Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe standkachel inbouwen

vragen over de T5
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: nieuwe standkachel inbouwen

Bericht door ozkaynar »

Ik heb het zelf ingebouwd het valt reuze mee. Bij webasto kan je een inbouw beschrijving krijgen voor de t5 (ik heb het ook nog wel ergens liggen).Vloeistof leidingen komen al uit onder je bestuurdersstoel je hoeft alleen maar die pomp aftekoppelen en je webasto eraan te hangen. Ik zelf heb orginele ophangbeugels besteld bij de dealer. Alleen je moet wel een speciale tang hebben om moeren in je bodemplaat te bevestigen. Via een relais wordt de pomp van je webasto bediend door je auto en door de tijdschakelaar van je webasto. Het moeilijkst is het om een aparte toevoer brandstof voor je webasto te maken. Je moet namelijk je tank afhalen en daarna via je tankmeter een leiding in je tank bouwen. Als je de brandstof gaat aftappen van je motor leiding krijg je problemen met starten, want dan trek je je brandstof leeg uit je motorblok.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Mvg
Ozkaynar
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: nieuwe standkachel inbouwen

Bericht door Danny »

Een standkachel inbouwen is niet zomaar hup hup en 't hangt eronder...

Je moet al wat vaardigheid bezitten en ook tijd, plaats.

Ik liet de mijne inbouwen bij Webasto in Roosendaal omdat ze me in België geen vaste prijs konden geven :groteogen

De erkende Web. dealer in Roosendaal is een vriendelijke man die weet wat ie doet en ook binnen de geplande termijn en ook de centenafspraak kwam ie netjes na.

Thermo top c in 2.5 met afstandsbediening en inbouwklok een 2200€ dacht ik, duur? tja dat wel maar ik heb 't me nog geen seconde beklaagd :toppie
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: nieuwe standkachel inbouwen

Bericht door Marcel E »

Ik zie tot mijn vreugde dat er hier in Deventer op een kilometer van mijn huis een Webasto / Eberspächer dealer zit.

Maar eens even langs gaan voor wat informatie.

Iemand ervaring met Eberspächer?
Die kost 760 euro ex btw en montage voor de waterverwarmer.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
slager
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2009, 19:41

Re: nieuwe standkachel inbouwen

Bericht door slager »

Goedendag, heb twee jaar geleden een standkachel laten inbouwen bij de Jong in leiden en volkswagen brengt ook zijn auto's daar heen, Ik ben iederedag nog heel blij als ik s'morgens om 6 uur weg rij, ruiten ijs vrij, moter warm en een buurman met een jaloerse blik zijn ruiten schoon maken. Als ik weer een nieuwe bus koop dan laat ik er direkt weer een in bouwen, en het geld ??? 4 jaar veel plezier en met inruil 500 euro meer waard. :jumpklap
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: nieuwe standkachel inbouwen

Bericht door Kees's bussie »

Hallo heren,

In mijn T5 van 2006 is in april 2009 alsnog een standkachel ingebouwd.
een deel van de offerte staat hieronder:


Webasto Thermo-top diesel met inbouwkit
Inclusief T91 afstandsbediening
Inclusief montage: € 2050.00 incl. BTW


e.e.a. is gedaan door ERF Eindhoven. Ben wel de bus 2 dagen kwijt geweest.
Maar mijn dag begint geweldig: om 07.00 even uitrekken om mijn sleutels van mijn nachtkastje te pakken en dan op de ON-knop van de afstand bediening knijpen en om 8 uur heerlijk warm wegrijden...............

MAKE MY DAY Webastoooo


Kees :T5cruisin
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: nieuwe standkachel inbouwen

Bericht door dvr »

Maar mijn dag begint geweldig: om 07.00 even uitrekken om mijn sleutels van mijn nachtkastje te pakken en dan op de ON-knop van de afstand bediening knijpen en om 8 uur heerlijk warm wegrijden...............

MAKE MY DAY Webastoooo


:jumpklap het blijf ook hier een feest als je bij de parkeerplaats komt en je bus staat ijs vrij op je te wachten
en je heerlijk op je leren zetels gaat zitten en weg tokkelt ik was er in het verleden wat sceptisch over terwijl wij het al
op de bmw hadden maar nooit gebruikte ivm de vermissing van de afstandsbediening maar nu ik het dagelijks meerdere keren gebruik
zal ik het zeker op alle volgende auto's bij mijn eisen pakket bij schrijven en als het bij de aanschaf van een gebruikte niet aanwezig is
achteraf in laten bouwen :ikrij
dvr nr 285
Plaats reactie