Ligt aan je uitvoering, maar de regel is gewoon dat je de mag beladen tot de "Toegestane maximum massa voertuig". Die kun je vinden op het kentekenbewijs.
Van die toegestane maximum massa voertuig moet je dan de "Massa leeg voertuig" + Tankinhoud + Gewicht v/d inzittenden afhalen en dan heb je het gewicht over wat je nog aan bagage bij mag laden over.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
4 personen a 70 kg gemiddeld moet je hier nog af halen, houd je niet veel meer over.
Nu de praktijk, met 3200 kg totaalgewicht, netjes in de auto verdeeld rijd hij nog steeds prima. Zorg met een california wel dat je banden en velgen met loadinidex 102 hebt, als je hele vakantiezooi en je gezin er in zit ben je standaard overbeladen.
Ik heb het even bij mijn (originele) California nagekeken :
MTM : 2890kg
(tarra) leeggewicht : 2270kg ( maar dan was hij ook echt leeg)
nuttig laadvermogen = MTM - tarra - 4x75kg = 320kg (aan laadvermogen)
wij zitten slechts met z'n tweeen in de California , dus houden we nog wat extra laadvermogen over (dus +400kg)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
repelsteeltje schreef:origineel california op kenteken:
leeg gewicht 2200 kg
beladen gewicht max 2800 kg.
4 personen a 70 kg gemiddeld moet je hier nog af halen, houd je niet veel meer over.
Nu de praktijk, met 3200 kg totaalgewicht, netjes in de auto verdeeld rijd hij nog steeds prima. Zorg met een california wel dat je banden en velgen met loadinidex 102 hebt, als je hele vakantiezooi en je gezin er in zit ben je standaard overbeladen.
totdat je bij een grens overgang komt waar je gewogen wordt en je dus 400 kilo moet zien kwijt te raken om over de grens te mogen
eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)
repelsteeltje schreef:dat wegen bij de grens heb ik nog nooit last van gehad, maar de remedie: watertank leeggooien, vrouw met kinderen achterlaten en karren maar.....
de mannen zullen sneller een caravan vol aardappelen en bier met een te kleine trekauto uit elkaar pluizen hoor. Hebben ze veel meer plezier van.
Toch maar mee opletten , in Belgie rijden tijdens de zomermaanden Politie patrouilles rond op de snelwegen die niks anders doen dan de buitenlanders controleren , die patrouilles hebben ook mobiele weegbruggen bij dus voor je het weet sta je op de weegschaal ...
Blijkbaar vinden ze dat leuker , dan bvb inbrekers , dieven , zakkenrollers enz op te sporen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Onze is zelf omgebouwd.
En dus kilogrammen bespaard..
MTM is 2510 kg (T800 uitvoering als basis)
Weging op keuring 1810 kg.
2 volwassenen + 150 1 kind plus 20 kg
is dus 2510-1810 is 700 -200 (rekent makkelijk) is 500 kg laadvermogen over.
Halve tank brandstof er nog bij is 35 kg.
is 465 kg laadvermogen over..
Kampeer spullen er in, zeg 100 kg (is wel veel hoor) is 365 kg laadvermogen over.
Nou wijn, bier, aardappelen etc nemen we niet mee op vakantie, we genieten liever van de lokaal verkrijgbare producten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...