Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Johan191 »

Denk niet dat het gebruik van afzetlint daar gewaardeerd gaat worden Spyke.
Kijk anders even via streetview naar de situatie daar, dan begrijp je wat ik bedoel.
Het is een doorgaande route met aan de overkant van de weg parkeerhavens. Voor de doe het zelf garage zijn slecht een paar plekjes.
Wanneer je je bus niet binnen hebt staan voor klusdoeleinden zul je een plekje aan de kade moeten zoeken.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 56.81,,0,5" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door koos 890 »

jan2009 schreef:Kan iemand misschien een paar forse kruiskop schroevendraaiers meenemen ?
Wil een deursluiting bijstellen maar krijg het spul niet los .
Jan dat wordt een slagschroevendraaier ????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door spyke »

Johan191 schreef:Denk niet dat het gebruik van afzetlint daar gewaardeerd gaat worden Spyke.
Kijk anders even via streetview naar de situatie daar, dan begrijp je wat ik bedoel.
Het is een doorgaande route met aan de overkant van de weg parkeerhavens. Voor de doe het zelf garage zijn slecht een paar plekjes.
Wanneer je je bus niet binnen hebt staan voor klusdoeleinden zul je een plekje aan de kade moeten zoeken.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 56.81,,0,5" onclick="window.open(this.href);return false;
kom ik met mooi weer met de motor (scheelt parkeerruimte) en anders met de T4 :driveT4
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

waarschijnlijk hangt je deur af, dus probleem zit in het scharnier, niet in de slotpen....... Als je die slotpen lager zet zit ie na verloop van tijd geheid weer te hoog.
Daar kun je niets aan veranderen, ook bij het afstellen van de scharnieren zal het afhangen weer terug komen.

maar als je bij de scharnier afsteld, dan blijven de knikken in het plaatwerk tenminste netjes gelijk lopen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

in dat geval als de deur dicht zit omhooggedrukt door de pen en toch netjes in lijn met de vouwen in de carrosserie..... dan hangt de deur zonder die pen waarschijnlijk toch echt te laag... maar dat merk je vanzelf als je de pen lager zet, en hij kan altijd terug gezet worden, geen punt.

even opletten dat je de schroeven nooit helemaal eruit draait, ZEKER niet allebei, dan kan er een plaatje in de B-stijl naar beneden vallen...............................................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door koos 890 »

Jan , ik neem wel een slagschroevendraaier mee of je moet er zelf één hebben ?????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door bartt4 »

zoals het er nu voorstaat moet ik tot half 1 werken zaterdag. dan ff naar huis douchen en gaan we naar arnhem en kom ik dus later in de middag nog ff langs. Rem problems heb ik niet. Maar wel ff leuk om te babbelen en ook wat gezichten bij namen te zien.
Tot zaterdag
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

toppie Bart, voor jou alleen de IC met toebehoren toch?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door bartt4 »

yep had ook gereageerd op de klep verdikking maar dom dom dom het fietserekkie dus kan ik m niet gebruiken. ic met toebehoren word het.
Oarnt saterje midje
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

die klepverdikker had ik me inmiddels ook weer bedacht ja. maar die heb je dus toch niet nodig....

kreeg opmerking dat je gaten in de klepverdikker kunt maken en het fietsenrek dan wel past........

als dat het probleem is, zou je ook de pootjes van de fietsendrager kunnen inkorten zodat ie op de balk rust en niet op de klep, en dan in de balk op de plek waar de pootjes komen een versteviging maken zodat ie uiteindelijk toch op de klep draagt..........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
frits k

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door frits k »

Goede morgen,
Kan helaas niet aanwezig zijn bij de remmen dag,maar peter neemt ook een beetje voor mij waar.
In ieder geval een leuke dag en werk ze. :werkaanT4
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2038
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door chv »

Hallo wjw-ers,

Vanmorgen is geconstateerd dat mijn driekwart jaar oude Bilstein B6 is gebroken. (heb hem nu zelf gezien, koppie d'r schoon vanaf!)
Dus ik rij nu met 3 shox. (wel lekker goedkoop, maar niet lekker veilig)
Nu krijg ik z.s.m een nieuwe toegestuurd van Blackert & Schacht, maar dat gaat natuurlijk nooit lukken voor de 1e Techday in Arnhem. Is er iemand onder de techdag gangers die tijdelijk een schokdemper kan missen zodat ik hem zaterdag "effe" kan monteren (en mee kan rondrijden totdat de vervanger is gemonteerd?
Zou fijn zijn.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos

ps Ik heb deze oproep ook als zelfstande topic geplaatst (Help tijdelijke schokdemper gezocht)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

zal kijken of het me voor die tijd lukt er een van mijn T4 af te "rukken" van voor of achter?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2038
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door chv »

Hoi Roger,

Het gaat om mijn rechter Voor schokbreker.
Die is precies waar het schroefdraad overgaat in de zuigerstang afgebroken.
Maar als je die nu speciaal voor mij van je bussie moet gaan uitbouwen, voel ik me wel een beetje bezwaard.
(Ik hoopte dat iemand er nog eentje heeft liggen waarvan die het zonde vond om 'm weg te gooien)

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

als ik er aan toe kom haal ik hem er wel onderuit :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie