Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VAG-COM werkt nu wel; met log!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Multivan Generation »

@ Dirk,
als je wilt dan kan ik je wel een "test"-LMM even opsturen hoor.

Stuur me dan even een mailtje.. met adresgegevens etc.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Dirk/970 »

Dank je voor het aanbod Peter, ik heb al 10km verderop voor 3 tientjes een gebruikte (ca 30.000 km), maar naar eigen zeggen nog goede Pierburg 7.22684.08.0 gescoord. Vanavond ophalen en morgen monteren en weer een log draaien, ik hou jullie op de hoogte!
De bus staat momenteel bij de garage voor verse sapjes en filters e.d., regulier onderhoud.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Dirk/970 »

Nou, goed uitziende Pierburg verkregen, maar denk je dat die er al in zit? Was ff vergeten dat die sensor met van die onmogelijke vijfkant-ster-met-pin-schroeven vast zit :boos (tamper resistant resitorx) en die krijg ik natuurlijk niet los :nuts Iemand een eenvoudig idee, of kan ik ervan uit gaan dat ze bij de garage daar de juiste bits voor hebben dat ik daar morgen even langs ga?
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Multivan Generation »

met een platte bek tang kun je ze ook losdraaien,
of met een waterpomptang..
De tang dan wel liggend gebruiken. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Dirk/970 »

Toch even bij de garazie langs geweest, die hadden het betreffende bitje. Daarna was het natuurlijk binnen een minuut gepiept! De TRX-schroefjes teruggezet maar niet heel strak aangedraaid zodat ze later met eenvoudig met een tangetje gelost kunnen worden en vervangen door kruiskopparkers :jump
Vanmiddag eens zien of de brakke accu van de laptop het lang genoeg volhoud voor een logje. Vanmorgen op de terugweg had ik niet eens de tijd om vagom te starten :muur Ben benieuwd naar het verschil... voor de voet weg voelt het alsof de motor wat soepeler en meer lineair oppakt, ipv exponentieel zoals in het eerdere log. Voelt als wat minder turbogat dus. Maar tis dan ook maar net wat je wilt voelen af en toe :knipoog
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Dirk/970 »

Dat wilde dus net met die accu, en lekker rustig op de weg :lach . Zullen we zeggen dat die nieuwe LMM nogal een verbetering is? Bij vergelijk van de druk-grafieken, blijkt dat met de Pierburg de opbouw van de druk ruim 100 mbar vóór loopt op de oude situatie. De drukpiek ligt op een redelijk vergelijkbaar toerental maar het verloop is veel soepeler. Bovendien wordt de gevraagde druk ook bij hogere toerentallen vastgehouden. Deze operatie lijkt dus geslaagd :yes
Bijlagen
LOG-02-ACV-20100619-EXCEL-tabel.jpg
LOG-02-ACV-20100619-EXCEL.jpg
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Multivan Generation »

@ Dirk,
hou het even in de gaten met die LMM.
In Vagcom staat vanaf 2570 rpm een waarde van 1275.
Dit is de maximale waarde die de motorcomputer aan kan.
Als dit te lang duurt, zal de motorcomputer ingrijpen en het vermogen afknijpen..
Hoe hier dus rekening mee..

Voor de rest heb je goed de karakteristiek van de Pierburg LMM gevoeld :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Dirk/970 »

He Peter, wat kan ik daarvan verwachten, toch geen noodloop ofzo? Is de gehaalde waarde normaal voor een Pierburg, of is dit extreem? Normaal rijd ik vrijwel nooit vollast en maar heel weinig boven 3000 rpm. Zal de LMM-waarde bij deellast 'aardiger' zijn voor de motorcomputer? Straks cruisen we over de autobahn naar DK, met 120-130 km/u, het zou zonde van de vakantie zijn als de bus gaat protesteren...

Ik heb de oude Bosch nog wel bewaard, hij is immers nog niet helemaal kapot en dus een goede reserve om in geval van nood mee thuis te komen.

Wat karakterestiek betreft, is er niet direct meer vermogen te voelen, wel meer souplesse over het hele toerengebied.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Multivan Generation »

Als je topvermogen vraagt,
dus langdurig rond en boven de 140 km/u dan kan hij protesteren.
Hij houdt dan even in, geeft dan weer vermogen af, houdt weer in etc .
In Nederland zul je er, bij normaal gebruik, geen last van hebben.

Ik vond wel, dat ik heb even moest vermelden. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Dirk/970 »

Wordt ook zeker gewaardeerd :toppie En dat je het zegt, bij het eerste log (van 2) dat ik vanmiddag maakte, hield de motor ook in net voor 4000 rpm, net voor ik de log stopte. Zal daar wel mee te maken hebben.
Komt goed, met minder dan 140 komen we er zeker ook :yes
Ben zo 3 weken uit de lucht, iedereen in die tijd veel plezier :zwaai
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Dirk/970 »

Weer thuis, geen enkel problemen ondervonden, niet op de Autobahn, niet op de helling. Bussie is top! :yes
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door rs1600 »

heb vagcom 4.09 met drivers op een laptop met XP home edition draaien. Kan alleen als Administrator erin bij een restart + F8.
usb kabel wordt herkend, maar alleen op COM3 of COM4 niet als USB kabel.
heb een geregistreerde versie, maar na het omdraaien vd kontaktsleutel en runnen van vagcom moet ik steeds opnieuw Options runnen.
doe ik dat vervolgens ben ik de geregistreerde versie kwijt en wordt het plots een freeware versie met beperkt werking.

iemand een idee hoe dit op te lossen?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Roger B. (11)61 »

echt een geregistreerde versie of gekraakte?

dat com 3 en com 4 wil niet zeggen dat ie het niet als usb ziet, worden com-poort nummers aan usb apparaten toegekend,.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door rs1600 »

geen gekraakte, zit nl geen crack tool bij. geleverd door de leverancier van de kabel pagershop.nl
Fully registered / Activated + serienummer toont ie bij het starten.
maar dan moet ik nog options runnen, zegt de prog en ja hoor, krijg ik weer een freeware versie.
snap daar echt de balle van.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VAG-COM werkt nu wel; met log!

Bericht door Roger B. (11)61 »

contact opnemen met de leverancier
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie