Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

scangauge

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kees61
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:06
Locatie: Den Haag

scangauge

Bericht door kees61 »

Met zo'n apparaat kan je via de ODB aansluiting allerlei gegevens uitlezen.
Nu zit er wel zo'n aansluiting onderaan de stuurkolom bij mijn T4 uit 2001, maar weet iemand of ik dat ook kan gebruiken om het dieselverbruik te meten? Want daar gaat het me om.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: scangauge

Bericht door Roger B. (11)61 »

Dat ligt er oa aan wat voor T4 je hebt.............................een 1,9 0f 2,4 geeft die info echt niet (geen motorcomputer) bij een TDI waarschijnlijk wel....tenminste......als dat apparaat die gegevens er uit haalt moet dat kunnen, de VAGcom ziet ook hoeveel diesel er ingespoten wordt.... dus die info komt op je OBD aansluiting aan...
in hoeverre dat dan weer herkenbaar als liters per 100km te zien is op zo'n apparaat weet ik niet.


je kunt ook een tellerunit met MFA er in zetten, heb ik ook gedaan en dat werkt redelijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
kees61
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:06
Locatie: Den Haag

Re: scangauge

Bericht door kees61 »

Ja daar was ik al bang voor. Ik heb een 1.9
Ik krijg wel een melding te zien wanneer er onderhoud nodig is. Dat zal ook wel ergens worden bijgehouden. Misschien wel in de teller unit.
Een andere teller unit inbouwen vind ik nog te drastisch :-)
Bedankt voor je reactie.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: scangauge

Bericht door Roger B. (11)61 »

vrees dat de T4 1.9 standaard ook geen verbruikssignaal ergens beschikbaar heeft dus dan zou je een verbruiksmeter in je brandstof aanvoer- en retour leiding moeten zetten, zie T4 wiki, staat een stukkie over op die site om een MFA volledig werkend te krijgen..

geen idee of MFA op de 1,9 beschikbaar is geweest....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie