Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Goca-attest Eibach veren (Belgie)

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Multivan Generation »

SCOTT schreef:Zet daar effe andere originele veren onder, bus laten keuren, en terug je eibach veren eronder.

Dat is België.
@ Scott, als ik het zo lees,
is dat niet het echte probleem.

Volgens mij is het echte probleem,
dat deze fabrieks camper volgens, een door een VW dealer in Duitsland geleverde COC,
geregistreerd is als personenauto en hierdoor in België als personenauto door het leven moet.
Terwijl een kampeerauto misschien (ik weet niet precies hoe de belastingsituatie in België hieromtrent is) misschien wel veel minder aan wegenbelasting en verzekering per jaar kost..

Als het een fabrieks camper is dan zou je via de Volkswagen site zoals ik die gegeven heb,
wel de juiste COC te verkrijgen moeten zijn,
op voorwaarde dat het een fabrieks camper is natuurlijk..

Vermeld dan wel duidelijk wat het probleem is..(en misschien ook wat je moet hebben ;-)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door koekie520 »

Wat die veren betreft, als het op papier in orde kan gemaakt worden liever zo. Ik ga niet elk jaar 2 keer veren wisselen. Maar het gekke is dat ik al 3 jaar met die veren onder m'n andere bus reed en daar hebben ze nooit wat van gezegd. Ben al 2 maanden bezig m'n nieuwe in te voeren, van in het begin die veren eronder gezet en nu op't laatst zien ze het. En nog maar eens handelaarsplaten huren om naar de keuring te gaan :muur

Dat het COC dat mij eerst opgestuurd is klaar lag bij de dealer was mij ook een raadsel. Maar ook in de computer bij de keuring staat bij mijn Chassisnr het nr van het COC. Er is dus blijkbaar een database van en een ander papiertje bij de bus maakt er niet zomaar een camper van. In de computer stonden er voor modeljaar 2003 4 homologatienummers, 2 voor campers en 2 voor personenwagens.
Bij de invoerder hadden ze een verhaaltje dat ze het in Duitsland doen om het parkeerverbod voor campers in steden te omzeilen. Klinkt aannemelijk.
Ben er in ieder geval bijna door.
greetz
Plaats reactie