Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roken bij start

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: roken bij start

Bericht door Multivan Generation »

Lex schreef:
lambert schreef:hoi ww ik heb een vraagje ik ben in bezit al twee jaar van een t4 88pk uit 2000 met 155000 op de teller een tdi nu met het koude weer rookt hij nogal bij de start wat hij eerst niet deed hij start meteen maar rookt behoorlijk licht blauwe rook en stinkt behoorlijk waar kan dit aan liggen heeft hier iemand een antwoord op verder wens ik alle ww een fijn kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar
Beetje late reactie, maar waar komt de rook vandaan, toevallig linksvoor bij de motorkap?
Want die van mij doet dit ook, en heb het idee dat een of ander kachelelement is, wat opwarmt
dmv. diesel oid. er komt ook een soort petroleum lucht vanaf..
Heeft iemand hier een verklaring voor ??
:ikrij

Een bijverwarmer of zuheizer bedoel je,
dat zou kunnen; die zit daar namelijk gemonteerd :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: roken bij start

Bericht door Roger B. (11)61 »

jan2009 schreef:Zag vorige week met de kou ook wat blauwe rook uit de uitlaat komen :lach bij de eerste 100 mtr , altijd beter dan zwart.
nou.......zwarte rook is roet, meestal relatief eenvoudig en betaalbaar op te lossen......................blauwe rook kan olieverbuik zijn en dat kan aardig in de papieren lopen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: roken bij start

Bericht door rick_k »

Roet = goed.

Al ie roet dan krijgt ie in ieder geval vondoende diesel en haal je dus het maximale vermogen uit je blok. Te veel roet is een te hete verbranding en te veel diesel en dat is dan weer slecht.

Maar beetje blauwe rook bij koude motor, zonder dat je oliepeil veel daalt, dat is gewoon slecht verbrande diesel en niks om je zorgen om te maken.

mvg Rick
Lex
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:33
Locatie: Friesland (Zuidwest)

Re: roken bij start

Bericht door Lex »

Roger B. (11)61 schreef:
jan2009 schreef:Zag vorige week met de kou ook wat blauwe rook uit de uitlaat komen :lach bij de eerste 100 mtr , altijd beter dan zwart.
nou.......zwarte rook is roet, meestal relatief eenvoudig en betaalbaar op te lossen......................blauwe rook kan olieverbuik zijn en dat kan aardig in de papieren lopen.

Hoe is eenvoudig en wat is betaalbaar Roger B. ??
de mijne rookt (zwart) ook wel eens een beetje... :knipoog
Multivan bj 2001 acv 2.5 tdi 102pk
Plaats reactie