IK leg het aan de klant voor:
Goedkope oplossing of duurdere betere oplossing? Zit toch € 15,- tot € 20,- verschil in.
Mag jij raden wat ze nemen. Juist de goedkope. Ook als je ze op de gevaren wijst.
Theoretisch moet je de band vervangen. Er is namelijk schade aan je karkas en/of koordlagen.
Auto's die voor de overheid rijden moeten altijd nieuwe banden er op!
Maarja dat kan altijd nog als je er een prop (goedkope) in schiet of een parapluutje (duurder en beter) aan de binnenkant.
En het eerste wat beschadigd als je doorrijdt met een lege of te zachte band zijn de wangen.
De velgrand loopt hier dan op. Dit kan al als je maar een paar meter doorrijdt naar een veiligere plek
En voor degene die denken dan koop ik wel een runflatband die komen ook bedrogen uit.
Daar kun je, met een lekke band, wel (zachtjes) mee doorrijden maar hij moet dan ook echt vervangen worden.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tyreweld (je weetwel die spuitbus)
Re: tyreweld (je weetwel die spuitbus)
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: tyreweld (je weetwel die spuitbus)
je gaat toch geen goede band (de helft of meer profieldiepte) vervangen omdat er een spijkertje in gezeten heeft he??
als dat op een of twee plekjes met een parapluutje goed gerepareerd wordt gebeurd daar echt niets mee (overheid heeft geld zat, die smijten wel vaker zinloos met geld)......
en ja, een band die beschadigd is is een ander verhaal.
ik heb één keer een soort van klapband gehad met de caddy en die van 140-60 terugvallend van linkerbaan naar vluchtstrook gestuurd (heel rustig aan) en toen heel rusitg doorgerold naar volgende afslag, en daar aan de overkant langs een landweggetje het reservewiel gemonteerd. (op rand van profiel een scheur (cm of 5) in de wang gebeurde op het moment dat ik door een ondiepe kuil in het asfalt reed, binnen 10 meter kats leeg.....) deze band was nog nooit gerepareerd en had nog 4mm profiel en had bij mij ook nog nooit leeg gestaan oid, de andere banden zijn allemaal een keer lek geweest en hebben hun profiel helemaal opgereden.....
gerepareerd of niet, geeft geen enkele garantie
als dat op een of twee plekjes met een parapluutje goed gerepareerd wordt gebeurd daar echt niets mee (overheid heeft geld zat, die smijten wel vaker zinloos met geld)......
en ja, een band die beschadigd is is een ander verhaal.
ik heb één keer een soort van klapband gehad met de caddy en die van 140-60 terugvallend van linkerbaan naar vluchtstrook gestuurd (heel rustig aan) en toen heel rusitg doorgerold naar volgende afslag, en daar aan de overkant langs een landweggetje het reservewiel gemonteerd. (op rand van profiel een scheur (cm of 5) in de wang gebeurde op het moment dat ik door een ondiepe kuil in het asfalt reed, binnen 10 meter kats leeg.....) deze band was nog nooit gerepareerd en had nog 4mm profiel en had bij mij ook nog nooit leeg gestaan oid, de andere banden zijn allemaal een keer lek geweest en hebben hun profiel helemaal opgereden.....
gerepareerd of niet, geeft geen enkele garantie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon