Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

vragen over de T5
Plaats reactie
floepie
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2007, 23:44

Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door floepie »

Ook al is er misschien onderhuids veel veranderd aan de huidige Transporter en zit er inmiddels een nieuw front op, weet iemand misschien wanneer er echt weer een nieuw model Transporter komt?

Hetzelfde geldt eigelijk ook voor de Caddy, VW zegt dat hij helemaal nieuw is maar het is gewoon nog het model uit 2003 (aan de buitenkant dan).
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door raymondo »

gezien volkswagen gemiddeld 13 jaar met een van transporter doet.... en dan halverwege van deze periode een update doen.. en nu deze update vorige jaar was...

is er mijns inziens nog een periode van 5 a 6 jaar te gaan met dit model.....

toevallig had ik deze vraag ook dit weeken en ging wat surfen en kwam op een studie concept van de T6 voor 2017....http://volkswagen-transporter.startpagi ... ontest-07/

eerst moet volkswagen nog met een Rode TDI komen voor dit model....

en waarschijnlijk zijn nu eerst druk met hybride aandrijving voor de transporter e.d zodat ze met het volgende model wederom voorop lopen in zuinigheid en mileubelasting...
Laatst gewijzigd door raymondo op 03 jan 2011, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door raymondo »

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door Multivan Generation »

raymondo schreef:eerst moet volkswagen nog met een Rode TDI komen voor dit model....
Volkswagen moet niets !
Misschien is het wel de wens van de klanten,
maar dat is wat anders ...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
floepie
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2007, 23:44

Re: Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door floepie »

Zozo, nog 5-6 jaar dus. Dat is wat langer dan de 2-3 jaar waarop ik gehoopt had. Ik wil eigenlijk toch wel weer een nieuwe bus aanschaffen, en hoe eerder hoe beter.

Dit is ook leuk: http://www.autoweek.nl/autonieuws/15498 ... -komt-toch" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien in 2013 dus? Weliswaar gebaseerd op de Touran. Ik dacht eerst dat dat veel te klein zou zijn maar de Touran is toch al 4.40m en de microbus wordt op basis van een nieuwe verlengde 7-persoons Touran, dus zal toch wel minstens 4.80m worden.

Ook al duurt het nog even, als dit doorgaat wordt het steeds leuker. :)
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door vaniac »

Ik denk niet dat de nieuwe microbus zo groot gaat worden, omdat VW met de nieuwe Sharan al een ruime 7-zitter in het programma heeft. De Sharan is ook al bijna zo groot als de korte T5. Verder heeft VW ook nog de 7-persoons Caddy Life Maxi. Ook deze wagen is al bijna net zo groot als de T5. De nieuwe microbus zal waarschijnlijk tussen de 4,5 en 4,6 m lang worden, dat is zo'n beetje het formaat van zijn directe concurrenten bij andere merken.
floepie
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2007, 23:44

Re: Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door floepie »

Ja maar een gewone Touran is al 4.40m, dus ik denk dat een verlengde dan niet 10 of 20cm groter zal gaan worden, maar eerder dus formaat Caddy Maxi. Maar goed, we zullen zien. :)
Lisboa

Re: Wanneer echt weer een nieuwe Transporter?

Bericht door Lisboa »

Tja, moeilijk hé!
Ik kan nog even vooruit maar kijk langzaam aan naar wat anders, het liefst een VW.
Maar ik zie het echt nog niet zitten met die 4cilinders, het neusje is best leuk maar dat verandert toch nog wel eens.
Van de andere kant, standaard garantie verlengen en in geval van problemen deze bij VW neerleggen.
Ben erg tevreden met wat ik heb, misschien toch houden en ombouwen naar hefdak camper.

Groeten,

Luuk
Plaats reactie