Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deurslot

vragen over de T4
Plaats reactie
Bert V
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:12

Deurslot

Bericht door Bert V »

Hoi iedereen,

Ik heb een raar probleempje met mijn deurslot ( chauffeurskant )van mijn t4 ( 1.9 td, van 96 ). Als het smorgens erg koud is ( bij vrieskou ) en ik wil na het openen van mijn deur, ze terug sluiten dan blokkeert het slot en wil het pinnentje van de wagen zelf niet meer in het slot klikken. Ik moet dan, terwijl ik aan mijn klink trek, handmatig het klepje terug omhoog duwen. Na een paar keer gaat het slot terug perfect, ook in de zomer geen problemen.

Wat kan dit zijn?

Groeten,

Bert
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Deurslot

Bericht door Harry 341 »

Denk dat het toch met onderhoud te maken heeft...op tijd smeren en gangbaar houden...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Deurslot

Bericht door j.d.hukema »

Ik heb het zelfde probleen gehad en de sloten met kopervet behandeld en tot nu toe geen probleem meer gehad. :ikrij



Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deurslot

Bericht door Multivan Generation »

Ik ben het met de vorige respondenten eens,
ook ik denk dat preventief onderhoud veel van het leed kan verzachten :knipoog

Voor nu, zou een oplossing slotspray kunnen zijn,
dat heeft ook een vocht verdrijvende werking en het smeert ook nog wat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Deurslot

Bericht door GerJol 716 »

Ik had bij mijn bus ook al bijna de hele boel uit elkaar gehaald vanwege zo´n zelfde probleem bij koude.
Deur openen, instappen, deur dichtdoen, en dan een doffe dreun, en de deur maar half in het slot.

Ik heb toen het slot toch nog eenmaal met siliconenolie gesprayed, vanaf de binnenzijde deur zoals je
naar de slothaak kijkt. Toen werd de boel weer normaal gangbaar, en sloot de deur weer normaal.

Dus Bert misschien toch nog eens met een siliconenolie inspuiten, en de slothaak gangbaar maken.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Deurslot

Bericht door Charles 1065 »

Ik dacht ook preventief bezig te zijn, sloten ook ingespoten maar sinds dien sluit mijn rechterportier niet meer. (bij-rijders kant dus). Ik zie in het slot een metalen "dingetje" duw ik die met de sleutel terug en sluit de deur met beleid dan blijft ie dicht.
Kan ook toeval zijn natuurlijk.......... :nuts
Laatst gewijzigd door Charles 1065 op 20 dec 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Deurslot

Bericht door GerJol 716 »

Uhh Charles je bestuurderskant is volgens mij links hoor.. :groteogen

Maar het ligt er ook aan waarmee je de boel inspuit, want het kan dus ook te dik/stroperig zijn.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Deurslot

Bericht door Charles 1065 »

GerJol 716 schreef:Uhh Charles je bestuurderskant is volgens mij links hoor.. :groteogen

Maar het ligt er ook aan waarmee je de boel inspuit, want het kan dus ook te dik/stroperig zijn.

Gerard
Je hebt helemaal gelijk zal er direct een reparatie op uit voeren en maak er een bijrijderskant deur van!!
Weet niet of dat zo goed nederlands is maar goed!
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Deurslot

Bericht door Charles 1065 »

GerJol 716 schreef:Uhh Charles je bestuurderskant is volgens mij links hoor.. :groteogen

Maar het ligt er ook aan waarmee je de boel inspuit, want het kan dus ook te dik/stroperig zijn.

Gerard
Silliconenspray ............ :zwaai
Bert V
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:12

Re: Deurslot

Bericht door Bert V »

Hey jongens,

bedankt voor jullie reactie, ik heb de bus nog maar 2 jaar en ik denk niet dat het slot toen veel gesmeerd geweest is, ik zal het eens behandelen met een goede spray

Prettige feesten,

Bert
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Deurslot

Bericht door Charles 1065 »

Vanmiddag het slot aan de bijrijders kant opnieuw gesmeerd met slot spray!! Het functioneerd weer als nieuw!! :wjw

Was echt nodig, mijn vrouw kwetste me gisteren zo om mijn bussie armzalige troep te noemen!! :bonk
Denk, kan 2 dingen doen, of zij eruit of.....het slot opnieuw smeren!
Dat laatste was het goedkoopst! :jumpklap
Plaats reactie