Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Foutcode P0171 icm P0300
- ZwedenTransporter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16
Re: Foutcode P0171 icm P0300
Hoi Multivan Generation
Excuses maar ik was stellig ervan overtuigd dat ik het gemeld had maar de gasklephuis is toen helemaal schoongemaakt.
Mijn garage had het inderdaad ook over de potentiometer.
Nu weet ik er niet zoveel van maar als ik in ETKA kijkt onder 133-20 dan zie ik hem zitten aan de onderkant van het huis onder nummer 5 en omdat ik een automaat heb zou het artikelnummer 037 907 385 M moeten zijn
Ik kan geen prijzen zien dus is dat afwachten.
Maar wat is nu wijsheid : gasklephuis er uit halen, naar de dealer gaan en dat onderdeel vervangen of het huis in zijn geheel laten reviseren wat me 140 euro gaat kosten ?
Ik weet namelijk niet wat er nog meer defekt kan zijn en wat er allemaal in zit ?
Klopt het dat het achter het zwarte kapje zit ?
Ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt
Nol
Excuses maar ik was stellig ervan overtuigd dat ik het gemeld had maar de gasklephuis is toen helemaal schoongemaakt.
Mijn garage had het inderdaad ook over de potentiometer.
Nu weet ik er niet zoveel van maar als ik in ETKA kijkt onder 133-20 dan zie ik hem zitten aan de onderkant van het huis onder nummer 5 en omdat ik een automaat heb zou het artikelnummer 037 907 385 M moeten zijn
Ik kan geen prijzen zien dus is dat afwachten.
Maar wat is nu wijsheid : gasklephuis er uit halen, naar de dealer gaan en dat onderdeel vervangen of het huis in zijn geheel laten reviseren wat me 140 euro gaat kosten ?
Ik weet namelijk niet wat er nog meer defekt kan zijn en wat er allemaal in zit ?
Klopt het dat het achter het zwarte kapje zit ?
Ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt
Nol
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Foutcode P0171 icm P0300
ik verwacht/hoop dat het met het vervangen van de potentiometer opgelost wordt.
Onderdeelnummer wat jij gaf kost rond de 100 euro
Onderdeelnummer wat jij gaf kost rond de 100 euro
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Foutcode P0171 icm P0300
een bobine die regelmatig vonkt kan nog steeds problemen krijgen, heb dit net met een golfje 3 gehad ...dacht ook dat het ergens anders moest zitten omdat ie wel vonkte, dacht aan de nokkenas sensor, heb die getest met een zelfgemaakte led tester en gaf wel signaal, bleek toch de bobine te zijn
rijdt nu gelukkig weer als een zonnetje
rijdt nu gelukkig weer als een zonnetje
- ZwedenTransporter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16
Re: Foutcode P0171 icm P0300
Maar dan ga ik voor de 40 euro meer voor revisie van het gasklephuis want dan wordt die nagekeken, gerepareerd en getest.Multivan Generation schreef:ik verwacht/hoop dat het met het vervangen van de potentiometer opgelost wordt.
Onderdeelnummer wat jij gaf kost rond de 100 euro
Het wordt gedaan door ECU repair centre in Helmond, misschien zegt iemand dat wat ?
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Foutcode P0171 icm P0300
dat zou ik voor dat extra geld ook doen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- ZwedenTransporter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16
Re: Foutcode P0171 icm P0300
Probleem is naar alle waarschijnlijkheid opgelost, tijd zal het leren
Hoe durf ik eigenlijk niet te zeggen maar ga het toch doen, even door het stof
Mijn garage heeft alles er uit gehaald en schoongemaakt, LMM en slangen en het gasklephuis.
Toen die klaar was heb ik alles er in gezet.
Omdat die nog steeds code P0171 gaf en dat dit misschien veroorzaakt werd door de pot meter in het gasklephuis wilde ik het gasklephuis vandaag er uit halen om het op te sturen.
Tijdens het verwijderen van de slang tussen de LMM en gasklephuis zag ik dat er een aansluiting zat die open was dus moet daar iets op aangesloten hebben gezeten en ja hoor de slang van het motorblok
Helemaal niet opgelet en dus vergeten om die aan te sluiten
Net stationair laten draaien en 20km mee gereden en weer stationair laten draaien en geen foutcodes meer
M.a.w. hij loopt nu weer als een zonnetje en schakeld perfekt
In de komende tijd ga ik er nu meer mee rijden om te zien hoe die het blijft doen.
Iedereen hartelijk dank voor alle adviezen en hulp
Nog even een vraagje over VagCom, ik heb 3.11 op de PC en mijn vraag is hoe en waar kan ik de automatenbakolie temperatuur zien ?
En als ik start krijg ik service melding te zien, is dat te verwijderen en zo ja waar en hoe ?
Mvg
Nol
Hoe durf ik eigenlijk niet te zeggen maar ga het toch doen, even door het stof
Mijn garage heeft alles er uit gehaald en schoongemaakt, LMM en slangen en het gasklephuis.
Toen die klaar was heb ik alles er in gezet.
Omdat die nog steeds code P0171 gaf en dat dit misschien veroorzaakt werd door de pot meter in het gasklephuis wilde ik het gasklephuis vandaag er uit halen om het op te sturen.
Tijdens het verwijderen van de slang tussen de LMM en gasklephuis zag ik dat er een aansluiting zat die open was dus moet daar iets op aangesloten hebben gezeten en ja hoor de slang van het motorblok
Helemaal niet opgelet en dus vergeten om die aan te sluiten
Net stationair laten draaien en 20km mee gereden en weer stationair laten draaien en geen foutcodes meer
M.a.w. hij loopt nu weer als een zonnetje en schakeld perfekt
In de komende tijd ga ik er nu meer mee rijden om te zien hoe die het blijft doen.
Iedereen hartelijk dank voor alle adviezen en hulp
Nog even een vraagje over VagCom, ik heb 3.11 op de PC en mijn vraag is hoe en waar kan ik de automatenbakolie temperatuur zien ?
En als ik start krijg ik service melding te zien, is dat te verwijderen en zo ja waar en hoe ?
Mvg
Nol
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Foutcode P0171 icm P0300
mooi mooi.
Dan kunnen jullie weer fijn genieten van een prettig rijdende bus
Dan kunnen jullie weer fijn genieten van een prettig rijdende bus
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- ZwedenTransporter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16
Re: Foutcode P0171 icm P0300
Is gelukt maar ik moest wel iets meer doen. Ik las dit op een ander forum :jan2009 schreef:Wat betreft die service melding , misschien kan je hier iets mee ?
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... setten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet dit doen :
dagtellerknopje indrukken -- contact aanzetten -- knopje los -- klokknopje naar rechts draaien. (de 1e teller is nu gereset)
dagtellerknopje indrukken en weer loslaten (hiermee schakel je over naar de 2e service-teller) klokknopje naar rechts draaien.
Nu zijn beide service-tellers teruggezet.
Contact uit.
Zo uitegevoerd en service INSP is weg.
Nu nog hoe ik de automatenbakolie temperatuur kan zien in VagCom dacht ik ?
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Foutcode P0171 icm P0300
Let wel op dat SERVICE-INSP betekent dat er groot onderhoud volgens het onderhoudsinterval nodig is.
SERVICE-OIL bijvoorbeeld staat voor een kleine onderhoudsbeurt.
Normaliter zou je maar een van de twee meldingen moeten resetten, en niet beide tegelijk.
Gerard
SERVICE-OIL bijvoorbeeld staat voor een kleine onderhoudsbeurt.
Normaliter zou je maar een van de twee meldingen moeten resetten, en niet beide tegelijk.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
- ZwedenTransporter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16
Re: Foutcode P0171 icm P0300
Olie temp ook gevonden dus alles klaar.
Iedereen bedankt
Iedereen bedankt
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Foutcode P0171 icm P0300
gelukkig maar dat je toen de knoop niet doorgehakt hem ten negatieve van de T4.
Misschien kun je nog ter aanvulling een extra oliekoeler monteren,
zodat de automatenbak olie beter gekoeld wordt? ---> preventief..
Misschien kun je nog ter aanvulling een extra oliekoeler monteren,
zodat de automatenbak olie beter gekoeld wordt? ---> preventief..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- ZwedenTransporter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16
Re: Foutcode P0171 icm P0300
Inderdaad ben ik erg blij dat het zo gelopen is en wat betreft een T4 is mijn mening nog steeds goed, alleen een automaat dat zal het niet meer worden al rijd het overheerlijk.
Ik overweeg een luchtkoeler er op te zetten maar even pas op de plaats
Ik heb al veel geld uitgegeven en er moet nog een rembekrachtiger in.
Ik ga er voorlopig even mee rijden en de laptop er bij om de temperatuur van de olie in de automaatbak in de gaten te houden maar ik moet dan een duidelijk antwoord hebben wat nu de juiste temperatuur is voor de olie en wanneer die te hoog wordt.
Maar die vraag staat al in de andere topic over automaat camper.
Ik overweeg een luchtkoeler er op te zetten maar even pas op de plaats
Ik heb al veel geld uitgegeven en er moet nog een rembekrachtiger in.
Ik ga er voorlopig even mee rijden en de laptop er bij om de temperatuur van de olie in de automaatbak in de gaten te houden maar ik moet dan een duidelijk antwoord hebben wat nu de juiste temperatuur is voor de olie en wanneer die te hoog wordt.
Maar die vraag staat al in de andere topic over automaat camper.