Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw hier, maar nog zonder T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Nieuw hier, maar nog zonder T5

Bericht door Schildertje »

Hallo,

Ik lees al ff mee hier en zag dat de koeriers langzamerhand de schilders de baas werden, dus hier is weer een schilder :lach

Ik ben Richard en heb een schildersbedrijf in Assendelft. Ik ben al jaren een VAG-fan en heb prive zes jaar Seat gereden (Leon en Altea) en nu sinds een jaar een Skoda Octavia RS Combi. Ben al een aantal jaren actief op diverse fora, waaronder Seat-Online en heb sinds een tijdje een eigen Skoda-website skodaweb.nl

Zakelijk rijd ik nu anderhalf jaar in een Caddy 1.9 TDI, maar die blijkt toch gewoonweg te klein ! Vandaar dat ik begin maart een T5 130 pk TDI heb besteld. Het wordt een LWB DC in Reflex Silver, "60" Edition, Tiptronic, Optisch pakket, Elektrisch pakket 2, leer, stoelverwarming,schuifdak, PDC voor en achter, achterdeuren, mistlampen voor, alarm, sidebars en JD-chiptuning.

Productieweek was week 16 en de auto is vorige week in NL garriveerd en wacht nu op ombouw. Gisteren na kontakt met de dealer te horen gekregen dat daar momenteel 5 weken voor staat :ie Daarna nog ongeveer 1,5 week tot aflevering dus al met al nog een week of zeven wachten !! Vanaf bestellen tot afleveren dus ongeveer 14 weken en het geduld begint nu al op te raken :bonk

Ik zal hier regelmatig posten en houd jullie op de hoogte........
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Nou, dan zal ik hem regelmatig zien staan (tenminste als je aan de Dorpsstraat woont, aangezien mijn hele schoonfamilie in dit dorp woont.
Zelfs mijn zwager rijdt in een Transporter 130 automaat, van juni 2006.
Vindt het wel een stelletje schreeuwers, die Zaankanters :bifun :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Nee niet schreeuwen. Het praten wat ze in die streek doen lijkt meer op half zingen :lach :lach

Als dit schildertje het dorp ook niet uit komt zoals jij Painter dan heeft ie ook aan een handkar genoeg :gekte :lach

Pas op met het chippen van een automaat, de automaatbakken zijn hier niet geschikt voor. Je garantie is nul als je bak in de soep draait.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ik woon niet in de Dorpsstraat maar in de nieuwbouw Saendelft, en inderdaad in de Dorpsstraat heb ik al een paar exemplaren zien staan !

@Peter T5, mijn T5 wordt gechipt door de VAG-goeroe van NL Jeroen Dik in Lochem. Hij weet precies wat wel en niet kan met de Tiptronic. Ook met de DSG automaat waren er in het begin weinig mogelijkheden met chippen waarna hij de complete software herschreven heeft waardoor er nu diverse VW's Audi's en Seats rondrijden met ongeveer 200 pk en een koppel van 400 nm zonder problemen.

Bovendien neemt mijn dealer de garantie over als er problemen ontstaan ten gevolge van het chippen :happy
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Laat je je dealer dan wel even tekenen dat hij garant staat voor je opgeblazen blok.
Hoor het steeds vaker (ook bij de dealer) tuning icm. automaat is vragen om moeilijkheden.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Plaats reactie