Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

velgen vraag

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

velgen vraag

Bericht door Dirk/970 »

Hoi allemaal,

Ik heb wat vragen over LM-velgen die ik via marktplaats kan kopen voor een kleine prijs:

BBS 5x112 16" ET45, komen van een audi A6.

Weet iemand of deze qua load index voldoen voor eenT4?
Op de foto is te zien dat 1 velg stoeprandschade heeft (moet nog wel recht zijn), voor mij geen bezwaar, maar is dit schadelijk voor banden o.i.d., kan ik hier problemen mee verwachten?

Afbeelding
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Valt niet zomaar te antwoorden. De A6 is ook wel geleverd met velgen die net 1300kg konden hebben. Je zult in de velg moeten kijken. Maar los daarvan onderschat je denk ik die velgschade. Het is niet schadelijk voor de band. Maar hij is versleten tot de kern, dat brengt bij het balanceren veel gewicht met zich mee. En netjes maken van die ene velg zou je echt via een reparateur moeten laten doen. Het is maar wat je er voor over hebt natuurlijk. Als je de bus zwaar belaadt dan zou ik toch eens goed in de velg kijken naar de laadindex. Die moet er bij een BBS echt wel in zitten. Als dit de velgen zijn die jij wilt hebben dan mag reparatie van 1 velg je natuurlijk niet tegen houden.

en anders heb ik nog verzwaarde 16" Ronal's voor 200 :lach
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Thankx Bruine, ik slaap er nog een nachtje over! Enneh bedankt voor het aanbod, maar voorlopig zal ik echt een koopje moeten tegenkomen :ie
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie