan kwam voorheen die behoorlijk hard inzetten als je weer omhoog ging.
Nu draait die gewoon heel “smooth” en geleidelijk, zonder snelheids verlies, naar boven toe.
Vreemd eigenlijk dat zo’n stukje software zo’n verschil kan uitmaken het lijkt wel of je ineens een hele andere auto hebt, alsof het blok uit zijn dwangbuis is losgelaten.
Johan vertelde ook dat de mogelijkheid bestond dat die meer zou gaan roken maar naar ons idee is dat alleen maar minder geworden.
En het brandstof verbruik is naar onze eerste mening gelijk gebleven en misschien zelfs wel iets gedaald omdat je nu niet meer van die “boosts” hebt zoals met de originele software.
Conclusie;
ACV blok Ghappy, Johan Ghappy en natuurlijk wij helemaal Ghappy en een schitterend moeder/vaderdag cadeau.
![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)