Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

luchtvering

vragen over de T4
Plaats reactie
de groene vlinder
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mar 2007, 20:11

luchtvering

Bericht door de groene vlinder »

wie kan mij helpen aan luchtvering voor een T4 1999 korte neus.
het betreft alleen de voorkant.wat zijn eventueel de kosten hiervan?
gr de groene vlinder
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: luchtvering

Bericht door Multivan Generation »

achterzijde is leverbaar,
aan de voorzijde heb ik het nog nooit gezien..

Misschien kun je eens informeren bij VB suspensions :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: luchtvering

Bericht door J.F.A. »

Multivan Generation schreef:achterzijde is leverbaar,
aan de voorzijde heb ik het nog nooit gezien..

Misschien kun je eens informeren bij VB suspensions :knipoog
Hoi Peter
zou een leuk object kunnen worden. Luchtvering onder de camperbus en op de camping de luchtvering gebruiken om hem/haar waterpas te zetten.

Fred
:adhd :adhd :bifun :bifun
Bijlagen
California.jpg
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Symon
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:32

Re: luchtvering

Bericht door Symon »

Voorzijde bestaat/gaat niet voor t4. Enkel voor de T5 zijn er air-kits.

Bij VB zit je voor alleen achter al boven de 3k. Moet dan wel zeggen dat het dan wel geplaatst wordt(doen niet anders) en vrij professioneel is, dus puur voor comfort
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: luchtvering

Bericht door Multivan Generation »

@ Fred,
laat een andere wjw-er dat nu al hebben.
Was een zilveren LWB caravelle, die omgebouwd was naar California Coach+ :knipoog
Die was op de kampeer en zelfbouw meeting :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: luchtvering

Bericht door doka Rick »

Dag Heren,

zoals sommige misschien wel weten heb ik onder mijn Pick-up ook luchtvering maar dan alleen op de achteras.

Deze is comfortabel, maar zeker ook stabiel. Ik heb dit gemonteerd ivm de camper-unit die ik voorheen had. Het comfort komt uit de luchtvering en de stabiliteit uit de juiste dempers icm stabilisator.

De luchtvering maakt het mogelijk de auto 100mm te heffen en ook te laten zakken, dus een slag van 200mm en dat gemeten bij de achteras.

De rijhoogte wordt door 2 hoogte sensoren en regeling automatisch in rijstand gehouden onafhankelijk van de belading.

Doordat ik links en rechts onafhankelijk van elkaar kan heffen en zakken kan ik de auto redelijk waterpas zetten.

Ik heb ooit een T4 gezien in het maandblad VWscene die luchtvering had op de vooras. ik ben nog steeds aan het zoeken naar dat artikel of naar het voertuig. Het lijkt me een mooi prive project om dit te bouwen. Dus als iemand iets hierover heeft ben ik zeer geinterreseerd.

Het idee van luchtvering op de voor en achteras icm een waterpas regeling hebben we ontwikkelt voor de T5. Ik heb ooit onze T5 NoLimit meegenomen naar de nieuwjaars meeting in Harfsen. Daar stond hij zo geparkeerd dat de waterpas regeling goed te zien was.

Ik ben benieuwd wat er aan info boven komt over luchtvering op de vooras van de T4.
Groeten RIck
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Re: luchtvering

Bericht door keesv »

[color=#408000]
@ Fred,
laat een andere wjw-er dat nu al hebben.
Was een zilveren LWB caravelle, die omgebouwd was naar California Coach+
Die was op de kampeer en zelfbouw meeting
[/color]

De caravelle was vast de door mij gebouwde 'oude' auto en daar is aan de achterzijde een airlift systeem geplaatst. zoals:
http://www.air-lift.co.uk/product.php?unique_id=451" onclick="window.open(this.href);return false; maar dan met compressor
http://www.americanwheel.de/a43517-zusa ... t3-t4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkt overigens perfect

Grtz Kees
Plaats reactie