Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lpg reageert op elektra-verbruik

vragen over de T4
Plaats reactie
WV2ZZZ70 Hans
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2010, 20:25

lpg reageert op elektra-verbruik

Bericht door WV2ZZZ70 Hans »

Op benzine loopt mijn 2,5 l (ACU) prima en reageert de motor niet op elektra-verbruik. Op LPG heb ik een elektrisch probleem. Als ik de elektrische ramen bedien houdt de motor in (en pikt daarna weer op), maar ook bij andere zaken als ventilatoren, etc. gaat het LPG-lampje knipperen. Heb ik een massa-probleem? Kan ik de LPG-computer rechtstreeks aansluiten op de massa van de accu? Dank alvast voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: lpg reageert op elektra-verbruik

Bericht door Roger B. (11)61 »

is niet per definitie de gascomputer waar het probleem zit.

ik heb iets soortgelijks gehad met een voyager op lpg, als ik met licht aan reed hield ie af en toe in en zo, maar zonder licht (zo viel me een keer op) reed ie wel prima. Ik heb toen een dikke draad tussen de minpool van de accu en het motorblok gelegd en probleem opgelost.

ik zou bij een T4 gaan zoeken in de dikke kabel die vanaf de minpool naar het chassis en verder naar de motor loopt,
Gemakkelijk te controleren met een multimneter.....meter op gelijkspanning, een pen op de minpool (echt op de pool, niet op de klem) en andere op blank metaal van de motor,als je dan een spanning meet is er ergens een overgangsweerstand in de massakabel. Zelfde test ook nog tussen minpool en chassis, dan weet je een beetje waar het gezocht moet worden.................

In deze dikke massakabel kan slecht contact in de boutverbindiingen zijn, boutjes losmaken, kabeloog en aanlegvlak opschuren en de bout weer monteren.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
WV2ZZZ70 Hans
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2010, 20:25

Re: lpg reageert op elektra-verbruik

Bericht door WV2ZZZ70 Hans »

Roger, Bedankt. Ik ga morgen meten. Hans.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: lpg reageert op elektra-verbruik

Bericht door Roger B. (11)61 »

startkabel tussen minpool en metaal van de motor zetten, als het dan wel goed is ..............................heb je het ook gevonden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
WV2ZZZ70 Hans
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2010, 20:25

Re: lpg reageert op elektra-verbruik

Bericht door WV2ZZZ70 Hans »

LPG-station bezocht: een printplaatje (zo klein dat het in een krimpkous past) blijkt defect. Heeft iets met toerenregeling te maken. Na vervanging geen LPG-reactie meer op elektrisch systeem. Thanks.
Plaats reactie