Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lichtverklikker doet 't'niet meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Johan191 »

Sinds afgelopen week maakt hij geen geluid meer wanneer ik uit wil stappen en de lampen nog aan heb.
Lastig, want ik vertrouwde altijd op dat ding. Geheid gaat het mij nu mis.
Nu meen ik mij te herinneren dat de zoemer in een relais was opgenomen, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
Waar zit dus dat ding, is dat ding te repareren of kan ik net zo goed één bij de plaatselijke Halfords van het rek trekken.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Wim T4 935 »

Ik zou eerst even het deurcontact van de bestuurdersdeur nakijken, er gaan 2 draadjes vanaf, 1 voor de binnenverlichting en 1 voor de zoemer. Ik heb het al meegemaakt dat dit contact vervuild danwel ingebrand is waardoor de 1 wel en de ander niet werkt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Leo45 »

En als je het losschroefd ga dan eerst even langs de dealer en haal een nieuwe ik heb er laatst 5,-- voor betaald dan is vervangen misschien wel beter dan oude contacten opschuren.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door wilko »

Je kunt het schakelaartje (als dat tenminste het probleem is) natuurlijk ook omwisselen met die vanuit het andere portier of schuifdeur.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Multivan Generation »

wilko schreef:Je kunt het schakelaartje (als dat tenminste het probleem is) natuurlijk ook omwisselen met die vanuit het andere portier of schuifdeur.
Daar zat ik ook aan te denken,
dan weet je meteen of het inderdaad aan de deurschakelaar licht :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Johan191 »

Bedankt lui.
Morgen ben ik vrij, ga ik er meteen mee aan de slag.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Roger B. (11)61 »

en als je schakelaartje stuk is heb ik dat nog zgan voor je (had ze niet lang geleden allemaal vernieuwd) en die zoemer moet ik ook hebben...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door deejoe »

Hebben alle T4's lichtverklikker?
Mijne 95/96 heeft nog nooit gezoemd namelijk.
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Multivan Generation »

En Johan?
een weekje verder...... opgelost?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't niet meer

Bericht door Johan191 »

Was het maar waar. Telkens komt er wat tussen. Maar de huidige status is hij doet het af en toe wel en af en toe niet, dus ik ga ervan uit dat het vuile contacten zijn. Ik hoop toch echt aankomend weekend dit kleine euveltje onder handen te kunnen nemen.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door HenkK »

deejoe schreef:Hebben alle T4's lichtverklikker?
Mijne 95/96 heeft nog nooit gezoemd namelijk.
Nee, niet alle T4 hebben licht verklikkers. :toppie
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Johan191 »

Mijn vorige bus een '96 er 2.4 had had die zoemer ook niet standaard aan boord. Ik heb er destijds zo'n geval van Halfords in gezet. slechts 2 draadjes en het gaat je nooit meer fout. Nu heb ik er één standaard inzitten die het ook deed, maar dan moet dat ding het wel blijven doen.
Wordt vervolgt. Ik moet helaas de hele week nog werken, dus ik kom er niet aan toe voor zaterdag.
In mijn garage zetten is ook geen optie, hij past niet onder de deur deur :lach
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Johan191 »

Roger B. (11)61 schreef:en als je schakelaartje stuk is heb ik dat nog zgan voor je (had ze niet lang geleden allemaal vernieuwd) en die zoemer moet ik ook hebben...
Mocht dat zo zijn Roger, dan trek ik aan de bel bij je, maar voorlopig denk ik nog aan een slecht contact. Thanks.
Heb je toevallig ook nog een goede accu staan ?? Die van mij heeft nu al moeite met iets kouder weer. Dat wordt nog wat wanneer het echt koud wordt.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door henkru »

accuweb.nl Johan heb ik deze ook vandaan.
Startaccu 12 volt 100 ah (EA1000)
350x175x190 (LxBxH) Koudstart 900A + Rechts
Artikelcode: EA1000
Prijs 130 euro incl. verzenden.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Lichtverklikker doet 't'niet meer

Bericht door Johan191 »

Hé hé, eindelijk opgelost.

Slecht contact was de oorzaak. Even flink het palletje van de schakelaar naar buiten laten komen en hij deed het. Daarna even een beetje contactspray er tussen spuiten, contactoppervlaktes effe schoonmaken en het probleem is verholpen.
NU eens kijken of de bus na een min 6 morgenvroeg nog start. Mocht dat niet zo zijn, dat moet ik eerst morgenvroeg nog op de fiets even naar de Doetam op 500 meter afstand. Het meest betaalbare Onderdelencentrum van de Achterhoek om een andere accu op te halen. en die zijn daar echt goedkoper dan accuweb Henk.
Neemt niet weg dat ik je hartelijk dank voor de tip, maar gelukkig heb ik op een flinke steenworp afstand een behoorlijke concurent. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze iets niet op voorraad hebben voor mijn bussie. (regulier onderhoud)
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Plaats reactie