Nieuwe VW (Continental) riem gehaald bij de dealer.
Vandaag eronder gekropen (blijft irritant hoor die motorbak) om de nieuwe riem te monteren en de onderdelen te inspecteren om te kijken waar de piep vandaan kwam.
Bleek uiteindelijk de looprol (via universele garage) met nr 3 op het plaatje wel erg soepel te lopen met zo'n droog lager geluid
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Ding eraf gehaald en de VW garage gebeld, helaas niet op voorraad en verschillende diameters bij de T4 (? die van mij 90mm) ok maar 2 nieuwe besteld.
Oude was het kapje eraf wat over het lager zit, afdichtrubber uit het lager gesloopt, uitgespoten met lucht en weer vol met vet gepropt voor the time being.
Looprol met nr 5 klonk ook niet super maar laten zitten was beduidend beter als nr 3.
Nieuwe riem erom gelegd alles loopt weer soepeltjes.
![Afbeelding](http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Motor_Keilrippenriemen_Wechsel_Auflegen_Reihenfolge_Klima.jpg)
Denk dat dit ook de reden zou kunnen zijn waarom op een gegeven moment een looprolletje het echt begeeft, dus let erop!