Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Charles 1065 »

jan2009 schreef:Even charles bellen als je serieus intresse heb , misschien valt daarvoor iets te regelen
wjw (ellers) zijn de rotste niet :knipoog
Jan is een wijs man!! :jumpklap
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ik denk dat vandaag niet gaat lukken, want ik zit in Amersfoort en mn pa is internationaal chauffeur, die is pas zaterdag terug. Sowieso vind ik die 5 eigenaren van Charles' bus eerlijk gezegd wat griezelig. Maar goed, dat komt misschien omdat ik (te) voorzichtig ben met kopen. In ieder geval bedankt voor de tips tot zover, ik houd jullie op de hoogte (en tips voor andere bussen blijven natuurlijk welkom).
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

het aantal eigenaren hoeft niks te betekenen, er kunnen 5 nette voorzichtige mensen met de bus van Charles gereden hebben, en een lompe l#l met een bus die maar een eigenaar gehad heeft............
als je bang bent dat een auto ooit eens een keer misbruikt is moet je een nieuwe auto kopen, en ook daar kun je pech
mee hebben................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Ron---63--- »

Als ik jou was zou ik die bus gewoon laten staan Pieter....Een verkoper die zo reageert tegen zn klanten verdient het niet om auto's te verkopen is mijn mening......
Er zijn zat andere nette bussen te koop !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja Ron, als de auto goed is en de prijs is goed, dan zou het mij aan me R...roesten of de verkoper aardig is of niet..... heb met die man geen kinderen

of had je het nu over de bus van Charles.... :bifun :groteogen :groteogen :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Ron---63--- »

Je Roger met jou zicht op auto kun je dat mss wel aan maar menig persoon vind dat moeilijk. Ik vind het al raar dat deze handelaa de auto zo gefotograveerd heeft dat het kenteken net niet leesbaas is........dan krijg ik al wat kriebels....
Eerlijk en oprecht dat is wat we willen..........toch?
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door matje86 »

Pieter E schreef:Hallo weetjewellers,

Na de teleurstelling over de rode bus uit Limburg waar ik jullie advies bij vroeg, heb ik nu een andere bus gezien. Maar omdat het nog steeds mn eerste auto moet worden en dus een flinke uitgave voor mij, vraag ik jullie toch weer even om met me mee te denken aub.

De auto die ik heb gezien is deze: http://link.marktplaats.nl/375699824" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu wil de autohandelaar mij niet het tel nr geven van de vorige eigenaar, dat vond ie maar een belachelijke vraag, dus nu weet ik over de trekhaak alleen dat er een aanhangwagen voor vervoer spulletjes achter heeft gehangen (dus dat zegt lekker veel) en weet ik dus ook niets over de reden dat de auto is weggedaan. Heeft er iemand misschien ervaring met die autohandel (Reijm Bestelauto's in Nieuwerkerk aan de IJssel)?

Alvast weer heel erg bedankt voor eventuele tips en opmerkingen!
wat hij mag trekken met een trekhaak hoort op je kenteken te staan dus dat kan de verkoper zo oplezen toch?
en waarom bus verkocht wordt door vorige eigenaar ,,, kosten reparatie in de toekomst(ditributieriem rond de 600 eur, koppeling rond de 600 eur als je het niet zelf kan doen)
wegenbelasting grijs bussie in noord-hlland 109 euro per maand(wordt automatisch meer he!) :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door remcobor »

volgens mij is die bus voor particulieren helemaal niet interssant,
omdat het een btw auto is.
laat je goed informeren!!!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

remcobor schreef:volgens mij is die bus voor particulieren helemaal niet interssant,
omdat het een btw auto is.
laat je goed informeren!!!
dat begrip "BTW-auto" heb ik nooit begrepen....

als een bedrijf een auto verkoopt moet er BTW over de verkoopprijs ex btw berekend worden..... die BTW kan een ondernemer (mits BTW plichtig) terugvorderen en een particulier niet....

kortom, het enige verschil is dat hier geschermd wordt met een lagere prijs en als je goed leest, lees je dat je daar nog BTW bij mag tellen als particulier (en wat aftikken bij de handelaar betreft als bedrijf ook)

maar als je gewoon naar de prijs inclusief BTW kijkt is deze bus niet anders dan welke andere bus dan ook (of je dat bedrag er dan aan wil uitgeven is een persoonlijke kwestie...)

maar bij een bedrijf verkocht is ELKE bus voor een particulier minder interessant dan voor een ondernemer omdat er ALTIJD dat BTW verschil in zit.............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Inderdaad Roger, dat weet ik en dat is voor mij geen reden de bus wel/niet te kopen. Wel wil ik graag zoveel als mogelijk (100 procent kan natuurlijk nooit) de zekerheid dat ik technisch gezien geen kat in de zak koop. Daarom vraag ik ook mn vader mee, die is vrachtwagenchauffeur en ziet al meer dingen dan ik, maar voor hem is de laatste 2e hands auto ook al weer 25+ jaar geleden, vandaar dat ik hier om hulp vraag.

Iemand stelde voor om via de dealer de vorige eigenaar op te sporen, heeft dat een beetje zin of lacht 90% van de dealers je uit bij zo'n vraag?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door matje86 »

vragen kan altijd maar ik denk 100% lache
gewoon een proefrit maken naar een onafhangkelijke garage en daar een oordeel laten geven( bv een garage in jou buurt waar je hem in onderhoud, gaat geven :knipoog ) zo doe ik het ook
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

eeh matje t4, in een eerdere reactie zei je dat de koppeling naast distr riem vervangen moest worden. die distr riem dat weet ik, maar waarom denk je dat ook de koppeling moet?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door matje86 »

den mijne was bij 300000 aan de beurt :lach
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

maar deze heeft nog geen 100.000 gelopen, waarom zou de koppeling dan toch al volgens jou moeten?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

Pieter E schreef:maar deze heeft nog geen 100.000 gelopen, waarom zou de koppeling dan toch al volgens jou moeten?
er is een grote kans dat de koppeling doorslipt.
De laatste 2 bouwjaren van de TDI met 88 pk,
zijn uitgevoerd met een te zwakke drukgroep..

Maar dat had ik al eerder vermeld... :knipoog

Je kunt geluk hebben,
dat het bij die bus niet is.

Mocht je willen nadenken over een chiptuning,
dan komt het meer dan waarschijnlijk toch wel naar boven.. :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie