Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Ron---63--- »

Pieter, vind je dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/372336693" onclick="window.open(this.href);return false;

deze mss?
http://link.marktplaats.nl/347456935" onclick="window.open(this.href);return false;

Of anders eentje op benzine met weinig km's en goedkoop....
http://link.marktplaats.nl/362354550" onclick="window.open(this.href);return false;

Of een VR6 dan.....
http://link.marktplaats.nl/355155487" onclick="window.open(this.href);return false;

Keuze genoeg zou je zeggen maar dat maakt het juist zo lastig.......

Succes !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Bedankt voor je ideeen Ron, daar staan er inderdaad een paar mooie tussen, ik had in inmiddels ook wat meer gezien op de auto-afdeling van marktplaats. En om even iets recht te zetten, ik ga echt niet bij een bus staan zeiken over wat er allemaal misschien niet 100% is, een tweedehands auto kan altijd iets mee zijn. Ik snap dat ik misschien die indruk heb gemaakt, maar dat is absoluut niet het geval, maar om maar even uit te leggen waarom ik zo terughoudend ben: ik ben nu nog afstudeerder aan de universiteit en dat is bepaald geen vetpot. Zo rond de jaarwisseling ben ik klaar en heb ik waarschijnlijk een baan, maar naast de distributieriem/rollen/pomp kan ik tot die tijd gewoon even geen ander groot onderhoud lijden, maar ik wil wel heel graag een eigen auto want het OV komt de de keel uit, zeker nu met die OV-rampenchip. Ik weet dat ik dus wat veel vraag, maar dat is de reden dat ik misschien doorzaag af en toe (en gelijk mijn verontschuldiging hiervoor).
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door offline »

@ Pieter, waarom koop je dan als overbrugging niet een klein japannertje (cuore, alto, oid). Weinig vaste lasten en een gering verbruik. Waarschijnlijk ook bedrijfszekerder en goedkoper in onderhoud (oh, oh, wat zeg ik nou :ie , krijg ik vast het halve forum over mij heen :nuts ).

Offline
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ha offline, dat zou inderdaad kunnen, maar naast dat dat natuurlijk nooit zo fijn rijdt als een bus, wordt dat met mijn 1.98 ook nog flink proppen in zo'n karretje. Aan de andere kant is dat natuurlijk wel weer een leuk gezicht voor mn passagiers :bifun
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Charles 1065 »

Volgens mij zoek je een bus waar alles al aan is gedaan, nou die heb ik voor de deur staan lees de advertentie maar eens goed en boekjes zijn erbij en ook nog de rekeningen. Meer zekerheid krijg je niet. Enige reden dat hij te koop staat is dat ik een T4 camper kan overnemen.

http://link.marktplaats.nl/370543968" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes en :T44EVER :wjw
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door gait »

Dus probleem opgelost, bus hierboven verkocht?
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Rens 79 »

Pieter E schreef:Bedankt voor je ideeen Ron, daar staan er inderdaad een paar mooie tussen, ik had in inmiddels ook wat meer gezien op de auto-afdeling van marktplaats. En om even iets recht te zetten, ik ga echt niet bij een bus staan zeiken over wat er allemaal misschien niet 100% is, een tweedehands auto kan altijd iets mee zijn. Ik snap dat ik misschien die indruk heb gemaakt, maar dat is absoluut niet het geval, maar om maar even uit te leggen waarom ik zo terughoudend ben: ik ben nu nog afstudeerder aan de universiteit en dat is bepaald geen vetpot. Zo rond de jaarwisseling ben ik klaar en heb ik waarschijnlijk een baan, maar naast de distributieriem/rollen/pomp kan ik tot die tijd gewoon even geen ander groot onderhoud lijden, maar ik wil wel heel graag een eigen auto want het OV komt de de keel uit, zeker nu met die OV-rampenchip. Ik weet dat ik dus wat veel vraag, maar dat is de reden dat ik misschien doorzaag af en toe (en gelijk mijn verontschuldiging hiervoor).


Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor,maar het kwam bij mij wel zo over van dit en dat mankeert eraan en zou ik dat nou wel doen.
Je zal toch een keer de knoop door moeten hakken.
Alleen begrijp ik niet waarom je met alle geweld een bus moet hebben,je schrijft zelf dat het bij jouw op het ogenblik geen vetpot is,
weet je wat ik kwijt ben aan wegenbelasting p/m 117 euro,heb je daar al bij stil gestaan?
Ik weet ook wel wat ik mooi vindt,maar heb daar het geld niet voor.En jij dus ook niet om nu al een bus te kopen.
Wacht lekker tot je een baan hebt en koop tot die tijd een goedkoop boodschappen auto'tje
En over een jaar zijn er nog steeds mooie bussen te koop hoor.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

@ PieterE,
heb je wel al eens zelf in een bus gereden? En met name dan een T4?

En T4 is best een dure auto om in te beginnen,
misschien is de optie om eerst een kleine japanner te rijden,
en daarmee extra budget op te bouwen,
wel geen verkeerde optie :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

er zijn zat auto's waar je met je 2 meter ook in moet kunnen passen en rijden die minder vaste lasten hebben dan een T4....
hoeft niet een jap te zijn, een golf is ook niet heel klein en kost een stuk minder dan een T4...

ga eens bij een handelaar in de buurt langs en kijk eens in welke auto's je wel goed kunt zitten, koop een autotje van een duizendje of 2 en rijd daar dan een a twee jaar mee, probeer kosten te beperken tot wat nodig is en spaar intussen door voor je eerste bussie..............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door rick_k »

Ik ben 1.96...

Ik heb jaren met een Peugeot 205 gereden (heb er nu nog 1 naast de T4). Die dingen zijn nog raar ruim van binnen en wegen echt helemaal geen drol (mijn dturbo woog 856 kg en mijn moeders 1.1 weegt 755 kg).

Een Golf blijf ik toch een Sjonnie auto vinden en ikzelf vind het minder goed zitten, maar dat blijft persoonlijk.

Ik rij nu met de T4 omdat ik het kan betalen, het makkelijk is en ik een autotransporter erachter heb bungelen...

Ik blijf ook bewust particulier met grijs kenteken rijden, ondanks de hogere kosten. Als ik het bekijk, betaal ik ongeveer evenveel als een personenauto van 1400 kilo. Die dingen rijden misschien wel wat zuiniger, maar het ruimte voordeel is veel minder.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Charles 1065 »

Ik rij regelmatig in de Ka van mijn vrouw, echt veel ruimte en een heerlijke zit! :gekte
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Haha, nu ik rijd nog wel eens in de twingo (nieuwe model) van mijn vriendin maar langer dan een half uur is dat niet echt fijn. Verder snap ik dat het financieel niet de meest logische keuze is, die hoge wegenbelasting enzo heb ik allemaal ingecalculeerd, alleen daar bovenop moet ik naast logisch onderhoud even tot december niets bijzonders krijgen. Dan heb ik een baan, dus dan zit dat financiele plaatje goed. Ik kijk gewoon even rustig verder, er is toch geen haast bij en als ik tegen wat moois aanloop, dan is-ie voor mij :D.

Enne, jazeker heb ik in busjes gereden, ik heb afgelopen 1,5 jaar nogal wat mensen helpen verhuizen in van alles en nogwat, maar de keren dat ik daarin in een t4 heb gereden was toch wel echt de beste bus, die schakelde en reed zo heerlijk soepel...
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door offline »

Dan zeuren we niet langer, kopen zo´n ding :yes :toppie

Offline
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

maak een afspraak met Charles, en bekijk de historie, en rijd met het ding en koop hem.... :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ik wacht nog in ieder geval even tot woensdag, want ik heb een optie lopen op deze bus inmiddels: http://link.marktplaats.nl/369737827" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie