Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Skytune

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Skytune

Bericht door Roger B. (11)61 »

SCOTT schreef: Nu aankomend weekend de oude uitlaat terug oplassen, zodat die op zolder kan rusten moest ik afgekeurd worden met de inox uitlaat op de auto keuring .... :gekte

Heb je geen attest er bij genomen dan (meen 35 euro extra) dan moet ie toch gewoon door de keuring komen?


overigens een beetje jammer dat er niet gewoon twee pijpjes uit die einddemper komen, maar een splitsing naar twee pijpjes achter de demper......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Skytune

Bericht door SCOTT »

Roger B. (11)61 schreef:
SCOTT schreef: Nu aankomend weekend de oude uitlaat terug oplassen, zodat die op zolder kan rusten moest ik afgekeurd worden met de inox uitlaat op de auto keuring .... :gekte

Heb je geen attest er bij genomen dan (meen 35 euro extra) dan moet ie toch gewoon door de keuring komen?


overigens een beetje jammer dat er niet gewoon twee pijpjes uit die einddemper komen, maar een splitsing naar twee pijpjes achter de demper......

Wat maakt het attest dan uit als ik geen katalysator heb??

Eerst hadden we een demper genomen met 2 uiteinden, maar deze was een tikkie groter, en dan kwamen we er niet met de sierstukjes als ook stonden de sierstukjes te ver van mekaar.
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Skytune

Bericht door Roger B. (11)61 »

ga er van uit dat het attest bij de uitlaat hoort die gemonteerd is en dat het attest betekend dat ie goedgekeurd is voor die auto op de openbare weg in belgie (anders heeft een attest weinig nut inderdaad)

maar als je je kat te koop aanbied, en de kat is het probleem, waarom moet je je originele uitlaat dan opknappen om er weer onder te hangen bij keuring???
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Skytune

Bericht door SCOTT »

Roger B. (11)61 schreef:ga er van uit dat het attest bij de uitlaat hoort die gemonteerd is en dat het attest betekend dat ie goedgekeurd is voor die auto op de openbare weg in belgie (anders heeft een attest weinig nut inderdaad)

maar als je je kat te koop aanbied, en de kat is het probleem, waarom moet je je originele uitlaat dan opknappen om er weer onder te hangen bij keuring???

De uitlaat die eronder hing, die is versleten, dat staat vast. Bij die versleten uitlaat hangt daar een lege kat onder. Die uitlaat moet worden opgelast als ik eventueel problemen krijg met de keuring.

Tijd geleden heb ik een nieuwe kat op te kop kunnen tikken, met het gedacht terug een originele te steken.... tot ik meer en meer intresse kreeg in inox.. vandaar die nieuwe te koop is .
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Skytune

Bericht door Roger B. (11)61 »

aah je had twee katten

je zou een lege skytune-kat moeten hebben in je inox-uitlaat en een attest alsof ie een kat heeft..... dan was je van de problemen af
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Skytune

Bericht door Multivan Generation »

@ Scott,
ik heb er dit onder laten maken destijds:

Afbeelding

Afbeelding

downpijp:
Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Skytune

Bericht door kurt&oxana »

ron.h schreef:is er ook een adres etc van die meneer? word nu wel nieuwsgierig :-)
Skytune Engineering
Brielwegel 1B
9990 Maldegem
Belgium

ik heb er een paar jaar geleden een einddemper laten plaatsen op mijn BMW E34(daar heb ik enkele foto's van ) , prachtwerk , op 1 uur tijd binnen en buiten alles op maat gemaakt met attest en 8 jaar garantie !!!
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Skytune

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. (11)61 schreef: Heb je geen attest er bij genomen dan (meen 35 euro extra) dan moet ie toch gewoon door de keuring komen?

Attest is in Belgie alleen geldig als de T4 ingeschreven staat als "personenwagen" , en wanneer die auto dan een tuning-keuring ondergaat .
Attest is niet geldig in Belgie wanneer het een "lichte vracht" betreft . (bestelwagen uitvoering) .
Bij de lichte vracht is een andere uitlaat (met of zonder attest) zowieso afgekeurd ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Skytune

Bericht door Roger B. (11)61 »

Scott heeft een camper toch....geen lichte vracht lijkt me?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Skytune

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. (11)61 schreef:Scott heeft een camper toch....geen lichte vracht lijkt me?
Geen idee ... Ik dacht dat het eentje was met "caravelle" opschrift . Maar dat kan dus vanalles zijn (na ombouw) : personenwagen , minibus, lichte vracht . Camper kan heel misschien ook , maar ik betwijfel of hij er zo'n inrichting in heeft ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Skytune

Bericht door SCOTT »

Hey de mannen,

Ik heb een echte caravelle, maar sinds paar jaar ingeschreven als lichte vracht. Dus alle stoelen achteraan zijn eruit en staan op zolder (nee ik verkoop ze niet matje :knipoog ) ... en heb nu maar 2 stoelen vooraan.
Ik gebruik mn bus voor te gaan vissen, dat wil zegge dat er een visbed en wat vismateriaal, etc.. (ton water wat zichtbaar is op de foto..;) in staat dat op 1 min opgeplooid en eruit is, en m'n laadruimte is dan direct beschikbaar.

In augustus moet ik naar de keuring gaan, dus benieuwd wat ze ervan zullen zeggen, als ze het al zien haha.
In het verleden 3 jaar naar de keuring geweest met mn golf 4 met aan ene kant een overgeslepen (!) stabilisator stang om lager te kunnen gaan . Daar hebbe ze zelfs nooit iets van gezegt laat staan gezien.... (wat in mijn ogen een belangrijk onderdeel is wat zeker gezien moet worden).

@ peter: Jou zien er nog iets anders uit dan de mijne (precies buis wat geplooid is). Mijn huidige sierstukken komen van een bestaande wagen af, die inox uitlaat standaard heeft (Anders begon sky-tune er niet aan :zwaai ) :toppie
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Skytune

Bericht door SCOTT »

Ook een leuk eind-stukje achteraan ! :toppie
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Skytune

Bericht door Multivan Generation »

Strak pijpje Jan :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Skytune

Bericht door SCOTT »

Ik ben vandaag gekeurd met de inox uitlaat eronder :toppie :gekte :zwaai :ikrij
Kan ik weer een jaartje rondrijden :ikrij :T44EVER
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Skytune

Bericht door Roger B. (11)61 »

dus lichtevracht en tuning is toch mogelijk?? komt dat omdat jouw auto origineel geen lichte vracht uitvoering was dan?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie