Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
geen power....
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
geen power....
hoi,
mijn TDI bj2000 88pk AJT wil niet vooruit.....rijdt als mijn oude 1.9D zonder turbo
in z'n 5 met moeite 100km - verder dan de 2800-3000 touren komt ie niet
AF EN TOE - wil ie opeens wel vooruit...!!!!!! hoor dan een klik onder het dashboard......
WEL moet ik erbij vertellen TEMP Sensor is kapot - geeft de gekste waardes aan - wordt volgende week vervangen. zou dat de regelunit doen denken dat de motor op CHOKE moet lopen = koudstart? want op de pc gaf de sensor tussen +45en - 50 aan - op en neer..
motortje loopt super netjes....geen olieverbruik of koelwater. blijft altijd netjes op temp.
gisteren een nwe LMM erin gedaan (oude had waarde 700-800 kwam niet eens in de buurt van 1100) - maar nog steeds wil ie niet vooruit...de nwe. heb ik nog NIET kunnen meten....
luchtfilter is nieuw - brandstoffilter 40000km oud - dus ook nog niet aan vervanging toe....
vacuum ook gecheckt en volgens mij zitten de slangetjes er netjes op en zijn deze niet droog of gescheurd. dus dat onderdruk doosje zou netjes zijn werk moeten doen om de schoepen van de turbo te stellen..
wie o wie heeft een idee?
ik hoor het graag thanks
Andreas 251
mijn TDI bj2000 88pk AJT wil niet vooruit.....rijdt als mijn oude 1.9D zonder turbo
in z'n 5 met moeite 100km - verder dan de 2800-3000 touren komt ie niet
AF EN TOE - wil ie opeens wel vooruit...!!!!!! hoor dan een klik onder het dashboard......
WEL moet ik erbij vertellen TEMP Sensor is kapot - geeft de gekste waardes aan - wordt volgende week vervangen. zou dat de regelunit doen denken dat de motor op CHOKE moet lopen = koudstart? want op de pc gaf de sensor tussen +45en - 50 aan - op en neer..
motortje loopt super netjes....geen olieverbruik of koelwater. blijft altijd netjes op temp.
gisteren een nwe LMM erin gedaan (oude had waarde 700-800 kwam niet eens in de buurt van 1100) - maar nog steeds wil ie niet vooruit...de nwe. heb ik nog NIET kunnen meten....
luchtfilter is nieuw - brandstoffilter 40000km oud - dus ook nog niet aan vervanging toe....
vacuum ook gecheckt en volgens mij zitten de slangetjes er netjes op en zijn deze niet droog of gescheurd. dus dat onderdruk doosje zou netjes zijn werk moeten doen om de schoepen van de turbo te stellen..
wie o wie heeft een idee?
ik hoor het graag thanks
Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
dit wordt ook maandag even gecheckt. maar dieseltje loop supernetjes en rookt niet - dus mag ik ervan uit gaan dat....
maar he hebt gelijk - zou zo maar kunnen....
thanks Andreas 251
maar he hebt gelijk - zou zo maar kunnen....
thanks Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- Multivan Generation
- Berichten: 34496
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Andreas, hoeveel toeren haal je maximaal?
3000 rpm is een afregeltoerental voor noodloop,
mocht je LMM stekker niet juist zitten, dan loopt het ook voor geen meter,
eventuele interkoelerslang losgeschoten?
3000 rpm is een afregeltoerental voor noodloop,
mocht je LMM stekker niet juist zitten, dan loopt het ook voor geen meter,
eventuele interkoelerslang losgeschoten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
3000rpm +/-
haalt ie
zoals gezegd - af en toe klik onder het dashboard - en daar gaat ie
stekker zit er goed op - alle andere slangen ook. maar hoe dan ook - hij gaat morgen avond naar de garage. maandag first thing gaat ie aan de stekker en als het moet naar de intensive care -
wil wel weten wat er aan de hand is - en over 10 dagen op vakantie MET de sleurhut!
groet Andreas 251
haalt ie
zoals gezegd - af en toe klik onder het dashboard - en daar gaat ie
stekker zit er goed op - alle andere slangen ook. maar hoe dan ook - hij gaat morgen avond naar de garage. maandag first thing gaat ie aan de stekker en als het moet naar de intensive care -
wil wel weten wat er aan de hand is - en over 10 dagen op vakantie MET de sleurhut!
groet Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Ik heb precies hetzelfde probleem , brandstofpomp staat ook op tijd enz. Mn garage dacht ook aan de temperatuur sensor. De klik in het zekerings kastje hoor je vooral als de bus nog koud is . En roken dat ie doet , hopelijk is dit woensdag verholpen
202 Pk T4 caravelle
Eps uitlaat+K&N inlegfilter+ JD engineering chip
Eps uitlaat+K&N inlegfilter+ JD engineering chip
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
dat klikken is idd als ie koud is maar ook als ik al een hele tijd heb gereden. vandaar dat mijn vermoeden richting temp sensor gaat. deze is ook kapot.
na de klik rijdt ie gewoon weer perfect - vanochten ook weer - later weer max 3000 touren.....
mijn bus rookt helemaal niet - dus vandaar denk ik dat er niets mis is met de instelling van de brandstofpomp. wij zullen zien.....
groet
Andreas 251
na de klik rijdt ie gewoon weer perfect - vanochten ook weer - later weer max 3000 touren.....
mijn bus rookt helemaal niet - dus vandaar denk ik dat er niets mis is met de instelling van de brandstofpomp. wij zullen zien.....
groet
Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
- Multivan Generation
- Berichten: 34496
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Andreas,
kijk eens bij motorische tuning via de links,
daar uit komt deze foto:

Met je handen tegen het schutboard naar beneden, dan kom je hem wel tegen aan de passagierskant.
kijk eens bij motorische tuning via de links,
daar uit komt deze foto:

Met je handen tegen het schutboard naar beneden, dan kom je hem wel tegen aan de passagierskant.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17