Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AUTO WIL NIET STARTEN 2.5 TDI ACV motor

vragen over de T4
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: AUTO WIL NIET STARTEN 2.5 TDI ACV motor

Bericht door GerJol 716 »

Dat O-ringetje zit al op het filter, daar kwam ik ook achter toen ik er eentje van Fram had gehaald.
Eerder al eens een ringetje bij de dealer gehaald, maar deze dus niet nodig gehad.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Job M
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2010, 17:36

Re: AUTO WIL NIET STARTEN 2.5 TDI ACV motor

Bericht door Job M »

Als de startmotor gewoon draait en dat volhoudt, lijkt me dat deze goed is. Kan er niet sprake zijn van kortsluiting? Alle zekeringen bekeken? Niet dus, had het verhaal tot het eind moeten lezen. Fijn dat ie weer loopt.
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: AUTO WIL NIET STARTEN 2.5 TDI ACV motor

Bericht door SCOTT »

Pascal-141 schreef:
Roger B. (11)61 schreef:scott:
bij het immitatie filter uit de automaterialenzaak zat het ringetje er gewoon bij, VW heeft ze los, dus dikke kans dat je ze ook los moet vragen, stel je voor dat ze meedenken :bifun
Roger ,

Ik heb wss al + honderd van die branstoffilters gehad van de T4 , zowel van Fram ,Bosch,Mann , enz en nog nooit een o-ringetje in de verpakking gezien , en heb er ook nog nooit eentje moeten vervangen , nog nooit last mee gehad .

Bosch of original teille vw, t4, nog nooit een dichting gevonden in de doos.
bosch of orignal taille vw, golf 4, altijd ne dichting erbij gehad en werkt met hetzelfde systeem, voorverwarm element met 'paperclip'.

Soit, ik hou het int oog, moest ik start problemen met deze symptomen krijgen, kijk ik eerst hierna. Het topic is al zo vaak aan bod gekomen dat het nu wel in mn geheugen gegrift sta ... :toppie
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: AUTO WIL NIET STARTEN 2.5 TDI ACV motor

Bericht door Roger B. (11)61 »

GerJol 716 schreef:Dat O-ringetje zit al op het filter, daar kwam ik ook achter toen ik er eentje van Fram had gehaald.
Eerder al eens een ringetje bij de dealer gehaald, maar deze dus niet nodig gehad.

Gerard
knap, bij mijn T4 zat het o-ringetje toch echt in een groefje in dat T-stuk, en dat T-stukje steek je in het filter en vergendel je met die paperclip....

waar zat dat o-ringetje dan op het filter? (of bedoel je dat het ergens in of op het filter zat en je het daar weg neemt om op het T-stuk te plaatsen?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: AUTO WIL NIET STARTEN 2.5 TDI ACV motor

Bericht door GerJol 716 »

Ik bedoelde een Bosch N6267 filter, maar goed het T-stuk moest ik over een soort nippel drukken op het filter, en daar zat het ringetje dus al op. Wel daarna de zaak borgen met de "paperclip".
Wellicht dat dit bouwjaar afhankelijk is ?

Ik heb ETKA op dit moment niet op m´n comp staan, anders kon ik het checken.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Plaats reactie