Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Problemen schuifdeur
Problemen schuifdeur
Weetjewellers,
Ik heb een probleem met mijn rechter schuifdeur. Aan de binnenzijde ziet iets los wat zeer irritant rammelt tijdens het rijden. Nu wil ik de gehele deur eruit halen, maar ik heb geen idee hoe ik het achterste schanier, die door de rail loopt aan de buitenzijde van de bus, los moet halen. De deur moer er helemaal uit omdat, de kabel, die de deur ontgrendeld als deze helemaal geopend is, van het buitenklink af is. Wie o wie kan mij vertellen hoe ik deze deur eruit krijg.
Richard.
Ik heb een probleem met mijn rechter schuifdeur. Aan de binnenzijde ziet iets los wat zeer irritant rammelt tijdens het rijden. Nu wil ik de gehele deur eruit halen, maar ik heb geen idee hoe ik het achterste schanier, die door de rail loopt aan de buitenzijde van de bus, los moet halen. De deur moer er helemaal uit omdat, de kabel, die de deur ontgrendeld als deze helemaal geopend is, van het buitenklink af is. Wie o wie kan mij vertellen hoe ik deze deur eruit krijg.
Richard.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Problemen schuifdeur
In de schuifdeur zit haast niks wat kan rammelen.
Ik heb me ook suf gezocht naar een rammeltje bij de deur.
Heb ook de deur los gehad en er was niets te zien.
Bleek achteraf ook niet in de deur te zitten.
Bij mij bleek het rammeltje te komen van de rechtergordel van de achterbank.
Trek deze maar eens onder spanning en ga eens rijden.
Misschien is het dan over.(bij mij wel)

Ik heb me ook suf gezocht naar een rammeltje bij de deur.
Heb ook de deur los gehad en er was niets te zien.
Bleek achteraf ook niet in de deur te zitten.

Bij mij bleek het rammeltje te komen van de rechtergordel van de achterbank.
Trek deze maar eens onder spanning en ga eens rijden.
Misschien is het dan over.(bij mij wel)




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Problemen schuifdeur
Ik dacht ook een rammel te hebben, maar helaas ook niet in de schuifdeur..
Bleken de stabilisatiestang rubbers te zijn onder de auto. Is al eens eerder een topic over geweest laatst.. Wellicht dat je daar wat meer info uit kunt halen..
ten 2e is het niet zeer verstandig om de schuifdeur te demonteren.. Pokke werk om deze weer goed af te stellen met dicht gaan...
Bleken de stabilisatiestang rubbers te zijn onder de auto. Is al eens eerder een topic over geweest laatst.. Wellicht dat je daar wat meer info uit kunt halen..
ten 2e is het niet zeer verstandig om de schuifdeur te demonteren.. Pokke werk om deze weer goed af te stellen met dicht gaan...

Re: Problemen schuifdeur
Heren.
Ik heb het probleem gevonden naar aanleiding van jullie reactie. Het is inderdaad de achterwand die de rammel veroorzaakt. Mijn dank hiervoor.
Richard.
Ik heb het probleem gevonden naar aanleiding van jullie reactie. Het is inderdaad de achterwand die de rammel veroorzaakt. Mijn dank hiervoor.
Richard.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Problemen schuifdeur
Ik heb een ander probleem met de schuifdeur, het lampje "deur open" blijft irritant branden.
Bij de uitlezing van de auto gaf deze aan dat het aan de schuifdeur lag.
Ik wil de schalelaar gewoon overbruggen, mocht toch niet moeilijk zijn.
Maar er lopen 6 draden vanaf het deurcontact, nu is de vraag: welke draden moet ik doorverbinden (aan de deurstijl kant)?
Wie o wie heeft een antwoordt.
Groetjes, Henk
Bij de uitlezing van de auto gaf deze aan dat het aan de schuifdeur lag.
Ik wil de schalelaar gewoon overbruggen, mocht toch niet moeilijk zijn.
Maar er lopen 6 draden vanaf het deurcontact, nu is de vraag: welke draden moet ik doorverbinden (aan de deurstijl kant)?
Wie o wie heeft een antwoordt.
Groetjes, Henk
Re: Problemen schuifdeur
Henk,
Het deurcontact zit tussen de twee middelste contacten.
Dus van de 3-linker en 3-rechter contacten moeten de middelste doorverbinden om het dashbordlampje uit te krijgen.
Bij mij was het probleem verholpen door de contacten uit de schuifdeur en deurstijl los te halen en de ronde connectors een paar keer los en vast te doen.
Het kan ook zijn dat door het terugzetten de uitlijning tussen de deur- en stijl contacten nu beter is.
Als de deur- en stijlcontacten losgeschroefd zijn, dan erinstoppen met de schuifdeur 10cm open. Dan kun je het deurcontact (achteraan) met de hand bedienen alsof de deur dicht in het slot valt. Door het raam kun je net op het dashbord het lampje uit zien gaan.
Bij mij ging het lampje steeds aan/uit tijdens het rijden. Ook ging de schuifdeur niet meer op slot, maar wel open. Het alarm gaf 3 extra piepjes bij het afsluiten.
Een VWdealer zei me dat het dik 400 euro zou moeten gaan kosten om de sluit-unit in de deur te vervangen.......
Hopelijk ben ik nu ook van het probleem af dat m'n accu (nieuwe) na een week leeg trekt door het alarm of de electronica die niet in rust zou gaan......
Op de engelse VW-site zei ook al iemand dat het meestal aan vervuiling van die contacten ligt. Of misschien de uitlijning dus.
Dus beter niet eerst de deur helemaal open slopen.
Groeten,
Piet
Het deurcontact zit tussen de twee middelste contacten.
Dus van de 3-linker en 3-rechter contacten moeten de middelste doorverbinden om het dashbordlampje uit te krijgen.
Bij mij was het probleem verholpen door de contacten uit de schuifdeur en deurstijl los te halen en de ronde connectors een paar keer los en vast te doen.
Het kan ook zijn dat door het terugzetten de uitlijning tussen de deur- en stijl contacten nu beter is.
Als de deur- en stijlcontacten losgeschroefd zijn, dan erinstoppen met de schuifdeur 10cm open. Dan kun je het deurcontact (achteraan) met de hand bedienen alsof de deur dicht in het slot valt. Door het raam kun je net op het dashbord het lampje uit zien gaan.
Bij mij ging het lampje steeds aan/uit tijdens het rijden. Ook ging de schuifdeur niet meer op slot, maar wel open. Het alarm gaf 3 extra piepjes bij het afsluiten.
Een VWdealer zei me dat het dik 400 euro zou moeten gaan kosten om de sluit-unit in de deur te vervangen.......
Hopelijk ben ik nu ook van het probleem af dat m'n accu (nieuwe) na een week leeg trekt door het alarm of de electronica die niet in rust zou gaan......
Op de engelse VW-site zei ook al iemand dat het meestal aan vervuiling van die contacten ligt. Of misschien de uitlijning dus.
Dus beter niet eerst de deur helemaal open slopen.
Groeten,
Piet
Re: Problemen schuifdeur
die van mij deed ook eigenwijs (lampjes vaak aan) toen ik de deurklink heb vervangen
heb ik meteen het slot aan de achterkant van de deur losgehad en het schakelaartje een beetje bij gebogen
zodat ie goed sluit
het is een klein klote mirco schakelaartje die je volgens mij niet los kunt vervangen
en inderdaad de contacten vooraan de schuif deur kun je afstellen en schoonmaken
heb ik toen ook meteen gedaan tot nu toe doet ie het prima
want als je ze doorverbind gaat je binnen verlichting dan nog wel aan???????
heb ik meteen het slot aan de achterkant van de deur losgehad en het schakelaartje een beetje bij gebogen
zodat ie goed sluit
het is een klein klote mirco schakelaartje die je volgens mij niet los kunt vervangen
en inderdaad de contacten vooraan de schuif deur kun je afstellen en schoonmaken
heb ik toen ook meteen gedaan tot nu toe doet ie het prima
want als je ze doorverbind gaat je binnen verlichting dan nog wel aan???????
Re: Problemen schuifdeur
Hoi Piet en Emil,
Ik ga het van het weekend wel even proberen, de contacten eerst schoonmaken, bij het slot kijken en anders :alarm doorverbinden en kijken of de binnenverlichting nog reageert, als in ieder geval het lampje in de dashboard maar uit is.
Je hoort nog van me.
Groetjes, Henk
Ik ga het van het weekend wel even proberen, de contacten eerst schoonmaken, bij het slot kijken en anders :alarm doorverbinden en kijken of de binnenverlichting nog reageert, als in ieder geval het lampje in de dashboard maar uit is.
Je hoort nog van me.
Groetjes, Henk
Re: Problemen schuifdeur
Ik heb eerst de contacten schoongemaakt en wat aan de uilijning gerommeld, maar zonder succes.
Dus toch maar de draden doorverbonden en voila, het lampje was uit, houden maar zo.
Nu nog het "magische lampje" uit zien te krijgen, dan is alles weer in orde.
Groetjes en nog bedankt,
Henk
Dus toch maar de draden doorverbonden en voila, het lampje was uit, houden maar zo.
Nu nog het "magische lampje" uit zien te krijgen, dan is alles weer in orde.
Groetjes en nog bedankt,
Henk