Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Jurjen »

Echt weer zo iets waarvan ik denk.... heb ik dat?? en ben ik de enige??

Mijn T5 2010 heb ik voorzien van comforstoelen die in hoogte versteld kunnen worden. Het viel me op dat de stoel steeds lager kwam te staan en dat ik m dan weer omhoog moest krikken. De oorzaak is mij inmiddels ook helder... de hoogte-krik-handle van de comfortstoel zit te hoog naast de zitting.

Misschien doe ik wat geks maar als ik mij na de rit uit de auto laat glijden, krijgt de handle een duw omlaag en hop de stoel staat weer een tandje lager. Heb je niks in de gaten, staat de stoel na 10x in en uitstappen ongeveer in zn laagste stand.

Hebben jullie dat probleem ook? Heeft iemand een oplossing.. anders uitstappen misschien? :gekte

+ ik bedenk me nu... zijn de voorstoelen wel correct geplaatst en moet ik de bestuurders en bijrijdersstoel niet omwisselen zodat de krik aan de binnenzijde zit.... sukkels van Wittebrug zijn er stom genoeg voor.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Stein
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2010, 16:26

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Stein »

Je bent niet de enige :nuts Ik heb tegenwoordig al de gewoonte als ik uitstap vooraleer ik de deur dichtdoe ff aan het hendeltje trek :adhd
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door broekhof »

Jurjen,

kan je niet als je er als enigste in rijd een houten blokje onder zetten zodat hij niet meer verder kan zakken.
Het is niet de beste oplossing maar er is vast wel een plekje waar je hem uit het zicht kan plaatsen!

Overigens wel belachelijk dat je de hendel uberhaupt kan raken als je uitstapt!

Groet Coen
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door David R »

Jurjen schreef:Echt weer zo iets waarvan ik denk.... heb ik dat?? en ben ik de enige??

Mijn T5 2010 heb ik voorzien van comforstoelen die in hoogte versteld kunnen worden. Het viel me op dat de stoel steeds lager kwam te staan en dat ik m dan weer omhoog moest krikken. De oorzaak is mij inmiddels ook helder... de hoogte-krik-handle van de comfortstoel zit te hoog naast de zitting.

Misschien doe ik wat geks maar als ik mij na de rit uit de auto laat glijden, krijgt de handle een duw omlaag en hop de stoel staat weer een tandje lager. Heb je niks in de gaten, staat de stoel na 10x in en uitstappen ongeveer in zn laagste stand.

Hebben jullie dat probleem ook? Heeft iemand een oplossing.. anders uitstappen misschien? :gekte

+ ik bedenk me nu... zijn de voorstoelen wel correct geplaatst en moet ik de bestuurders en bijrijdersstoel niet omwisselen zodat de krik aan de binnenzijde zit.... sukkels van Wittebrug zijn er stom genoeg voor.
Geen last van stap ik goed uit dan :adhd

Zit ook aan de buitenzijde bij mij.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Roel »

Ik heb het ook af en toe, stap nu gewoon aan de andere kant uit :bifun :bifun
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Danny »

Een vriend van me had een Espace en die stoel zakte van dag één dat ie er mee reed, tig stoelen verder was de garantie afgelopen dus is ie toch maar ingegaan op mijn aanbod om de telefoonboeken die er onder lagen te vervangen dmv een metalen -netjes op maat gemaakte- steun...

Renault kende het probleem maar ze hadden buiten de telefoonboeken eronder geen zinnig antwoord/oplossing.
Het luxueuze karretje koste slechts 40.000€ :bifun voor dat geld mag je geen deftige stoel verwachten he :bonk
Toen op 120.000 zijn turbo in stukjes in 't motorblok verdween was ie 't beu... nu een Viano

de hendel van je T5 stoel inkorten is een oplossing of leren uitstappen ipv glijden... :bifun daar dient dat instapbakje voor of mag je dat niet ook uitstapbakje noemen?? :lach
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door johnny van de voorde »

dat bedoel ik nou met "al die kleinigheden"! zo zijn er een pak hoor ! Zou toch niet mogen in zo'n dure bus hé ?

De beste oplossing hierboven vind ik persoonlijk de houten blokjes ! :bifun :bifun :bifun
Stel je voor.... houten blokjes.... :bifun :bifun :bifun

man man man..... miserie miserie....

John.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33891
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Multivan Generation »

Zou het niet interessant zijn als er een topic zou komen,
met alle zaken waarvan jullie denken,
deze technische dingen zou beter kunnen/moeten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Danny »

Zou het niet interessant zijn als er een topic zou komen,
met alle zaken waarvan jullie denken,
deze technische dingen zou beter kunnen/moeten?
Eigenlijk vind ik alleen de verwarming maar niks... maar sinds ik een Webasto heb laten bijplaatsen is dat euvel opgelost.
Verder alleen maar lof over mijn 2.5, 130Pk. Geen problemen, geen zakkende stoelen of dergelijke...zelfs 't oliepeil blijft netjes op maximum. Als ik rondom mij hoor en kijk naar vrienden en collegas met Renault(Traffic,Master) Opel (Vivaro) Mercedes (Vito) dan ben ik eigenlijk heel goed af met mijn busje. :yes
Mij hoor je niet klagen :lach
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Klusman »

Misschien een optie, om de hendel eraf te halen(zit vast met een imbus boutje), zo vaak stel je de hoogte niet in als er altijd dezelfde chauffeur in zit.
Berg het op in een van de opbergbakjes, kan je nog altijd verstellen.
Dat wil niet zeggen dat ik het een slordig foutje is van de ontwerpers van VW , ik heb volgens mij wel eens hendels gezien die je uit moest trekken, die dus kort waren bij geen gebruik ,
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Klusman »

Misschien kan je de linkse met de rechste verwisselen, komt de hendel lager te zitten.
Kan zelf niet kijken of dit mogelijk is, heb nog geen T5, zie de hendel wel op foto s, vandaar de gedachte.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door matje86 »

door de samenstelling van de onderdelen is het niet mogelijk om de stoelen om te draaien, de gordelhouder is lastig om te wisselen(eigenlijk heel makkelijk)alleen passen de bekledingen dan niet meer :nuts
ps bij mij in de t4 zakt ie nie omdat hij in de laatste stand staat(anders zit ik met mij koppie in het plafon :ie )
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door Klusman »

Ik bedoel alleen de hendel omruilen.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Heb ik dat? Zakkende comfortstoel

Bericht door matje86 »

bij de t5 kan je alleen de zitting of de rughoes-foam omruilen de rest is niet uitwisselbaar
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie