Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olie lek
Re: olie lek
maar dan is ie er dus ook af geweest bij Transprter toen ie de riem verving................................[/quote]
Ik begrijp uit zijn reactie van niet, hoe hij dan de riem heeft vervangen blijft mij een raadsel???
Ik begrijp uit zijn reactie van niet, hoe hij dan de riem heeft vervangen blijft mij een raadsel???
Re: olie lek
Ik heb nog even in de boeken gekeken,zowel bij de 2.4 tót 1/95 als die erna ...bij beide moet de de krukas poelie eraf.
Enige verschil is het spannen,bij de "oude" versie zoals de mijne gaat dat met de waterpomp.Met de versie ná 1/95 met de spanrol.
Enige verschil is het spannen,bij de "oude" versie zoals de mijne gaat dat met de waterpomp.Met de versie ná 1/95 met de spanrol.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: olie lek
nieuwe en oude doorknippen en aan elkaar lijmen, dan op spanning houden en motor rond draaien, als hele oude riem er uit is deze van de lijmnaad knippen en beide uiteinden van de nieuwe riem aan elkaar lijmen....gait schreef:Ik begrijp uit zijn reactie van niet, hoe hij dan de riem heeft vervangen blijft mij een raadsel???Roger B. (11)61 schreef:maar dan is ie er dus ook af geweest bij Transprter toen ie de riem verving................................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: olie lek
En dan maar hopen dat hij de eerste 300 meter heel blijft, pattex of bison kit?
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: olie lek
wat denk je van je eigen kwakje?gait schreef:En dan maar hopen dat hij de eerste 300 meter heel blijft, pattex of bison kit?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: olie lek
Peter en dan te bedenken dat dat maar negenmaanden blijf zitten
ps, ze lijmen(kwakje) wel hele mensen mee.
ps, ze lijmen(kwakje) wel hele mensen mee.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: olie lek
dat klopt .polie moet er wel af.maar ik heb het op tandwiel waar de dat achter de polie zit.(waar de distrubutie riem op ligt)
hoe moet die er af.want als ik het niet mis heb is het zonder bout.want de bout van de polie komt er in
(sorry voor het misverstand)
hoe moet die er af.want als ik het niet mis heb is het zonder bout.want de bout van de polie komt er in
(sorry voor het misverstand)
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: olie lek
riem eraf, en dan middels twee boutjes en een trekker of met een strip staal en een dop eraf trekken
als je geen passende trekker hebt is het volgende eenvoudig te maken:
neem een strip staal en boot twee gaatjes op de juiste afstand (dezelfde afstand als de gaatjes met schroefdraad in het tandwiel) neem twee lange boutjes met de juiste diameter en steek die door de strip
draai de krukasbout een stuk in de krukas en leg de strip tegen de kop van de krukas bout en draai de twee boutjes van de strip in het tandwiel (tegenover elkaar liggende gaten) met de boutjes om en om vastdraaiend trek je het tandwiel naar buiten
als je geen passende trekker hebt is het volgende eenvoudig te maken:
neem een strip staal en boot twee gaatjes op de juiste afstand (dezelfde afstand als de gaatjes met schroefdraad in het tandwiel) neem twee lange boutjes met de juiste diameter en steek die door de strip
draai de krukasbout een stuk in de krukas en leg de strip tegen de kop van de krukas bout en draai de twee boutjes van de strip in het tandwiel (tegenover elkaar liggende gaten) met de boutjes om en om vastdraaiend trek je het tandwiel naar buiten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: olie lek
alvast bedankt voor de info