emil schreef:je airco verbruikt natuurlijk erruugg veel brandstof en de automaat veroorzaakt natuurlijk ook wat extra verbruik
maar zit er geen roetfilter onder die dicht zit ??? of diesel kat??
egr dicht zetten kan ook positief werken (krijgt schonere lucht binnen)
Ik heb een 2008 model , dus met DPF -filter . Wanneer die vol zou zitten , gaat er op het dashboard een lichten branden . Dus dat zal het (in mijn geval) al niet zijn.
Dat de automaat extra verbruik met zich meebrengt , is uiteraard normaal . Maar het verbruik is wel héél wat meer dan bij mijn T4's .
EGR afdichten heeft geen meetbaar verschil in verbruik , dat zit vooral tussen de oren ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
beste mr pascal dat snap ik ,dat u een roetfilter met lamp heeft die aan gaat als ie vol zit
maar ik bedoelde het eigenlijk richting de topic starter
die is van 2005 daar zou een retrofit onder kunnen zitten en volgens mij heb je dan geen lamp
en het is hier al meer besproken dat de nieuwere 2,5liters meer brandstof gebruiken dan de wat oudere
en die van de topic starter is van 2005 dus die zou bij de oudere generatie kunnen horen en dus misschien zou zijn bus wat zuiniger kunnen zijn
nadat ik sinds ik in mn T5 2500tdi 205pk 6 bak , 8-2008 rij , sinds 2 mnd. al 4 bekeuringen voor te hard rijden heb opgelopen,
rij ik nu overal exact volgens de snelheidslimiet
1 op 15 !!!!!!!
toch netjes voor zo'n bus van 1800 kg toch ?
Bijlagen
een OP 15 met een T5 2500 tdi 205 pk handgeschakeld
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
sorrie verkeerde foto ( was van 2 wkn. hiervoor .)
Bijlagen
een OP vijftien met een T5 handgeschakeld
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
robertTREBOR schreef:nadat ik sinds ik in mn T5 2500tdi 205pk 6 bak , 8-2008 rij , sinds 2 mnd. al 4 bekeuringen voor te hard rijden heb opgelopen,
rij ik nu overal exact volgens de snelheidslimiet
1 op 15 !!!!!!!
toch netjes voor zo'n bus van 1800 kg toch ?
Netjes maar dat red ik toch echt niet. Heb je ook nog bagage bij je of ben je leeg? Niet normaal wat een waardes hier droom ik van.
Zorgt een DRF dan voor extra brandstofverbruik? Dan sloop ik hem eronder uit
ik heb me bus pas ca 3 mnd. geen idee of er roetfilter onder zit, denk het wel, nooit onder gekeken tot nu toe.
moet wel trouwens bij bouwjaar aug. 2008
tis wel een korte versie , die zijn gauw 150 kg lichter volgens mij.
mn bandenspanning is verlaagd naar denk 2.2 atm. want anders vind ik de vering te hard.
rij altijd leeg, dus gewicht is slechts 1800 kg dan.
toen ik me bus 3 mnd terug kocht stond dezelfde verbruiksmeter op 10.7 ltr / 100 km en dat zakte heel langzaam steeds naar zuiniger toen , dus de vorige eigenaar heeft hem aardig op z.n staart getrapt.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Frank bij mij gaat het al niet beter automaat 130pk 2007 deze week een record gevestigd ,moest voor werk 75 km enkelereis en kwam op 930km ging toen wel 85 liter in.
Normaal met korte ritten is het met 700 km gedaan met de pret.
Dirk
Ik contact gehad met vw bedrijfswagens pouw in Rijssen en zij gaven aan dat dit niet perse een abnormaal verbruik hoeft te zijn. We zouden de auto aan de computer kunnen aansluiten maar de kans is groot dat we niks vinden.
Wel gaf hij mij de tip de climate control op 'econ' te zetten. Dit heb ik gedaan en het verbruik ik zeker met 10% gedaald!
Mochten er nog verdere ontwikkelingen zijn houd ik jullie op de hoogte!
heb je het al eens zelf bijgehouden dan?
mijn verbruiksmeter geeft iets van 7ltr per 100km dus 1 op 14,3 maar zelf nagerekend
1 op 13,55 want ik heb 76ltr getankt en 1030km gereden dus helemaal goed is ie niet
wat nou als die van jou niet goed is ??
Mijn 2,5 174 pk automaat rijd gemiddelt 1:12 met 20" 255 breed rij wel meeste snelweg met de winterbanden 16" gaat die richting de 1 op 14 dus dat een automaat meer verbruikt dan een handgeschakelde kan ik niet bepaalt zeggen.